This study aimed to determine intergenerational conflicts between teachers, causes of these conflicts, and teachers’ coping strategies with these conflicts. This research was designed as a phenomenological study, and data were collected via in situ interviews with semi-structured questions. Participants were comprised of 20 primary school teachers who were employed in 2013-2014 academic year at Izmit/Kocaeli. Results illustrated that teachers’ intergenerational conflict experiences were issues as tending to be doing more, disagreements about teaching methods, and classroom management approaches. The reasons of these experiences were; resistance to change, being authoritarian, prescriptive, simplistic, openness/closeness to development, and ego-centric, and going against to change. Teachers coped with these conflicts preferring avoiding, collaborating, and competing strategies. Some suggestions such as preferring collaboration strategy while coping with intergenerational conflict were presented in the light of research results
intergenerational conflict educational organizations primary school teacher
Bu çalışmada sınıf öğretmenleri arasındaki kuşaklar arası çatışma durumlarının, bu çatışmaların nedenlerinin ve sınıf öğretmenlerinin kuşaklar arası çatışmayla başa çıkma yaklaşımlarının ortaya konulması amaçlanmıştır. Fenomenolojik desendeki çalışmada kuşaklar arası çatışma olgusu öğretmenlerle yüz yüze yapılan yarı yapılandırılmış görüşmeler aracılığıyla derinlemesine incelenmiştir. Araştırmaya, 2013-2014 eğitim öğretim yılında Kocaeli ili İzmit ilçesindeki ilkokullarda görev yapan 20 sınıf öğretmeni katılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin, fazlasını yapma eğilimi, öğretim yöntemleri hakkında fikir ayrılıkları, sınıf yönetimi yaklaşımı gibi konularda kuşaklar arası çatışma yaşadıkları görülmüştür. Bu konularda çatışma yaşanmasının nedenleri; değişime direnç gösterme, otoriter ve kuralcı olma, kolaycı olma, gelişime açık veya kapalı olma olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin kuşaklar arası çatışma yaşantılarıyla kaçınma, işbirliği ve rekabet yaklaşımlarını kullanarak başa çıktıkları tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, kuşaklar arası çatışma durumlarının, eğitim örgütleri ve öğretmenlere zarar vermemesi hatta yarar sağlayabilmesi için öğretmenlerin kuşaklar arası çatışmalarla başa çıkmada işbirliği stratejisini benimsemelerinin önemi vurgulanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |