Öğrencilerin öğrenme ortamında aktif olmasına dayanan yaklaşımlar, geleneksel yaklaşımlardan farklı anlayışa sahiptir. Bu araştırma, özünde yapılandırmacı yaklaşıma dayanan etnobotanik destekli fen ve teknoloji dersinin öğrencilerin akademik başarısına ve öğrenilenlerin kalıcılığına etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırma, 2011-2012 öğretim yılında Rize ilinden random yoluyla seçilen 7. sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Veri analizinde t-testi tekniğinin yanı sıra aritmetik ortalama, standart sapma ve p anlamlılık değerleri de dikkate alınarak bulgular yorumlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgular sonucunda, etnobotanik aktivitelerin uygulandığı deney grubunun, “bitkilerin sınıflandırılması” konusunda geleneksel yönteme göre dersi alan kontrol grubundan daha başarılı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca deneysel işlemlerle öğrenilen bilgilerin kalıcılığı deney grubunda daha yüksek bulunmuştur.
Etnobotanik fen ve teknoloji öğrenciler başarı öğrenilenlerin kalıcılığı
Philosophy of modern teaching approach in learning environments is different from traditional approaches. This approach is based on the students to be active in class. This research was carried out to determine the effect of the ethnobotanic activities supported science and technology lesson to students’ academic success and retention. Research was conducted with the seventh grade primary school students who randomly selected in Rize province in 2011-2012 academic year. In this research, the pretest-posttest experimental design was used. Data analysis performed by the mean, standard deviation and p significance values in addition to t-test technique are also taken into account and the results are interpreted. The findings of the study indicated that the ethnobotanic activities are more effective than traditional methods on 7th grade students’ academic performance and learning permanence. Retention of the information learned in the experimental group during process has been higher than the control group
Ethnobotanic science and technology students performance learning permanence
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1 |