Bu araştırmada, yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının iletişim becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Deneysel bir çalışma olarak tasarlanan araştırmada zayıf deneysel desenlerden “tek grup öntestsontest desen” kullanılmıştır. Araştırmanın verileri “İletişim Becerileri Ölçeği” ile toplanmıştır. Çalışma grubu 2015-2016 öğretim yılı bahar dönemi, Dumlupınar Üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı 2. sınıfta öğrenim gören ve Etkili İletişim dersini alan 47 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırma sürecinde, yaratıcı drama yönteminin aşamalarının dikkate alındığı 13 haftalık ders planları hazırlanarak uygulanmıştır. Verilerin toplanmasında ölçek ön-test son-test olarak gruba uygulanmış, analizinde ise bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda, yaratıcı drama yönteminin öğretmen adaylarının iletişim ilkeleri ve temel beceriler, kendini ifade etme, etkin dinleme ve sözel olmayan iletişim, iletişim kurmaya isteklilik alt boyutlarıyla birlikte iletişim becerilerini geliştirdiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara dayalı olarak, gelecekte, öğretmen adaylarının iletişim becerilerine yaratıcı drama yönteminin etkisinin belirlenmesinde gözlem ve görüşmelerin yapıldığı araştırmalar tasarlanması önerilmiştir.
Yaratıcı drama Drama İletişim İletişim becerisi Öğretmen adayı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 19 Sayı: 2 |