Bu araştırmada, yaratıcı dramanın bir yöntem olarak kullanılmasının, öğretmen adaylarının mekanik konularına yönelik tutumunda bir değişiklik meydana getirip getirmeyeceğini ortaya koymak amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu fizik öğretmenliği programında öğrenim gören 21 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Mekanik kavramları öğretmen adayları ile 11 hafta süresince, toplam 22 saatte, yaratıcı drama yöntemi kullanılarak işlenmiştir. Araştırmanın nicel verileri Mekaniğe Karşı Tutum Ölçeği MKTÖ kullanılarak elde edilmiştir. MKTÖ, ön test, son test ve geciktirilmiş test olarak uygulanmıştır. Araştırmanın nitel verilerini toplamak için yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler gruplanarak, kodlanmış; her kodun frekansları ve yüzdeleri tablolar halinde sunularak, bulgular yorumlanmıştır. Elde edilen bulgulara göre, MKTÖ'nin tüm alt boyutlarında birbirine yakın miktarda artış olduğu ve öğretmen adaylarının mekaniğe karşı tutumlarıyla ilgili artışın kalıcı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca öğretmen adayları mekanik kavramlarını yaratıcı drama yöntemi ile daha iyi anladıklarını ve bu kavramların günlük hayatlarındaki önemini fark ettiklerini, mekanik konularını sevmeye başladıklarını belirtmişlerdir.
In this study, it was aimed to express whether using creative drama as a method would change the attitude of pre-service teachers towards mechanic subjects or not. The study group is composed of 21 pre-service teachers who study at the program of physics education. Mechanic terms were studied for 11 weeks and in 22 hours in total with preservice teachers by using creative drama method. Quantitative data of the study were obtained by using Mechanics Attitude Scale MAS . MAS was used as pre-test, post-test and delayed test. Semi-structured interview form was used in order to collect qualitative data of the study. Data obtained from interviews were grouped and encoded; frequency and percentage of each code were stated in tables and findings were interpreted. According to data obtained; it was concluded that there is a close increase at all subdimensions of MAS and the increase of pre-service teachers’ attitude about mechanic is permanent. Moreover, pre-service teachers stated that they better understand mechanic terms through creative drama method and realize the importance of these terms in daily life and started to like mechanic subjects
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |