Bu araştırmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişime yönelik eğilimlerinin düzeyini belirlemektir. Bu amaçla Büyüköztürk, Uslu, Akbaba Altun 2017 tarafından geliştirilen öğretmenlere uyarlanan, değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişime direnme, statükoyu koruma faktörlerinden oluşan “Değişim Eğilimleri Ölçeği” kullanılmıştır. Kırıkkale’de MEB’e bağlı resmî ortaokullarda çalışan ve çalışmaya gönüllü olarak katılmak isteyen 91 İngilizce öğretmenine anket formu uygulanmıştır. Uygulanan anket formundan elde edilen veriler SPSS 22.0 programında analiz edilmiş, bağımsız örneklemler için t-testi ile analiz sonuçları yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına bakıldığında, katılımcıların genel olarak değişime yönelik eğilimlerinin orta düzeyde olduğu saptanmıştır. Ortaokul İngilizce öğretmenlerinin değişimin yararına inanma alt boyutuna dair eğilimlerinin en yüksek düzeyde; değişimde girişimcilik boyutuna dair eğilimlerinin yüksek düzeyde; değişime direnç ve statükoyu koruma boyutlarına dair eğilimlerin düşük düzeyde olduğu gözlemlenmektedir. Ayrıca araştırmanın sonuçlarında, mesleki kıdem ve kullanılan eğitim teknolojileri araçları tahta/akıllı tahta değişkenleri ile değişimde girişimcilik, değişimin yararına inanma, değişimle direnç boyutları arasında anlamlı farklılıklar olduğu, cinsiyet değişkeni ile sadece değişimde girişimcilik boyutu arasında anlamlı bir fark oluştuğu, yaş faktörünün ise ölçeğin 4 boyutunda da anlamlı farklar ortaya koyduğu görülmüştür.
The purpose of this study was to determine the level of tendencies of English teachers towards change in secondary schools. For that purpose, ‘’Change Tendencies Scale’’ developed by Büyüköztürk, Uslu and Akbaba Altun 2017 , adapted for teachers, consisting of the factors of entrepreneurship in change, belief in the benefit of change, resistance to change, status quo protection was used. A questionnaire was applied to 91 English teachers working in Kırıkkale in official secondary schools affiliated to the Ministry of National Education and wishing to participate voluntarily. The data obtained from the questionnaire were analyzed with SPSS 22.0 and the results were interpreted with t-test for independent samples. The results showed that tendencies of the participants towards change in general were moderate. It was observed that English teachers' tendencies at secondary schools for belief in the benefit of change were highest; their tendencies towards entrepreneurship in change were high; however, their tendencies towards resistance to change and the status quo protection were low. Moreover, for the results of the study, It was found that there were significant differences between the variables of professional seniority, educational technology tools used board / smart board and the dimensions of entrepreneurship in change, belief in the benefit of change, resistance to change, there were significant differences between gender variable and only the dimension of entrepreneurship in change, there were significant differences between age factor and 4 dimensions of the scale.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 20 Sayı: 2 |