BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM 6., 7. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN "EROZYON" HAKKINDAKİ ÖN BİLGİLERİNİN ve KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 277 - 285, 01.05.2004

Öz

Bu çalışma; 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin, Erozyon ile ilgili kavram yanılgılarını tespit etmek için yapılmıştır. Çalışmanın örneklemini, Hatay İlinde öğrenim gören 35 ilköğretim ikinci kademe öğrencisi oluşturmaktadır. İlköğretim öğrencileri için erozyon konusunda açık uçlu sorular hazırlanmıştır. Hazırlanan sorulara öğrencilerin verdikleri cevaplar çetele yaparak gruplara ayrılmış ve yüzde ve frekansları alınmıştır. Araştırmanın sonuçları; öğrencilerin, Erozyon kavramı, erozyona etki eden faktörler, toprağın yapısının erozyona etkisi hakkında eksik bilgilere ve bazı kavram yanılgılarına sahip olduklarını göstermiştir.

Kaynakça

  • Aydınalp C., (1997). Çevre Kirliliğinin Nedenleri ve Etkileri. Çevre ve İnsan 37, 36-41.
  • Boardman J., (1995). Damage to Property by Runoff From Agricultural Land, South Downs, Southern England, 1976-93. The Geographıcal Journal 161 (2), 177.
  • Boujaude S,B., (1992). The Relationship Between Students’ Learning Strategies and the Change in Their Misunderstandings During a High School Chemistry Course. Journal of Research in Science Teaching 29 (7), 687-699.
  • Bozkurt O., (2001). İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) Bazı Çevre Problemleri Hakkında Sahip Oldukları Yanlış Kavramların Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çepel N., (1992). Doğa-Çevre-Ekoloji ve insanlığın Ekolojik Sorunları. Altın Kitaplar Yayınevi., İstanbul.
  • Eciroğlu O., Evirgen M,M., (1995). Türkiye’de Toprak Erozyonu ve Erozyonun Göl Ortamlarına Etkisi. Çevre Bilimleri Dergisi 2, 39-47.
  • Fullen M,A., (2003). Soil Erosion and Conversation in Northern Europe. Progress in Physical Geography 27 (3), 331-358.
  • Griffiths A,K., Thomey K., Cooke B. and Normore G., (1988). Remediation Student Specific Misconceptions Relating to Three Science Concepts. Journal of Research in Science Teaching. 25(9), 709-719.
  • Gronlund N,E. and Linn R,L., (1990). Measurement and Evaluation in Teaching. 6th ed, Newyork, Macmillian.
  • Kaptan F., (1999). Fen Bilgisi Öğretimi.. Öğretmen Kitapları Dizisi İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. (3. Baskı).
  • Kazancı, N., (1995). Aşınıp Taşınıyoruz.... Erozyon. Bilim ve Teknik Dergisi, Kasım, 70-73.
  • M.E.B., (2002). İlköğretim Fen Bilgisi 7. Sınıf Ders Kitabı. Milli Eğitim Basımevi., İstanbul.
  • Nazlıoğlu D, M., (1996). Çevre Eğitimi, Çevre ve İnsan Dergisi, 7 (6), 67-71.
  • Ünal S. ve Dımışkı E., (1994). Unesco Uluslar Arası Çevre Eğitim Programına (IEEP) Göre Ortaöğretim Çevre Eğitimi İçin Öğretmenlerin Yetiştirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 10, 299-308.
  • Yılmaz Ö., (1998). Kavramsal Değişim Metinleri ile Verilen Kavram Haritalarının Hücre Bölünmesi Ünitesini Anlamadaki Etkisi. Ankara: ODTÜ Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü (Yüksek Lisans Tezi).
  • Yücel A,S. ve Morgil F,İ., (1998). Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 14, 84-91.

