BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL BAŞARILARININ FARKLI ÖĞRETİM KADEMELERİNE GÖRE GELİŞİMİNİN İNCELENMESİ KIRŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 99 - 113, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmada ilk, orta ve yükseköğretimde okutulan yabancı dil derslerinde öğrencilerin akademik başarıları ile eğitim kademesi arasında anlamlı ilişkinin olup olmadığı ve gelişim durumu araştırılmıştır. Her kademedeki öğrencilere standart bir test uygulanmış ve öğrencilerin puanları ile eğitim kademesi, okul türü ve cinsiyet arasında fark olup olmadığı incelenmiştir. Söz konusu araştırmada betimsel survey yöntem kullanılmış ve Kırşehir ilindeki ilk, orta ve yükseköğretim kurumları sınırlandırılmış evren olarak seçilmiştir. 2015-2016 bahar döneminde, her bir öğretim kademesinden seçkisiz olarak belirlenen 334 öğrenci, çalışmanın örneklemine alınmıştır. Araştırmada veriler araştırmacı tarafından geliştirilen, “Yabancı Dil Akademik Başarı YADAB Ölçeği” ile toplanmıştır. Ölçekte ortaokul 2. Sınıf programı içeriğinden oluşturulan Elementary Temel seviyede 30 çoktan seçmeli vardır Bu ölçeğin iç tutarlılık katsayısı 0,84 olarak hesaplanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğrencilerin YADAB puanları ile cinsiyetleri arasında kız öğrenciler lehine anlamlı fark vardır. Öğrencilerin akademik başarıları, hazırlık/ağırlıklı yabancı dil okuma durumuna göre incelendiğinde, hazırlık okuyan öğrenciler lehine anlamlı fark tespit edilmiş ancak hazırlık okuyanlar ayıklandığında, eğitim kademesine göre öğrencilerin yabancı dil akademik başarılarında anlamlı farklılık bulunmamıştır. Diğer bir anlatımla, hazırlık okumayan öğrencilerin yabancı dil başarıları eğitim kademlerine göre gelişim göstermemektedir.

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazinlik öğrencilerinin yabancı dil kaygıları ile İngilizce başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 3 (1), 24-38
  • Bayraktaroğlu, S. (2012). Neden Yabancı Dil Eğitiminde Başaralı Olamıyoruz? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri 12 – 13 Kasım, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Crookall, D. & Oxford, R. (1988). Review Essay. Language Learning, 38, 127–140.
  • Demirel, Ö. (1978). Yabancı dil öğretimi ve tam öğrenme. Eğitim ve Bilim. 14, 46-50
  • Demirel, Ö. (1993). Yabancı Dil Öğretimi. İlkeler, Yöntemler, Teknikler. Ankara: Usem.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Doğan, M. (1996). Yabancı Dil Öğrenimi ve Yabancı Dilde Öğretim. Bilge Dergisi, Güz 10, 11-14.
  • Gökdemir, C. V. (2005). Üniversitelerimizde verilen yabancı dil öğretimindeki başarı durumumuz. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 251- 264.
  • Güçlü, M. (2002). İlköğretimde kalabalık sınıflar sorunu ve çözüm önerileri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (9), 52-59.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan.
  • Karasar, N. (2010): Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2009). Interaction and communicatıon in the process of education and shared common area in the classroom. College Student Journal; Vol. 43, Issue 1, 123.
  • Koçer, H.A. (1987). İlkokul Öğretmeninin Yetiştirilmesi. Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarının Dünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu. Gazi Üniversitesi, 8-11 Haziran, Ankara.
  • Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607–10.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Lembo, J. M. (1971). Why Teachers Fail? Columbus, Ohio: Charles E. Merill Publishing.
  • MEB, (2013): Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Yabancı dil öğretim programları. Ankara: MEB yayınları.
  • MEB, (2001): 2002 Yılı Başında Milli Eğitim. Ankara, MEB. APK.
  • Özer, B. ve Korkmaz, C. (2016) Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, Yıl: 20 Sayı: 67, 59-84.
  • Sebuktekin, H. (1983). Orta öğretim kurumlarında yabancı dil öğretimi ve sorunları: Yabancı dil öğretmeni yetiştirme ve hizmet içi eğitim. Türk Eğitim Derneği Bilimsel Toplantısı kitapçığı, 20 - 21 Haziran. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Serengil, U. (2007). Yabancı dil öğrenmenin önemi ve gerekliliği. ABMYO Dergisi,7, 65- 80.
  • Şahin, Y. (2009). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını olumsuz yönde etkileyen unsurlar. TSA Dergisi, 13 (1), 149-158.
  • Şişman, M. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tilfarlioglu, F. Y. ve Öztürk, A. R. (2007). An analysis of ELT teachers’ perceptions of some problems concerning the implementation of English language teaching curricula in elementary schools. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(1), 202-217
  • Tosun, C. (2012).Yurdumuzda Yabancı Dil Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Başarısızlığın Nedeni Yöntem mi? Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı? 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12-13 Kasım 2012, Ankara.
  • Ünal, M. ve Özdemir, M. Ç. (2008). Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 9,1, s.13-22.
  • Ünal, M. ve Taşdemir, M. (2011). Evaluation of new extended foreign language teaching program applied in 2005 in high schools considering the opinions of teachers and students. INCCUI-2011. The First International Congress on Curriculum and Instruction, Anadolu University, 05-08 October, Eskişehir.
  • Ünal, M. ve İlhan, E. (2015). A case study on the problems and solutions about foreign language teaching at higher education. The Third International Congress on Curriculum and Instruction. Çukurova University, 22-204 October, Adana.
  • Tay, B., Durmaz, Z. F. ve Şanal, M. (2013). Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Öğrencilerin Değer ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) 33(1), 67-93
  • Xu, G. (1999). Estimating sample size for a descriptive study in quantitative research. Quirk’s Marketing Research Review. Web: 02 Aralık 2016 tarihinde http://www.quirks.com/articles/a1999/19990603.aspx adresinden elde edilmiştir.
  • VARIŞ, Fatma, (1985): Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:146.
  • YÖK (2016). Yükseköğretim kurumlarında yabancı dil öğretimi ve yabancı dille öğretim yapılmasında uyulacak esaslara ilişkin yönetmelik. 28 Aralık 2016 tarihinde http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_ rEHF8BIsfYRx/ 10279/18036 adresinden elde edilmiştir.
  • URL (2017). http://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/

Examining the Development of Foreign Language Achievement of Students in Terms of Different Educational Levels Kırşehir Sample

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 99 - 113, 01.01.2017

Öz

In this study, it was investigated whether there was a meaningful improvement or relationship between the academic achievement of the students and the education level in the foreign language courses which have been taught in primary, secondary and higher education. Survey method was used in this study. Totally 334 students, who were randomly selected from each level of education in 2015-2016 Spring Term, composed sample of the study. The data of the research were gathered by “Foreign Language Academic Achievement YADAB Scale” that was developed by the researcher. There are 30 multiple-choice questions at Elementary level, compiled from the content of the 2nd grade program of secondary school. Alpha coefficient of this scale was calculated as 0,84. According to the results of the research, there is a significant difference between YADAB scores and genders in favor of female students. When the academic achievement of the students was examined according to the attending to the preparatory courses, a meaningful difference was found in favor of the students who attended to the preparatory classes. But considering the foreign language achievement of the students who did not go to preparatory classes, no more improvement was seen according to the education levels

Kaynakça

  • Acat, B. ve Demiral, S. (2002). Türkiye'de yabancı dil öğreniminde motivasyon kaynakları ve sorunları. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 31, 312-329
  • Batumlu, D. Z. ve Erden, M. (2007). Yıldız Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksek Okulu hazinlik öğrencilerinin yabancı dil kaygıları ile İngilizce başarıları arasındaki ilişki. Eğitimde Kuram ve Uygulama (Journal of Theory and Practice in Education), 3 (1), 24-38
  • Bayraktaroğlu, S. (2012). Neden Yabancı Dil Eğitiminde Başaralı Olamıyoruz? Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi İngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri 12 – 13 Kasım, Ankara.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2012). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. (11. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Crookall, D. & Oxford, R. (1988). Review Essay. Language Learning, 38, 127–140.
  • Demirel, Ö. (1978). Yabancı dil öğretimi ve tam öğrenme. Eğitim ve Bilim. 14, 46-50
  • Demirel, Ö. (1993). Yabancı Dil Öğretimi. İlkeler, Yöntemler, Teknikler. Ankara: Usem.
  • Demirel, Ö. (1999). İlköğretim Okullarında Yabancı Dil Öğretimi. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Doğan, M. (1996). Yabancı Dil Öğrenimi ve Yabancı Dilde Öğretim. Bilge Dergisi, Güz 10, 11-14.
  • Gökdemir, C. V. (2005). Üniversitelerimizde verilen yabancı dil öğretimindeki başarı durumumuz. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 6 (2), 251- 264.
  • Güçlü, M. (2002). İlköğretimde kalabalık sınıflar sorunu ve çözüm önerileri. Eğitim Araştırmaları Dergisi, (9), 52-59.
  • Ertürk, S. (1998). Eğitimde Program Geliştirme. Ankara. Meteksan.
  • Karasar, N. (2010): Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Karadağ, E. ve Çalışkan, N. (2009). Interaction and communicatıon in the process of education and shared common area in the classroom. College Student Journal; Vol. 43, Issue 1, 123.
  • Koçer, H.A. (1987). İlkokul Öğretmeninin Yetiştirilmesi. Öğretmen Yetiştiren Yüksek Öğretim Kurumlarının Dünü, Bugünü, Geleceği Sempozyumu. Gazi Üniversitesi, 8-11 Haziran, Ankara.
