Eğitim sistemi içerisinde yapılan yenilik veya zamana bağlı olarak oluşan şartlar değişim ihtiyacını beraberinde getirmektedir. Sistem olarak bu değişiklikler ilgili birimler tarafından gerçekleştirilirken, sınıf içerisinde değişim öğretmen eliyle olmaktadır. Öğretmen adaylarına eğitim fakültelerinde 2006 yılından itibaren bilimsel araştırma yöntemleri isimli ders verilmektedir. Bu araştırmanın amacı, son sınıf öğretmen adaylarının eğitim araştırmalarına yönelik tutumları ile akademik güdülenme ve akademik öz yeterlik arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Bu amaçla 2015-2016 eğitim öğretim yılında, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesinde öğrenim gören 234 öğretmen adayından veri toplanmıştır. Araştırmanın sonucunda öğretmen adaylarının eğitim araştırmalarına yönelik tutumları ile akademik özyeterlik ve akademik güdülenme düzeyleri yüksek bulunmuştur. Cinsiyet ve akademik kariyer yapma isteği eğitim araştırmalarına yönelik tutum için önemli bir öğe olmazken, öğrenim görülen bölüm önemli bir öğedir. Eğitim araştırmalarına yönelik tutum ile akademik güdülenme ve akademik özyeterlik arasında pozitif yönde ve orta düzeyli bir ilişki bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 1 |