BibTex RIS Kaynak Göster

DİJİTAL SINIF UYGULAMASINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 357 - 369, 01.01.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı dijital sınıf teknolojileri ile oluşturulmuş ortamda öğrenim gören öğrencilerin bu uygulamaya ilişkin görüşlerini incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı araştırmanın verileri 32 öğrenci ile yapılan görüşmeler ile toplanmıştır. Görüşmelerde yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırma Ankara ili Sincan ilçesinde bulunan, Gaziosmanpaşa Ortaokulu’nda öğrenim gören 32 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Öğrenciler ile 4 haftalık deney süresi sonunda görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın görüşme ile toplanan verilerini analiz etmek amacıyla içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre öğrencilerin büyük bir bölümünün dijital sınıfta ders işlemekten keyif aldıkları ve eğlenceli bir ortamda ders işledikleri fakat teknik aksaklıkların en aza indirilmesinin öğrenciler açısından oldukça önemli olduğu sonucuna varılmıştır.

Kaynakça

  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.Sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 11 (2), 339-358.
  • Aloraini, S. (2012). The İmpact of Using Multimedia on Students’ Academic Achievement in the College of Education at King Saud University. Journal of King Saud University, 24, 75-82.
  • Arıoğlu, S. ve Uzun, T. (2008). Digital video technology in foreign language classes: A case study with ‘lost’. Dil Dergisi, 142, 61-70.
  • Bakar, A., Tüzün, H. ve Çağıltay, K. (2008). Öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin görüşleri: sosyal bilgiler dersi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 27-37.
  • Brown, J. M. (2011). Does the Use of Technology in the Classroom Increase Students‟ Overall Academıc Performance?. (Unpublished doctorate’s thesis), University of Gonzaga, USA.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 19-28.
  • Chen, G-D., Nurkhamid, Wang, C-Y., Yang, S-H., Lue, W-Y. & Chang, C-K. (2013). Digital Learning Playground: Supporting Authentic Learning Experiences in the Classroom. Interactive Learning Environments, 21 (2), 172–183.
  • Gül, Ş. ve Yeşilyurt, S. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bir ders yazılımının hazırlanması ve değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,40, 19-36.
  • Gulek, J. C. & Demirtaş, H. (2005). Learning With Technology: The Impact of Laptop Use on Student Achievement. The Journal of Technology, Learning, and Assessment, 3 (2), doi: http://www.jtla.org (10.07.2013).
  • Güven, G. Ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Huppert, J., Michal Lomask, S. & Lazarowitz, R. (2002). Computer Simulations in the High School: Students' Cognitive Stages, Science Process Skills and Academic Achievement in Microbiology. International Journal of Science Education, 24 (8), 803-821.
  • Judge, S. (2005). The Impact of Computer Technology on Academic Achievement of Young African American Children. Journal of Research in Childhood Education, 20 (2), 91-101.
  • Liang, J-K., Liu, T-C., Wang, H-Y., Chang, B., Deng, Y-C., Yang, J-C., Chou, C-Y., Ko, H-W., Yang, S. & Chan, T-W. (2005). A few design perspectives on one-on-one digital classroom environment. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 181- 189.
  • Lopez, O. S. (2010). The Digital Learning Classromm: Improving English Language Learners Academic Success İn Mathematics And Reading Using İnteractive Whiteboard Technology. Computers&Education, 54, 901-915.
  • Mashadi, V.Z. & Kargozari, M.R. (2011). Influences of digital classrooms on education. Procedia Computer Science, 3, 1178-1183.
  • Ott, J. (2000). The milennium. İnformation System Security. 8(4), 3-5.
  • Özerbaş, M.A. (2014). An Investigation of the New Elementary Curriculum in Terms of Teachers’ Opinions. Mevlana International Journal of Education (MIJE). Vol. 4(3), pp. 92-101, December, 2014.
  • Postman, N. (1995). The end of education. New York: Vintage Books.
  • Roberts, M. C. (2007). The Critical Success Factors İnvolved in The İmplementation of a Digital Classroom in New Zealand. (Unpublished master’s thesis). Unitec New Zealand, New Zealand.
  • Sezgin, M. E. (2002). İkili kodlama kuralına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sinclair, G. B. (2009). Is Larry Cuban Right About the Impact of Computer Technology on Student Learning?. Nawa Journal of Language and Communication, 3(1), 46- 54.
  • Su, Y. & Klein, J. (2010). Using Scaffolds in Problem-based Hypermedia. Jl. of Educational Multimedia and Hypermedia, 19 (3) 221-241.
  • Weathersbee, J. C. (2008). Impact of technology ıntegration in public schools on academic performance of Texas school children. Unpublished master‟s thesis, Texas State University, Texas, ABD.

