Kimya öğretmen adaylarının asitlik kavramı ile ilgili anlamalarını ve alternatif kavramalarını çizimler yoluyla belirlemeyi amaçlayan bu çalışma nitel yaklaşımı esas alan bir tarama çalışmasıdır. Çalışma, 109 kimya öğretmen adayı ile yürütüldü. Öğretmen adaylarının asitlik kavramı ile ilgili imajlarının mikroskobik boyutta çizimlerle tespit etmek için bu amaca uygun iki açık uçlu sorudan oluşan test veri toplama aracı olarak kullanıldı. Çalışma sonucunda kimya öğretmen adaylarının çoğunun asitlik kavramı ile ilgili iyonlaşma, hidratasyon, stokiyometri, derişim, derişik/seyreltik gibi kavramlarda bilimsel görüşe uygun olmayan imajlara sahip oldukları belirlendi. Öğretmen adaylarının bir asidin kuvvetini; bağ kuvvetine, ortamdaki türlerin cinsleri veya sayısına bağlı olarak açıkladıkları tespit edildi. Ayrıca öğretmen adaylarının “kuvvetli asitler iyonlaşmaz”, “ortamdaki H3O+ sayısı arttıkça asitlik kuvveti artar”, “derişik asitler iyonlaşmaz, seyreltik asitler iyonlaşır” gibi alternatif kavramalara sahip oldukları belirlendi.
asitlik kuvveti mikroskobik çizimler alternatif kavrama kimya öğretmen adayı
This study was designed as a survey model and aimed to determine chemistry preservice teachers’ concepts of acidity and alternative conceptions through sub-microscopic drawings. It involved 109 preservice chemistry teachers. Two open ended questions for determining their images of acidity through microscopic drawings were used as a data collection tool. The results revealed that most of the participants have images that are not in accord with scientific thought about acidity, specifically regarding ionization, hydration, stoichiometry, concentration, concentrated/dilute. It was determined that preservice teachers explain the acid strength by bond strength and the amount and elements of molecules and ions present in solution. It was also determined that preservice teachers have alternative conceptions such as: “strong acids do not ionize,” “acidity increases as the number of H3O+ in a solution increases,” and, “concentrated acids do not ionize, but diluted acids do.”
acid streght sub-microscopic drawings alternative conception pre-service chemistry teacher
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 18 Özel Sayı |