Bu çalışmanın amacı, kadın yöneticilerle çalışan öğretmenlerin, kadın yöneticilerin yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Elazığ merkez ilçedeki okulöncesi, ilkokul, ortaokul ve liselerde görev yapan kadın yöneticilerle çalışan 262 öğretmen ve 19 kadın yöneticiyle yürütülmüştür. Açımlayıcı faktör analizi sonucuna göre ölçek iki faktörlü çıkmıştır. Bu boyutlar şunlardır: “insani yeterlikler” ve “karar yeterlikleri”. Ölçekte teknik yeterlikler boyutuna ilişkin maddelerin yük değerleri düşük çıktığı için bu boyut ölçekte yer almamıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular şunlardır: Öğretmenlerin görüşleri; hem “insani yeterlikler” faktöründe hem de “kavramsal yeterlikler” faktöründe genellikle düzeyindedir. Okul türü değişkenine göre, anaokullarında görev yapan öğretmenler kadın yöneticilerinin yeterliklerini her zaman düzeyinde değerlendirirken, diğerleri “genellikle” düzeyinde değerlendirmişlerdir. İnsani yeterlikler boyutu ve kavramsal yeterlikler boyutlarında da anaokullarında görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin düzeyi “her zaman” iken, diğer okullarda görev yapan öğretmenlerin görüşlerinin düzeyi “genellikle” düzeyindedir.
The aim of this study was to identify woman administrators’ to reveal their selfperceptions about them managerial competences of woman administrators as well as those of the teachers that work with them. Confirmatory factor analysis showed the scale to have two factors: “humanistic competence” and “conceptual competence”. As the instrument did not have any items on technical competence, this dimension was not included. Teacher views about the factors concerning woman administrators’ competences were at the level of “generally” in both “humanistic” and “conceptual competence” factors. According to the school type variable, teachers in kindergartens evaluated the competence of women managers at “always”, while others evaluated them at "generally" level. In the dimension of human relations competence and conceptual competences, the level of opinions of teachers working in kindergartens is "always" while the level of opinions of teachers working in other schools is "generally"
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 3 |