Student Opinion on the Digital Classroom Practice

Yıl 2015, Cilt: 16 Sayı: 1, 357 - 369, 01.01.2015

Öz

The purpose of this research was that students in the environment created by digital classroom technology to examine their views on this application. The research data were collected with the use of qualitative research methods interviews with 32 students. Talks are used to form a semi-structured interview. Research in the Xinjiang district of Ankara, was conducted on 32 students in Eyup Middle School. Interviews with students at the end of the experiment was carried out for 4 weeks. The content analysis was carried out to analyze the data collected by the survey interview. According to the results in terms of students enjoyed a large part of their course of committing the digital classroom course and a fun work environment, but they are technical problems of minimizing the students concluded that there is very important

Kaynakça

  • Aktümen, M., Kaçar, A. (2003). İlköğretim 8.Sınıflarda Harfli İfadelerle İşlemlerin Öğretiminde Bilgisayar Destekli Öğretimin Rolü ve Bilgisayar Destekli Öğretim Üzerine Öğrenci Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Kastamonu Eğitim Dergisi. 11 (2), 339-358.
  • Aloraini, S. (2012). The İmpact of Using Multimedia on Students’ Academic Achievement in the College of Education at King Saud University. Journal of King Saud University, 24, 75-82.
  • Arıoğlu, S. ve Uzun, T. (2008). Digital video technology in foreign language classes: A case study with ‘lost’. Dil Dergisi, 142, 61-70.
  • Bakar, A., Tüzün, H. ve Çağıltay, K. (2008). Öğrencilerin eğitsel bilgisayar oyunu kullanımına ilişkin görüşleri: sosyal bilgiler dersi örneği. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 35, 27-37.
  • Brown, J. M. (2011). Does the Use of Technology in the Classroom Increase Students‟ Overall Academıc Performance?. (Unpublished doctorate’s thesis), University of Gonzaga, USA.
  • Çağıltay, K., Çakıroğlu, J., Çağıltay, N. ve Çakıroğlu, E. (2001). Öğretimde bilgisayar kullanımına ilişkin öğretmen görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21: 19-28.
  • Chen, G-D., Nurkhamid, Wang, C-Y., Yang, S-H., Lue, W-Y. & Chang, C-K. (2013). Digital Learning Playground: Supporting Authentic Learning Experiences in the Classroom. Interactive Learning Environments, 21 (2), 172–183.
  • Gül, Ş. ve Yeşilyurt, S. (2011). Yapılandırmacı öğrenme yaklaşımına dayalı bir ders yazılımının hazırlanması ve değerlendirilmesi. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,40, 19-36.
  • Gulek, J. C. & Demirtaş, H. (2005). Learning With Technology: The Impact of Laptop Use on Student Achievement. The Journal of Technology, Learning, and Assessment, 3 (2), doi: http://www.jtla.org (10.07.2013).
  • Güven, G. Ve Sülün, Y. (2012). Bilgisayar destekli öğretimin 8.sınıf fen ve teknoloji dersindeki akademik başarıya ve öğrencilerin derse karşı tutumlarına etkisi, Türk Fen Eğitimi Dergisi, 9(1), 68-79.
  • Huppert, J., Michal Lomask, S. & Lazarowitz, R. (2002). Computer Simulations in the High School: Students' Cognitive Stages, Science Process Skills and Academic Achievement in Microbiology. International Journal of Science Education, 24 (8), 803-821.
  • Judge, S. (2005). The Impact of Computer Technology on Academic Achievement of Young African American Children. Journal of Research in Childhood Education, 20 (2), 91-101.
  • Liang, J-K., Liu, T-C., Wang, H-Y., Chang, B., Deng, Y-C., Yang, J-C., Chou, C-Y., Ko, H-W., Yang, S. & Chan, T-W. (2005). A few design perspectives on one-on-one digital classroom environment. Journal of Computer Assisted Learning, 21, 181- 189.
  • Lopez, O. S. (2010). The Digital Learning Classromm: Improving English Language Learners Academic Success İn Mathematics And Reading Using İnteractive Whiteboard Technology. Computers&Education, 54, 901-915.
  • Mashadi, V.Z. & Kargozari, M.R. (2011). Influences of digital classrooms on education. Procedia Computer Science, 3, 1178-1183.
  • Ott, J. (2000). The milennium. İnformation System Security. 8(4), 3-5.
  • Özerbaş, M.A. (2014). An Investigation of the New Elementary Curriculum in Terms of Teachers’ Opinions. Mevlana International Journal of Education (MIJE). Vol. 4(3), pp. 92-101, December, 2014.
  • Postman, N. (1995). The end of education. New York: Vintage Books.
  • Roberts, M. C. (2007). The Critical Success Factors İnvolved in The İmplementation of a Digital Classroom in New Zealand. (Unpublished master’s thesis). Unitec New Zealand, New Zealand.
  • Sezgin, M. E. (2002). İkili kodlama kuralına dayalı olarak hazırlanan multimedya ders yazılımının fen bilgisi öğretimindeki akademik başarıya, öğrenme düzeylerine ve kalıcılığa etkisi. (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi). Çukurova Üniversitesi, Adana.
  • Sinclair, G. B. (2009). Is Larry Cuban Right About the Impact of Computer Technology on Student Learning?. Nawa Journal of Language and Communication, 3(1), 46- 54.
  • Su, Y. & Klein, J. (2010). Using Scaffolds in Problem-based Hypermedia. Jl. of Educational Multimedia and Hypermedia, 19 (3) 221-241.
  • Weathersbee, J. C. (2008). Impact of technology ıntegration in public schools on academic performance of Texas school children. Unpublished master‟s thesis, Texas State University, Texas, ABD.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Arif Özerbaş Bu kişi benim

Bilge Has Erdoğan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özerbaş, M. A., & Erdoğan, B. H. (2015). DİJİTAL SINIF UYGULAMASINA İLİŞKİN ÖĞRENCİ GÖRÜŞLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 16(1), 357-369.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124