BibTex RIS Kaynak Göster

MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇALGI PERFORMANSI ÖZYETERLİK İNANCI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 613 - 624, 01.01.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı müzik öğretmeni adaylarının çalgı performansı özyeterlik inançları üzerinde cinsiyet, sınıf, mezun olunan lise türü, çalgı çalışma süresi, çalgıyı çalma süresinin etkilerini belirlemektir. Çalışma 527 müzik öğretmeni adayı ile yürütülmüştür. Araştırma tarama modelindedir. Araştırmada veri toplamak amacıyla çalgı performansı özyeterlik inancı ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda müzik öğretmeni adaylarının çalgı performansı özyeterlik inançları üzerinde cinsiyet, çalgıdaki deneyim süresi ve çalışma süresinin etkili olduğu, sınıf ve mezun olunan lise türünün ise etkili olmadığı sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Anderson, R. N., Greene, M. L. & Loewen, P. S. (1988). Relationships Among Teachers' And Students' Thinking Skills, Sense Of Efficacy And Student Achievement. Alberta Journal of Educational Research. 34 (2), 148-165.
  • Ashton, P. T. & Webb, R. B. (1986). Teachers’ Sense Of Efficacy, Classroom Behavior And Student Achievement. Teachers’ Sense Of Efficacy And Student Achievement, 125-144.
  • Afacan, Ş. (2008). Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9.(1), 1-11.
  • Akbaş, A., ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Özyeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü Ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve Ögretim Teknolojileri Egitimi (BÖTE) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik Inanci ile Demografik Özellikleri Arasindaki İliski. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86-93.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Öz- Yeterlilik İnançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(2), 161-170.
  • Aylar, F. ve Aksin, A. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma (Amasya Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 299-313.
  • Bandura, A. (1986). Social Foundations Of Thought And Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.Bandura, A. (1977). Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory Of Behaviour Change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy; The exercise of comrol. New York: Freeman.
  • Barnes, G. L. V. (1998). A Comparison Of Self-Efficacy And Teaching Effectiveness İn Preservice String Teachers (Unpublished Ph.D. dissertation). Ohio State University, USA.
  • Berkant, G. H. ve Ekici, G. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretiminde Öğretmen Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri İle Zeka Türleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 113-132.
  • Betoret, F. D. (2009). Self-Efficacy, School Resources, Job Stressors And Burnout Among Spanish Primary And Secondary School Teachers: A Structural Equation Approach. Educational Psychology, 23, 45-68.
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. & Malone, P. S. (2006). Teachers' Self- Efficacy Beliefs As Determinants Of Job Satisfaction And Students' Academic Achievement: A Study At The School Level. Journal Of School Psychology, 44 (6), 473-490.
  • Bıkmaz, F. (2006). Fen Öğretiminde Öz-Yeterlik İnançları ve Etkili Fen Dersine İlişkin Görüşler. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (25).
  • Birer, A. R. H. ve Sonsel, Ö. B. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleki Öz- Yeterlik Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. E-Journal of New World Sciences Academy, 8 (4), 389- 398.
  • Bussey, K. & Bandura, A. (1999). Social Cognitive Theory of Gender Development And Differentiation. Psychological Review, 106(4), 676-713.
  • Chen, G., Gully, S. M. ve Eden, D. (2004). General Self‐Efficacy And Self‐Esteem: Toward Theoretical And Empirical Distinction Between Correlated Self‐Evaluations. Journal Of Organizational Behavior, 25(3), 375-395.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Özyeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 69-77.
  • Ekici, G. (2005). Biyoloji Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 85-94.
  • Girgin, D (2015). Çalgı Performansı Özyeterlik İnancı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 107-114.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Karaduman, B. ve Emrahoğlu, N. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Değişkenler Açısından Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin ve Sonuç Beklentilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 69-79.
  • Khan, A., Fleva, E. & Qazi, T. (2015). The Role of Self-esteem and General Self- efficacy in Teachers’ Efficacy in Primary Schools. Psychology, 6 (1), 117-125.
  • Maskan, A. (2010). Fizik ve Matematik Öğretmen Adaylarının Fiziğe Karşı Öz-Yeterlik İnançlarının Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 31-42.
  • Milli, S.M. (2015). Müzik Öğretmeni Adaylarının Genel Özyeterlik ve Müzik Yeteneğine Yönelik Özyeterlik Algılarının İncelenmesi. International Journal of Social Science, 41, 417-431.
  • Nielsen, S. G. (2004). Strategies And Self-Efficacy Beliefs İn İnstrumental And Vocal İndividual Practice: A Study Of Students İn Higher Music Education. Psychology of Music, 32(4), 418-431.
  • Özmenteş, S. (2011). Müzik Öğretimine Yönelik Özyeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. 2. Conference on New Trends of Education and Their Implications. Antalya.
  • Özmenteş, G. (2014). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Özyeterlikleri, Benlik Saygıları Ve Bireysel Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 138-152.
  • Sahin, İ. (2008). Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeğinin Geçerliği ve Güvenirliği. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 21, 461-471.
  • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanma, A. (2009). Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyler, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 38-54.
  • Skaalvik, E. M. & Skaalvik, S. (2010). Teacher Self-Efficacy And Teacher Burnout: A Study Of Relations. Teaching and Teacher Education, 26 (4), 1059-1069.
  • Şeker, S. S. (2014). The Examınatıon of The Relationship Between The Level of Preservice Music Teachers Academic Self-Efficacy And Attitudes Towards İnstrumental Practise. Fine Arts, 9(3), 135-149.
  • Terzi, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik özyeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(2), 257-265.
  • Yenilmez, K. Ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öz Yeterlilik İnanç Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-22.
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P. ve Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 278-287.

An Analysis of Pre-service Music Teachers' Levels of Self-efficacy Belief About Their Musical Instrument Performance Considering a Number of Variables

Yıl 2017, Cilt: 18 Sayı: 1, 613 - 624, 01.01.2017

Öz

The aim of this study is to determine the effects of gender, high school type, year of study, the amount of time spent on daily practice with the musical instrument, and amount of years spent playing the musical instrument on pre-service music teachers' selfefficacy beliefs about their musical instrument performance. The study was conducted with 527 pre-service music teachers. This is a survey. The study data were collected using the musical instrument performance self-efficacy belief scale. It was found that gender, the amount of experience with the musical instrument and the amount of time spent on daily practice with the musical instrument, and amount of years spent playing the musical instrument affected pre-service teachers' self-efficacy beliefs about their musical instrument performance, while year of study and high school type were not effective on their self-efficacy beliefs

Kaynakça

  • Anderson, R. N., Greene, M. L. & Loewen, P. S. (1988). Relationships Among Teachers' And Students' Thinking Skills, Sense Of Efficacy And Student Achievement. Alberta Journal of Educational Research. 34 (2), 148-165.
  • Ashton, P. T. & Webb, R. B. (1986). Teachers’ Sense Of Efficacy, Classroom Behavior And Student Achievement. Teachers’ Sense Of Efficacy And Student Achievement, 125-144.
  • Afacan, Ş. (2008). Müzik Öğretimi Öz Yeterlilik Ölçeği. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9.(1), 1-11.
  • Akbaş, A., ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretimi Özyeterlik İnançlarının Cinsiyet, Öğrenim Türü Ve Üniversitelerine Göre İncelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(1), 98-110.
  • Akkoyunlu, B. ve Orhan, F. (2003). Bilgisayar ve Ögretim Teknolojileri Egitimi (BÖTE) Bölümü Öğrencilerinin Bilgisayar Kullanma Öz Yeterlik Inanci ile Demografik Özellikleri Arasindaki İliski. TOJET: The Turkish Online Journal of Educational Technology, 2(3), 86-93.
  • Aksu, H. H. (2008). Öğretmen Adaylarının Matematik Öğretimine Yönelik Öz- Yeterlilik İnançları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 8(2), 161-170.
  • Aylar, F. ve Aksin, A. (2011). Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının öz-yeterlilik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma (Amasya Örneği). Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(3), 299-313.
  • Bandura, A. (1986). Social Foundations Of Thought And Action: A Social Cognitive Theory. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.Bandura, A. (1977). Self-Efficacy: Toward A Unifying Theory Of Behaviour Change. Psychological Review, 84, 191-215.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy; The exercise of comrol. New York: Freeman.
  • Barnes, G. L. V. (1998). A Comparison Of Self-Efficacy And Teaching Effectiveness İn Preservice String Teachers (Unpublished Ph.D. dissertation). Ohio State University, USA.
  • Berkant, G. H. ve Ekici, G. (2007). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Fen Öğretiminde Öğretmen Öz Yeterlik İnanç Düzeyleri İle Zeka Türleri Arasındaki İlişkinin Değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 113-132.
  • Betoret, F. D. (2009). Self-Efficacy, School Resources, Job Stressors And Burnout Among Spanish Primary And Secondary School Teachers: A Structural Equation Approach. Educational Psychology, 23, 45-68.
  • Caprara, G. V., Barbaranelli, C., Steca, P. & Malone, P. S. (2006). Teachers' Self- Efficacy Beliefs As Determinants Of Job Satisfaction And Students' Academic Achievement: A Study At The School Level. Journal Of School Psychology, 44 (6), 473-490.
  • Bıkmaz, F. (2006). Fen Öğretiminde Öz-Yeterlik İnançları ve Etkili Fen Dersine İlişkin Görüşler. Eurasian Journal of Educational Research (EJER), (25).
  • Birer, A. R. H. ve Sonsel, Ö. B. (2013). Müzik Öğretmeni Adaylarının Mesleki Öz- Yeterlik Durumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Selçuk Üniversitesi Örneği. E-Journal of New World Sciences Academy, 8 (4), 389- 398.
  • Bussey, K. & Bandura, A. (1999). Social Cognitive Theory of Gender Development And Differentiation. Psychological Review, 106(4), 676-713.
  • Chen, G., Gully, S. M. ve Eden, D. (2004). General Self‐Efficacy And Self‐Esteem: Toward Theoretical And Empirical Distinction Between Correlated Self‐Evaluations. Journal Of Organizational Behavior, 25(3), 375-395.
  • Demirtaş, H., Cömert, M. ve Özer, N. (2011). Öğretmen Adaylarının Özyeterlik İnançları ve Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutumları. Eğitim ve Bilim, 36(159), 96-111.
  • Durdukoca, Ş. F. (2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Akademik Özyeterlik Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10 (1), 69-77.
  • Ekici, G. (2005). Biyoloji Öz-Yeterlik Ölçeğinin Geçerlik Ve Güvenirliği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29, 85-94.
  • Girgin, D (2015). Çalgı Performansı Özyeterlik İnancı Ölçeği: Geçerlik ve Güvenirlik Analizi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 38, 107-114.
  • Kahyaoğlu, M. ve Yangın, S. (2007). İlköğretim Öğretmen Adaylarının Mesleki Özyeterliklerine İlişkin Görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 15(1), 73-84.
  • Karaduman, B. ve Emrahoğlu, N. (2011). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bazı Değişkenler Açısından Fen Öğretimi Öz-Yeterlik İnanç Düzeylerinin ve Sonuç Beklentilerinin İncelenmesi Üzerine Bir Araştırma. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 8(3), 69-79.
  • Khan, A., Fleva, E. & Qazi, T. (2015). The Role of Self-esteem and General Self- efficacy in Teachers’ Efficacy in Primary Schools. Psychology, 6 (1), 117-125.
  • Maskan, A. (2010). Fizik ve Matematik Öğretmen Adaylarının Fiziğe Karşı Öz-Yeterlik İnançlarının Değerlendirilmesi. Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23(1), 31-42.
  • Milli, S.M. (2015). Müzik Öğretmeni Adaylarının Genel Özyeterlik ve Müzik Yeteneğine Yönelik Özyeterlik Algılarının İncelenmesi. International Journal of Social Science, 41, 417-431.
  • Nielsen, S. G. (2004). Strategies And Self-Efficacy Beliefs İn İnstrumental And Vocal İndividual Practice: A Study Of Students İn Higher Music Education. Psychology of Music, 32(4), 418-431.
  • Özmenteş, S. (2011). Müzik Öğretimine Yönelik Özyeterlik Ölçeğinin Geliştirilmesi. 2. Conference on New Trends of Education and Their Implications. Antalya.
  • Özmenteş, G. (2014). Mesleki Müzik Eğitimi Alan Öğrencilerin Müzik Özyeterlikleri, Benlik Saygıları Ve Bireysel Özellikleri Arasındaki İlişkiler. Eğitim ve Bilim, 39(171), 138-152.
  • Sahin, İ. (2008). Eğitsel İnternet Kullanım Özyeterliği İnançları Ölçeğinin Geçerliği ve Güvenirliği. Selcuk University Social Sciences Institute Journal, 21, 461-471.
  • Saracaloğlu, A. S., Kumral, O. ve Kanma, A. (2009). Ortaöğretim Sosyal Alanlar Öğretmenliği Tezsiz Yüksek Lisans Öğrencilerinin Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Yeterlikleri, Kaygıları ve Akademik Güdülenme Düzeyler, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 38-54.
  • Skaalvik, E. M. & Skaalvik, S. (2010). Teacher Self-Efficacy And Teacher Burnout: A Study Of Relations. Teaching and Teacher Education, 26 (4), 1059-1069.
  • Şeker, S. S. (2014). The Examınatıon of The Relationship Between The Level of Preservice Music Teachers Academic Self-Efficacy And Attitudes Towards İnstrumental Practise. Fine Arts, 9(3), 135-149.
  • Terzi, M. ve Mirasyedioğlu, Ş. (2009). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematiğe yönelik özyeterlik algılarının bazı değişkenler açısından incelenmesi. TÜBAV Bilim Dergisi, 2(2), 257-265.
  • Yenilmez, K. Ve Kakmacı, Ö. (2008). İlköğretim Matematik Öğretmenliği Bölümü Öğrencilerinin Öz Yeterlilik İnanç Düzeyleri. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 9(2), 1-22.
  • Yılmaz, M., Gerçek, C., Köseoğlu, P. ve Soran, H. (2006). Hacettepe Üniversitesi Biyoloji Öğretmen Adaylarının Bilgisayarla İlgili Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30, 278-287.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Demet Girgin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 18 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Girgin, D. (2017). MÜZİK ÖĞRETMENİ ADAYLARININ ÇALGI PERFORMANSI ÖZYETERLİK İNANCI DÜZEYLERİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLERE GÖRE İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(1), 613-624.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124