BibTex RIS Kaynak Göster

GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYALİ KULLANIM DURUMLARI

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 1, 343 - 362, 01.01.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, görsel sanatlar öğretmenlerinin görsel sanatlar dersinde öğretim materyali kullanım durumlarını tespit etmek ve öğretim materyali kullanımı ile ilgili görüşlerini incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu Bolu ili ilköğretim okullarından beş görsel sanatlar öğretmeninden oluşmaktadır. Araştırmada nitel veri toplama ve çözümleme yöntemleri kullanılmış, veriler görüşme yoluyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler N Vivo 7 paket programında içerik analiziyle çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda görsel sanatlar öğretiminde alana yönelik öğretim teknolojisi ve materyali eksikliği olması nedeniyle öğretmenlerin bazı sanat konularının öğretiminde zorlandıkları ve derslerinde sınırlı da olsa öğretim teknolojileri ve materyalleri kullandıkları ancak bu konuda hizmet içi eğitime ihtiyaç duydukları yönünde bulgulara ulaşılmıştır. Araştırma çağdaş teknolojilerle donanımlı görsel sanatlar atölyelerinin oluşturulması, MEB- Üniversite işbirliği ile görsel sanatlar öğretmenlerine hizmet içi kurs ve seminerler düzenlenmesi, görsel sanatlar programlarının geliştirilmesinde öğretim teknolojileri ve materyallerine yer verilmesi ve alana yönelik oluşturulan öğretim materyallerinin öğretmenlere ulaştırılması yönünde önerilerle sonlandırılmıştır.

Kaynakça

  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri: eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için. Anı Yayıncılık.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. (3. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi.The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 7. s.43-48.
  • Kinder, J. S. (1973). Using instructional media. New York: Litton Educational Pub. Inc.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand.
  • Özdemir, S. M. (2000). Müfredat laboratuar okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim araç-gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet-içi eğitime ihtiyaçlarına yönelik bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde öğretim yöntemleri (resim- iş eğitimi). (1. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sala, G. (2003).Öğrenciler tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin erişiye etkisi,Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • San, İ. (1987). Çocuğun ve gencin sanat eğitimi.Milliyet Sanat Dergisi, 162. s.34-40.
  • Şimşek, N. (2007). Öğretim teknolojileri kullanımı ve materyal geliştirme: Uygulama örnekleriyle. (1. basım). Ankara: Asil Yayınları.
  • Teker, A. (2002). Ankara ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.

Visual Arts Course in Instructional Technology and Material Use Cases

Yıl 2016, Cilt: 17 Sayı: 1, 343 - 362, 01.01.2016

Öz

The purpose of this research is to identify condition of the Visual Arts course and examine teachers opinions about the use of teaching material. The study group consists of five visual arts primary school teachers from the province of Bolu. Qualitative data gathering and analyzing methods used in the research, were obtained through negotiations. The obtained data were analyzed by content analysis in 7 N Vivo software packages, the results are shown in diagrams and tables. Research results indicate that visual arts has lack of teaching technologies and materials, so, the findings were required visual arts teachers and their difficulties in the teaching of some art subjects and that they still teach through limited educational technologies and materials. Investigation is about equipped visual arts workshops and contemporary technology, Ministry of Education and University in service to the visual arts teachers and in cooperation with the courses and seminars to be held, with proposals which include the educational technology and materials for the development of the visual arts program and distribute to teachers with the teaching materials for the field were terminated

Kaynakça

  • Artut, K. (2002). Sanat eğitimi kuramları ve yöntemleri: eğitim fakülteleri ve ilköğretim öğretmenleri için. Anı Yayıncılık.
  • Buyurgan, S. ve Buyurgan, U. (2012). Sanat eğitimi ve öğretimi: Eğitimin her kademesine yönelik yöntem ve tekniklerle. (3. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Gündüz, Ş. ve Odabaşı, F. (2004). Bilgi çağında öğretmen adaylarının eğitiminde öğretim teknolojileri ve materyal geliştirme dersinin önemi.The Turkish Online Journal of Educational Technology – TOJET, 3(1), 7. s.43-48.
  • Kinder, J. S. (1973). Using instructional media. New York: Litton Educational Pub. Inc.
  • Mamur Yılmaz, E. (2014). Görsel sanatlar öğretmen adaylarının ilköğretim okulları öğrencilerine sanatsal düzenleme ilkelerinin öğretimine yönelik öğretim materyali tasarım süreçleri, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı Resim-İş Öğretmenliği Bilim Dalı, Ankara.
  • Miles, M. B. & Huberman, A. M. (1994). Qualitative data analysis. (2nd ed.). Thousand.
  • Özdemir, S. M. (2000). Müfredat laboratuar okullarında görev yapan öğretmenlerin eğitim araç-gereçlerini etkili kullanma durumlarına ve hizmet-içi eğitime ihtiyaçlarına yönelik bir araştırma, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özsoy, V. ve Alakuş, A. O. (2009). Görsel sanatlar eğitiminde öğretim yöntemleri (resim- iş eğitimi). (1. basım). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Sala, G. (2003).Öğrenciler tarafından geliştirilen öğretim materyallerinin erişiye etkisi,Yüksek Lisans Tezi, Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • San, İ. (1987). Çocuğun ve gencin sanat eğitimi.Milliyet Sanat Dergisi, 162. s.34-40.
  • Şimşek, N. (2007). Öğretim teknolojileri kullanımı ve materyal geliştirme: Uygulama örnekleriyle. (1. basım). Ankara: Asil Yayınları.
  • Teker, A. (2002). Ankara ili merkez ilköğretim okullarında görev yapan 4. ve 5. sınıf öğretmenlerinin fen bilgisi dersinde eğitim araç-gereçlerini kullanma durumlarının değerlendirilmesi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi, Ankara.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Elif Yılmaz Bu kişi benim

Sema Bilici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yılmaz, E., & Bilici, S. (2016). GÖRSEL SANATLAR DERSİNDE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYALİ KULLANIM DURUMLARI. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17(1), 343-362.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124