BibTex RIS Kaynak Göster

DUYGULARIN AÇILMASI EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 147 - 156, 01.05.2004

Öz

Bu araştırmada duyguların açılması eğitiminin üniversite öğrencilerinin atılganlık düzeylerine etkisi incelenmiştir. Çalışma 2003-2004 öğretim yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sınıf Öğretmenliği anabilim dalına devam eden öğrenciler üzerinde yapılmıştır. Araştırma, ön-test son-test kontrol gruplu desenle yapılmış ve her iki grupta 22’şer öğrenci yer almıştır.

Kaynakça

  • Acar-Voltan, N., (1980). “Rathus Atılganlık Envanteri’nin Geçerlik ve Güvenirlik çalışması”, Psikoloji Dergisi, v, 10:23-25
  • Aral, N. ve Gürsoy, F., (2003). “Annesi Çalışan ve Çalışmayan Çocukların Cinsiyet ve Yaşa Göre Atılganlık Eğilimlerinin İncelenmesi”, Mesleki Eğitim Dergisi, Ankara: Temmuz, c:5
  • Arı, R., (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Baskın ben Durumları ile Bazı Özlük Niteliklerinin, Ben Durumlarına, Atılganlık ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşık, E., (1992). “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarını Etkileyen Bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Baugh, R., (1980). Assertive Behavior: Taking Action to Get Your Needs Met In James R. Baugh Ed Solution Training: Overcoming Problem Solving. Gretna: Pelican.
  • Baş, M., (1984). “Grupla Psikolojik Danışmanın Bireylerin Kaygı ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Bozkurt, E., (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Atılganlık düzeylerini Etkileyen SosyoEkonomik Faktörler”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Burnard, P., (1992). “M4: Assertiveness”, Nursing Times, May 27,88 22:i-vii
  • Çulha, M. ve Dereli, A., (1987). “Atılganlık Eğitimi programı”, Psikoloji Dergisi, V,21:23-25
  • Deering, C.G., (1996). “Learning To Say No”, American Journal of Nursing, April 96 (4):62-64
  • Deniz, M.E., (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Cinsiyet ve Kültürel Farklara Dayalı Atılganlıkları Üzerinde Bir Atılganlık Eğitimi Denemesi”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DeVito ve A., Joseph, A., (1992). The Interpersonal Communication Book, 6 th.edition. New York. Harper Collings Publishers.
  • Donley, M. ve Rita, J. O., (1989). “the Effct of Several Sel-Disclosure Permatati ons on Counseling Process and Out-Come”, Dissertation Abstracts International, V.67,7
  • Egan, G., (1994). The Skilled Helper: A Problem Management Approach to Helping, Brooks/Cole Publishing Company, Adivision of Wads Worth, Inc, Erkan, S., (1995). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri, Ankara: 72 TDFOL Ltd. Şti.
  • Hollandsworth, J. G. ve diğerleri, (1977). “The Adult Self-Expression Scale: Validation by the Multitrait Multimethod Procedure”, Journal of Clinical Psychology, 33, 407-415
  • McCartan, P.J. ve Hargic, O.D.W., (1990). “Assessing Assrtive Behaviour in Students Nurses: A Comparison of Assesing Measures”, Journal of Advanced Nursing, Vol.15, 1370-1376
  • Nancy, L., Collings, L., Carol, M., (1994). “Self-Disclosure And Liking: A MetaAnalytic Review”, Psycholoğiacal Bulletin, Vol, 116,3
  • Selçuk, Z., (1988). “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışları”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öksüz, Y., (1997). “Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Özerklik Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü
  • Özcan, A., (1996). Hasta Hemşire İlişkisi ve İletişim, İzmir: Saray Kitapevi
  • Özdağ, Ş., (1999). “Psikodrama Gruplarının Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı Atılgan Davranış Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özodaşık, M., (1989). “Yalnızlığın Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Atılganlık, Durumluk-Sürekli Kaygı, Depresyon ve Akademik Başarı)”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü
  • Rathus, S.A., (1973). “30-Item Schedule for Assesing Assertive behavior”, Behavior Therapy, 4:398-406
  • Rathus, S.A. ve Nevite, J.S., (1977). “Concurrent Validity of The Population”, Behavior Therapy, 8: 393-397
  • Roach, A. C. ve Wyatt, J. N., (1988). Successfull Listening, New York: Harper Collins Publishers.
  • Terakye, G. ve Üstün, B., (1995). “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Atılganlık Düzeyine kişilerarası İlişkiler Dersinin Etkisinin İncelenmesi”, lV.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildirileri Özet Kitabı, Ankara.
  • Uğur, G., (1996). “Üniversite Öğrencilerinde Atılganlık ile Beden Algısı İlişkisi”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstün, B., (1995). “Hemşirelerin Atılganlık ve Tükenmişlik Düzeyleri”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vall, J.J. ve Mccullahgh, J. (1977). “The Rathus Assertiveness Schedule: Reliability at The Junior High School Level”, Adolesence, 12 (47), 411-419
  • Yüksel, G., (1997). “Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zuroff, D.C. ve Fitzpatrick, D.K., (1995) “Depressive Personality Styles: Implications for Adult Attachment”, Personal, Individ. Differ, 18: 253-265.

