Today, when we examine different courses' curriculums it seem that those curriculums are consist of the components like value, skill, and objectives. Among these components, especially value has an important place in teaching activities because of its determinant role in shaping skills and objectives. Based on this reason, this study was conducted to show the opinions of social studies teachers regarding value transfer approaches. The study was performed with 19 social studies teachers who work in central Kilis in 20142015 academic year. The study was conducted with considering case study that one of the qualitative research designs. Social studies teachers' answers to the semi-structured interview questions were analyzed with content analysis. With the data of the study following results were reached: Television programs affect value transfer negatively. Social studies teachers have adequate knowledge regarding value transfer. For value transfer social studies teachers often use modeling approach. Course books are prepared with considering value explanation approach
Günümüzde farklı derslere ait öğretim programları incelendiğinde bu programların özellikle değer, beceri ve kazanım gibi bileşenlerden meydana geldiği görülmektedir. Bu bileşenler içerisinde özellikle değer, beceri ve kazanımların şekillenmesinde belirleyici bir görev üstlendiğinden eğitim-öğretim faaliyetleri içerisinde hayati bir öneme sahiptir. Bu gerekçeden yola çıkarak yapılan bu çalışma, sosyal bilgiler öğretmenlerinin değer aktarım yaklaşımları hakkındaki görüşlerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Kilis ilinde çalışan 19 sosyal bilgiler öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Çalışma nitel araştırma desenlerinden biri olan durum çalışması tekniği göz önüne alınarak yürütülmüştür. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşme formundaki sorulara vermiş oldukları cevaplar içerik analizi tekniğinden faydalanılarak çözümlenmiştir. Çalışma sonunda elde edilen veriler doğrultusunda şu sonuçlara ulaşılmıştır: Değer aktarımını televizyonlarda yayın yapan programların olumsuz yönde etkilediği, değer aktarım yaklaşımları hakkında sosyal bilgiler öğretmenlerinin yeterli seviyede bilgi düzeyine sahip oldukları, değer aktarımında sosyal bilgiler öğretmenlerinin sıklıkla model olma yaklaşımını kullandıkları ve ders kitaplarının ise değer açıklama yaklaşımı göz önüne alınarak hazırlandığına ulaşılmıştır.
Sosyal bilgiler öğretmenleri değer değer aktarım yaklaşımları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 1 |