BibTex RIS Kaynak Göster

4+4+4 DÜZENLEMESİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 2, 219 - 234, 01.05.2015

Öz

Kamuoyunda 4+4+4 olarak bilinen ve zorunlu eğitimi 12 yıla çıkaran kanunla eğitim sisteminde ilkokula başlama yaşının 66 aya düşmesi okul öncesi eğitim döneminin 37-66 ay olarak belirlenmesine neden olmuştur. Bu çalışmada 4+4+4 sisteminde okula başlama yaşının düşmesinin, okul öncesi dönemde uygulama boyutunda ve gelişimsel düzeyde çocuklar üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Çalışmada okul öncesi öğretmenleriyle yarı yapılandırılmış görüşme yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmenlerin sistemin getirdiği yeniliklerden dolayı eğitim sürecinde zorluklar yaşadığı, çocukların ise gelişimsel alanlarda yetersizlikler yaşadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analiz kitabı. (10. baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Dağlıoğlu, H.E. (2009). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde öğretmen yeterlilikleri ve özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 39, 186, 72-83.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 18(58), 505-520.
  • Memişoğlu, S.P & İsmetoğlu, S. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 14- 25.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 28/07/2012 tarih ve28360 sayı.
  • MEB (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı
  • MEB (2012). Okul Öncesi Eğitim Programı
  • Miles, MB. & Huberman, AM. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. 14/6/1973 tarih ve 1739 sayı.
  • Myers, R. (1992). The Twelve Who Survive. London: Routledge
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Stake, R. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Varış, F. (1971). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Yıldır, N (1991). Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğünün Okul Öncesi Eğitim Çalışmaları, Ya-Pa 7. Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık
  • Yin, R.K. (2009). Case study research. Design and Methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Zembat, R. (2007). Okul öncesi eğitimde güncel konular. Oktay, A.& Polat Unutkan Ed.), Kurumda Eğitim İçinde(s.25-45). İstanbul: Morpa Yayınları.

Investigation of the Effects of 4+4+4 Regulation on Early Childhood Education

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 2, 219 - 234, 01.05.2015

Öz

The descent of the starting age for elementary school to 66 months through the law that is commonly known as 4+4+4 and has increased compulsory education into 12 years has caused that the period for early childhood education is determined as 37-66 months. In this study, the effects of age descent in 4+4+4 system on children in early childhood period in terms of practice and development were investigated. In the study, the semistructured interviews were conducted with early childhood teachers. According to the results of the study, it is observed that teachers have difficulties in education process and children has incompetence in developmental are as due to the changes brought by the system

Kaynakça

  • Büyüköztürk, Ş. (2009). Sosyal bilimler için veri analiz kitabı. (10. baskı). Ankara: Pegema Yayıncılık.
  • Dağlıoğlu, H.E. (2009). Üstün yetenekli çocukların eğitiminde öğretmen yeterlilikleri ve özellikleri. Milli Eğitim Dergisi, 39, 186, 72-83.
  • Epçaçan, C. (2014). İlkokul ve ortaokul öğretmen ve yöneticilerinin 4+4+4 eğitim sistemine ilişkin görüşleri. Ekev Akademi Dergisi, 18(58), 505-520.
  • Memişoğlu, S.P & İsmetoğlu, S. (2013). Zorunlu eğitimde 4+4+4 uygulamasına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 2(2), 14- 25.
  • MEB İlköğretim Kurumları Yönetmeliği, Resmi Gazete, 28/07/2012 tarih ve28360 sayı.
  • MEB (2006). Okul Öncesi Eğitim Programı
  • MEB (2012). Okul Öncesi Eğitim Programı
  • Miles, MB. & Huberman, AM. (1994). Qualitative Data Analysis (2nd edition). Thousand Oaks, CA: Sage Publications.
  • Milli Eğitim Temel Kanunu. 14/6/1973 tarih ve 1739 sayı.
  • Myers, R. (1992). The Twelve Who Survive. London: Routledge
  • Özdemir, M. (2010). Nitel veri analizi: Sosyal bilimlerde yöntembilim sorunsalı üzerine bir çalışma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 11(1), 323-343.
  • Stake, R. (1995). The art of case study research. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Varış, F. (1971). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Sevinç Matbaası.
  • Yıldır, N (1991). Kız Teknik Öğretim Genel Müdürlüğünün Okul Öncesi Eğitim Çalışmaları, Ya-Pa 7. Okulöncesi Eğitimi ve Yaygınlaştırılması Semineri, Eskişehir.
  • Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2005) Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. (2. baskı). Ankara: Seçkin yayıncılık
  • Yin, R.K. (2009). Case study research. Design and Methods (4th ed.). Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Zembat, R. (2007). Okul öncesi eğitimde güncel konular. Oktay, A.& Polat Unutkan Ed.), Kurumda Eğitim İçinde(s.25-45). İstanbul: Morpa Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Serpil Pekdoğan Bu kişi benim

Sevilay Karamustafaoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Pekdoğan, S., & Karamustafaoğlu, S. (2015). 4+4+4 DÜZENLEMESİNİN OKUL ÖNCESİ EĞİTİM ÜZERİNDEKİ ETKİLERİNİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(2), 219-234.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124