THE IMPACT OF EXPLORING FEELINGS TRAINING ON THE ASSERTIVENESS OF UNIVERSITY STUDENTS

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 147 - 156, 01.05.2004

Öz

This study examines the effects of exploring feelings training on the assertiveness of university students. The research was carried out with students of class teacher department of the Educational Faculty of Ondokuz Mayıs University for the 2003-2004 academic year. The research was designed pre-test, post-test control group design and both, the experimantel group and the control group included 22 students each

Kaynakça

  • Acar-Voltan, N., (1980). “Rathus Atılganlık Envanteri’nin Geçerlik ve Güvenirlik çalışması”, Psikoloji Dergisi, v, 10:23-25
  • Aral, N. ve Gürsoy, F., (2003). “Annesi Çalışan ve Çalışmayan Çocukların Cinsiyet ve Yaşa Göre Atılganlık Eğilimlerinin İncelenmesi”, Mesleki Eğitim Dergisi, Ankara: Temmuz, c:5
  • Arı, R., (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Baskın ben Durumları ile Bazı Özlük Niteliklerinin, Ben Durumlarına, Atılganlık ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Aşık, E., (1992). “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışlarını Etkileyen Bazı Etmenler”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Baugh, R., (1980). Assertive Behavior: Taking Action to Get Your Needs Met In James R. Baugh Ed Solution Training: Overcoming Problem Solving. Gretna: Pelican.
  • Baş, M., (1984). “Grupla Psikolojik Danışmanın Bireylerin Kaygı ve Uyum Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü.
  • Bozkurt, E., (1989). “Üniversite Öğrencilerinin Atılganlık düzeylerini Etkileyen SosyoEkonomik Faktörler”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Burnard, P., (1992). “M4: Assertiveness”, Nursing Times, May 27,88 22:i-vii
  • Çulha, M. ve Dereli, A., (1987). “Atılganlık Eğitimi programı”, Psikoloji Dergisi, V,21:23-25
  • Deering, C.G., (1996). “Learning To Say No”, American Journal of Nursing, April 96 (4):62-64
  • Deniz, M.E., (1997). “Üniversite Öğrencilerinin Cinsiyet ve Kültürel Farklara Dayalı Atılganlıkları Üzerinde Bir Atılganlık Eğitimi Denemesi”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • DeVito ve A., Joseph, A., (1992). The Interpersonal Communication Book, 6 th.edition. New York. Harper Collings Publishers.
  • Donley, M. ve Rita, J. O., (1989). “the Effct of Several Sel-Disclosure Permatati ons on Counseling Process and Out-Come”, Dissertation Abstracts International, V.67,7
  • Egan, G., (1994). The Skilled Helper: A Problem Management Approach to Helping, Brooks/Cole Publishing Company, Adivision of Wads Worth, Inc, Erkan, S., (1995). Örnek Grup Rehberliği Etkinlikleri, Ankara: 72 TDFOL Ltd. Şti.
  • Hollandsworth, J. G. ve diğerleri, (1977). “The Adult Self-Expression Scale: Validation by the Multitrait Multimethod Procedure”, Journal of Clinical Psychology, 33, 407-415
  • McCartan, P.J. ve Hargic, O.D.W., (1990). “Assessing Assrtive Behaviour in Students Nurses: A Comparison of Assesing Measures”, Journal of Advanced Nursing, Vol.15, 1370-1376
  • Nancy, L., Collings, L., Carol, M., (1994). “Self-Disclosure And Liking: A MetaAnalytic Review”, Psycholoğiacal Bulletin, Vol, 116,3
  • Selçuk, Z., (1988). “Üniversite Öğrencilerinin Kendini Açma Davranışları”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Öksüz, Y., (1997). “Duyguların Açılması Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Özerklik Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Samsun: Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü
  • Özcan, A., (1996). Hasta Hemşire İlişkisi ve İletişim, İzmir: Saray Kitapevi
  • Özdağ, Ş., (1999). “Psikodrama Gruplarının Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Benlik Saygısı Atılgan Davranış Empatik Eğilim ve Empatik Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Özodaşık, M., (1989). “Yalnızlığın Çeşitli Değişkenlerle İlişkisi (Atılganlık, Durumluk-Sürekli Kaygı, Depresyon ve Akademik Başarı)”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, Konya: Selçuk Üniversitesi, Sosyal bilimler Enstitüsü
  • Rathus, S.A., (1973). “30-Item Schedule for Assesing Assertive behavior”, Behavior Therapy, 4:398-406
  • Rathus, S.A. ve Nevite, J.S., (1977). “Concurrent Validity of The Population”, Behavior Therapy, 8: 393-397
  • Roach, A. C. ve Wyatt, J. N., (1988). Successfull Listening, New York: Harper Collins Publishers.
  • Terakye, G. ve Üstün, B., (1995). “Hemşirelik Yüksekokulu Öğrencilerinin Atılganlık Düzeyine kişilerarası İlişkiler Dersinin Etkisinin İncelenmesi”, lV.Ulusal Hemşirelik Kongresi Bildirileri Özet Kitabı, Ankara.
  • Uğur, G., (1996). “Üniversite Öğrencilerinde Atılganlık ile Beden Algısı İlişkisi”, Yayınlanmamış Yükseklisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Üstün, B., (1995). “Hemşirelerin Atılganlık ve Tükenmişlik Düzeyleri”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara: Hacettepe Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Vall, J.J. ve Mccullahgh, J. (1977). “The Rathus Assertiveness Schedule: Reliability at The Junior High School Level”, Adolesence, 12 (47), 411-419
  • Yüksel, G., (1997). “Sosyal Beceri Eğitiminin Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerine Etkisi”, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara. Gazi Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Zuroff, D.C. ve Fitzpatrick, D.K., (1995) “Depressive Personality Styles: Implications for Adult Attachment”, Personal, Individ. Differ, 18: 253-265.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yücel Öksüz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Öksüz, Y. (2004). DUYGULARIN AÇILMASI EĞİTİMİNİN ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN ATILGANLIK DÜZEYLERİNE ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 147-156.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124