Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde öğretim materyali kullanım durumlarını tespit etmek ve öğretim materyali kullanımı ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Bolu ili ilköğretim okullarından beş görsel sanatlar öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama ve çözümleme yöntemleri kullanılmış, veriler görüşme yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler N Vivo 7 paket programında içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda görsel sanatlar öğretiminde alana yönelik öğretim teknolojisi ve materyali eksikliği olması nedeniyle öğretmenlerin bazı sanat konularının öğretiminde zorlandıkları ve derslerinde sınırlı da olsa öğretim teknolojileri ve materyalleri kullandıkları ancak bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma çağdaş teknolojilerle donanımlı görsel sanatlar atölyelerinin oluşturulması, MEB- Üniversite işbirliği ile görsel sanatlar öğretmenlerine hizmet içi kurs ve seminerler düzenlenmesi, görsel sanatlar programlarının geliştirilmesinde öğretim teknolojileri ve materyallerine yer verilmesi ve alana yönelik oluşturulan öğretim materyallerinin öğretmenlere ulaştırılması yönünde önerilerle sonlandırılmıştır.
Görsel sanatlar eğitimi görsel sanatlar öğretmenleri görsel sanatlar eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyalleri
The purpose of this research is to identify condition of the Visual Arts course and examine teachers opinions about the use of teaching material. The study group consists of five visual arts primary school teachers from the province of Bolu. Qualitative data gathering and analyzing methods used in the research, were obtained through negotiations. The obtained data were analyzed by content analysis in 7 N Vivo software packages, the results are shown in diagrams and tables. Research results indicate that visual arts has lack of teaching technologies and materials, so, the findings were required visual arts teachers and their difficulties in the teaching of some art subjects and that they still teach through limited educational technologies and materials. Investigation is about equipped visual arts workshops and contemporary technology, Ministry of Education and University in service to the visual arts teachers and in cooperation with the courses and seminars to be held, with proposals which include the educational technology and materials for the development of the visual arts program and distribute to teachers with the teaching materials for the field were terminated
visual arts education visual arts teachers educational technology and materials in visual arts education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |