Sosyal bilgiler öğretimi alanında teknolojinin gelişmesi ile birlikte yeni yöntem ve yaklaşımlarda uygulanmaya başlamıştır. Özellikle yapılşandırmacı yaklaşımla birlikte öğrenci merkezli eğitim-öğretim anlayışında farklı yöntem ve teknikleri uygyulaması kaçınılmaz olmuştur. 2005 programından sonra programın önemli ayaklarından birisini değerler oluşturmuştur. Sosyal bilgiler dersi içerisinde değerleri aktarırken yeni yaklaşımları, yöntem ve teknikleri kullanmak gerekmektedir. Özellikle FATİH projesi ile yaygınlaşan teknolojik araç gereçlerin okullarda kullanılması ile materyaller de değişmiştir; artık basılı kitap ve kaynak yerine dijital kitaplar- e-kitap ve z-kitaplar kendisini göstermişltir. Bu süreçte sosyal bilgiler dersinde değerler eğitimi ile ilgili yapılacak etkinlik ve işleyişlerde e-okuma “ekran okuma” süreci de başlayacaktır. E-okumanın “ekran okumanın” sosyal bilgiler de gerçekleştirilmesi ile değerlerin öğretiminde yeni bir süreçte başlamış olacaktır. Değerlerin öğretiminde kullanılacak olan hikâyeler, örnek olaylar ve okuma metinleri ile süreçte sorulacak sorular öğrencilerin kendilerini daha rahat ifade etmeleri sağlayacak, telkin yoluyla, empoze edilmeye çalışılan değerlerden daha etkin bir öğrenme süreci yaşanacaktır.
sosyal bilgiler öğretimi değerler eğitimi e-okuma “ekran okuma”
New methods and approaches have been started to be implemented in teaching of social sciences through the development of technology. Especially together with the constructivist approach, it has become inevitable to implement different methods and techniques in student-centered educational understanding. After 2005 program, values have become one of the most important aspects of the program. While transferring the values in social sciences course, it is necessary to use new approaches, methods and techniques. Especially with FATİH project, the materials have also changed by the use of technological equipment at schools; digital books, e-books and enriched e-books have become more remarkable instead of printed books and sources. In this process, the process of s-reading “screen reading” will also start in activities and processes to be carried out on values education in social sciences course. A new process starts in education of values through the implementation of s-reading “screen reading” in social sciences. The stories, case studies, and reading texts to be used in values education, and the questions to be asked during the process will provide students to express themselves more easily, and a more efficient learning process rather than the values tried to be imposed will be experienced
social sciences teaching values education s-reading “screen reading”
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |