Genel anlamda “Bilgisayar Destekli Öğretim” BDÖ daha özelde matematik dersinde BDÖ, özellik ve potansiyelleriyle araştırılmaya değer olarak değerlendirilebilirler. Bu bakımdan matematik dersinde BDÖ’ye yönelik Türkiye’deki durumun belirlenmesi önemli bir başlangıç noktası olarak düşünülebilir. Bu çalışma kapsamında önemli sayılan bu başlangıç noktasına bir katkı yapılmaya çalışılarak, Türkiye’deki örgün öğretim kurumlarındaki matematik öğretmenlerinin bilgisayar teknolojilerinden yararlanma düzeyleri ve yararlanma şekilleri belirlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada kullanılan veri toplama aracı tüm Türkiye’yi temsil edecek şekilde 24 ilde görev yapan matematik öğretmenlerine uygulanmıştır. Yapılan analizler sonrasında, öğretmenlerin bilgisayarla tanışık oldukları sonucu gözlemlenmiş, ancak kendi alanları ile ilgili programları eğitim-öğretim ortamlarında yeterli derecede kullanmadıkları tespit edilmiştir.
In general manner “Computer Assisted Instruction” CAI and in a more specific sense CAI in math courses can be considered as worthy to be researched with its features and potentials. In this regard, determination of the situation in Turkey in terms of CAI in math classes can be considered as an important beginning. In this study, trying to contribute to this important beginning, we aimed to determine the utilization levels and ways of math teachers working in formal education schools in Turkey. The sample of the survey was chosen to represent the whole Turkey and the questionnare used in this survey was applied to the mathematics teachers who have been actually teaching in 24 cities in Turkey. It was seen that because of some reasons the mathematics teachers do not use the computer and mathematics programs efficiently
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |