Bu çalışma rehberli araştırma ve sorgulamaya dayalı eğlenceli fen etkinlikleri, kodlama eğitimi ve eğitsel oyun destekli kodlama öğreniminden oluşan STEM eğitimi uygulamalarının öğrencilerin kodlama öğrenimine olan tutumlarına etkisini belirlemek ve öğrencilerin uygulamalar ile ilgili duygu ve düşüncelerini tespit etmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışma dört hafta süresinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 5. sınıfta eğitim gören 30 öğrenci oluşturmaktadır. Çalışmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Çalışmanın veri toplama araçları olarak eğitsel oyun destekli kodlama öğrenimine yönelik tutum ölçeği EODKÖTÖ ve öğrenci günlükleri kullanılmıştır. EODKÖTÖ’ den elde edilen puanlar t-testi kullanılarak analiz edilmiştir. Gerçekleştirilen uygulamalar sonucunda öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunları destekli kodlama öğrenimine yönelik tutumlarında anlamlı bir artış olduğu bulunmuştur, t 29 =-2.971, p
This study was carried out to determine the effect of STEM practices which consists of fun science activities based on inquiry, coding and educational game-supported coding learning, on students' attitudes towards coding learning and the students' feelings and thoughts about the applications. The study was conducted for four weeks. The study group of the study is composed of 30 fifth grade students. In the study, the mixed method was used. The data of the study were collected using educational computer games assisted learning coding attitude scale ECGLCAS and student journal. The scores of ECGLCAS were analyzed using the related sample t test. As a result of the implemented practices, it has been found that there is a significant increase in the attitudes of the students, t 29 =2.971, p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Özel Sayı |