IDENTIFYING OF GRADE 6, 7. AND 8. STUDENTS’ PRE-INFORMATIONS AND MISCONCEPTIONS ABOUT THE EROSION

Yıl 2004, Cilt: 5 Sayı: 2, 277 - 285, 01.05.2004

Öz

This study was carried out to identify of grade 6, 7 and 8 students’ misconceptions about the erosion. The subjects are consisting of the students receiving education in the second level of 35 elementary schools in the city of Hatay. It was prepared open-ended questions about the topic of erosion for the students. Students’ responses to the open-ended questions were assessed based on the percentages and frequencies by doing tally. The results of this study showed that students hold partial understandings and some misconceptions about the concept of erosion, the factors effecting to erosion, and the effects of the structure of land to the erosion

Kaynakça

  • Aydınalp C., (1997). Çevre Kirliliğinin Nedenleri ve Etkileri. Çevre ve İnsan 37, 36-41.
  • Boardman J., (1995). Damage to Property by Runoff From Agricultural Land, South Downs, Southern England, 1976-93. The Geographıcal Journal 161 (2), 177.
  • Boujaude S,B., (1992). The Relationship Between Students’ Learning Strategies and the Change in Their Misunderstandings During a High School Chemistry Course. Journal of Research in Science Teaching 29 (7), 687-699.
  • Bozkurt O., (2001). İlköğretim Öğrencilerinin (6., 7. ve 8. sınıflar) Bazı Çevre Problemleri Hakkında Sahip Oldukları Yanlış Kavramların Tespiti Üzerine Bir Araştırma. Ankara: Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi).
  • Çepel N., (1992). Doğa-Çevre-Ekoloji ve insanlığın Ekolojik Sorunları. Altın Kitaplar Yayınevi., İstanbul.
  • Eciroğlu O., Evirgen M,M., (1995). Türkiye’de Toprak Erozyonu ve Erozyonun Göl Ortamlarına Etkisi. Çevre Bilimleri Dergisi 2, 39-47.
  • Fullen M,A., (2003). Soil Erosion and Conversation in Northern Europe. Progress in Physical Geography 27 (3), 331-358.
  • Griffiths A,K., Thomey K., Cooke B. and Normore G., (1988). Remediation Student Specific Misconceptions Relating to Three Science Concepts. Journal of Research in Science Teaching. 25(9), 709-719.
  • Gronlund N,E. and Linn R,L., (1990). Measurement and Evaluation in Teaching. 6th ed, Newyork, Macmillian.
  • Kaptan F., (1999). Fen Bilgisi Öğretimi.. Öğretmen Kitapları Dizisi İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. (3. Baskı).
  • Kazancı, N., (1995). Aşınıp Taşınıyoruz.... Erozyon. Bilim ve Teknik Dergisi, Kasım, 70-73.
  • M.E.B., (2002). İlköğretim Fen Bilgisi 7. Sınıf Ders Kitabı. Milli Eğitim Basımevi., İstanbul.
  • Nazlıoğlu D, M., (1996). Çevre Eğitimi, Çevre ve İnsan Dergisi, 7 (6), 67-71.
  • Ünal S. ve Dımışkı E., (1994). Unesco Uluslar Arası Çevre Eğitim Programına (IEEP) Göre Ortaöğretim Çevre Eğitimi İçin Öğretmenlerin Yetiştirilmesi. M.Ü. Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisi 10, 299-308.
  • Yılmaz Ö., (1998). Kavramsal Değişim Metinleri ile Verilen Kavram Haritalarının Hücre Bölünmesi Ünitesini Anlamadaki Etkisi. Ankara: ODTÜ Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü (Yüksek Lisans Tezi).
  • Yücel A,S. ve Morgil F,İ., (1998). Yüksek Öğretimde Çevre Olgusunun Araştırılması. H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi 14, 84-91.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Orçun Bozkurt Bu kişi benim

Beril Akın Bu kişi benim

Muhammet Uşak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bozkurt, O., Akın, B., & Uşak, M. (2004). İLKÖĞRETİM 6., 7. ve 8. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN "EROZYON" HAKKINDAKİ ÖN BİLGİLERİNİN ve KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 5(2), 277-285.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124