  • Krejcie, R. V. & Morgan, D. W. (1970). Determining sample size for research activities. Educational and Psychological Measurement, 30, 607–10.
  • Küçükahmet, L. (2006). Öğretimde Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Lembo, J. M. (1971). Why Teachers Fail? Columbus, Ohio: Charles E. Merill Publishing.
  • MEB, (2013): Talim ve Terbiye Kurulu Başkanlığı, Yabancı dil öğretim programları. Ankara: MEB yayınları.
  • MEB, (2001): 2002 Yılı Başında Milli Eğitim. Ankara, MEB. APK.
  • Özer, B. ve Korkmaz, C. (2016) Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını etkileyen unsurlar. EKEV AKADEMİ DERGİSİ, Yıl: 20 Sayı: 67, 59-84.
  • Sebuktekin, H. (1983). Orta öğretim kurumlarında yabancı dil öğretimi ve sorunları: Yabancı dil öğretmeni yetiştirme ve hizmet içi eğitim. Türk Eğitim Derneği Bilimsel Toplantısı kitapçığı, 20 - 21 Haziran. Ankara: Şafak Matbaası.
  • Serengil, U. (2007). Yabancı dil öğrenmenin önemi ve gerekliliği. ABMYO Dergisi,7, 65- 80.
  • Şahin, Y. (2009). Yabancı dil öğretiminde öğrenci başarısını olumsuz yönde etkileyen unsurlar. TSA Dergisi, 13 (1), 149-158.
  • Şişman, M. (2000). Öğretmenlik mesleğine giriş. Ankara: Pegem Akademi.
  • Tilfarlioglu, F. Y. ve Öztürk, A. R. (2007). An analysis of ELT teachers’ perceptions of some problems concerning the implementation of English language teaching curricula in elementary schools. Journal of Language and Linguistic Studies, 3(1), 202-217
  • Tosun, C. (2012).Yurdumuzda Yabancı Dil Öğretme ve Öğrenme Sürecinde Başarısızlığın Nedeni Yöntem mi? Türkiye’de Yabancı Dil Eğitiminde Eğilim Ne Olmalı? 1. Yabancı Dil Eğitimi Çalıştayı Bildirileri, 12-13 Kasım 2012, Ankara.
  • Ünal, M. ve Özdemir, M. Ç. (2008). Eğitim Fakültelerinde Ortak Ders Olarak Okutulan Yabancı Dil Derslerinde Öğrencilerin Bilişsel Hazırbulunuşluk Düzeylerinin Akademik Başarıya Etkisi. Ahi Evran Üniversitesi, Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 9,1, s.13-22.
  • Ünal, M. ve Taşdemir, M. (2011). Evaluation of new extended foreign language teaching program applied in 2005 in high schools considering the opinions of teachers and students. INCCUI-2011. The First International Congress on Curriculum and Instruction, Anadolu University, 05-08 October, Eskişehir.
  • Ünal, M. ve İlhan, E. (2015). A case study on the problems and solutions about foreign language teaching at higher education. The Third International Congress on Curriculum and Instruction. Çukurova University, 22-204 October, Adana.
  • Tay, B., Durmaz, Z. F. ve Şanal, M. (2013). Sosyal Bilgiler Dersi Kapsamında Öğrencilerin Değer ve Değerler Eğitimine İlişkin Görüşleri. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi (GEFAD) 33(1), 67-93
  • Xu, G. (1999). Estimating sample size for a descriptive study in quantitative research. Quirk’s Marketing Research Review. Web: 02 Aralık 2016 tarihinde http://www.quirks.com/articles/a1999/19990603.aspx adresinden elde edilmiştir.
  • VARIŞ, Fatma, (1985): Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları, No:146.
  • YÖK (2016). Yükseköğretim kurumlarında yabancı dil öğretimi ve yabancı dille öğretim yapılmasında uyulacak esaslara ilişkin yönetmelik. 28 Aralık 2016 tarihinde http://www.yok.gov.tr/web/guest/icerik/-/journal_content/56_INSTANCE_ rEHF8BIsfYRx/ 10279/18036 adresinden elde edilmiştir.
  • URL (2017). http://www.ef.com.tr/epi/regions/europe/turkey/
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Menderes Ünal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Ünal, M. (2017). ÖĞRENCİLERİN YABANCI DİL BAŞARILARININ FARKLI ÖĞRETİM KADEMELERİNE GÖRE GELİŞİMİNİN İNCELENMESİ KIRŞEHİR İLİ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 99-113.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124