Bu çalışmada, ortaokul ve lise öğrencilerinin eğitimde tablet bilgisayar kullanımına ilişkin algılarının ve görüşlerinin belirlemesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Ankara, Mersin ve Diyarbakır illerindeki ortaokul ya da lisede öğrenim gören 200 öğrenci oluşturmuştur. Veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen kapalı uçlu maddeler ve açık uçlu soruları içeren anket formu ile toplanmıştır. Araştırmadan elde edilen verilerin analizinde frekans, yüzde ve ortalama kullanılmıştır. Araştırmada, öğrencilerin tablet bilgisayarı daha çok okulda ve dersle ilgili videoları izlemek amacıyla kullandıkları ve tablet bilgisayarla ilgili algılarının genel olarak olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğrenciler tablet bilgisayardaki sınırlamaların kaldırılmasını, animasyon, video, oyun ve ders kitaplarını içeren daha fazla kaynağın tablet bilgisayara yüklenmesini önermişlerdir. Elde edilen veriler doğrultusunda tablet bilgisayarların öğretme-öğrenme sürecinde daha etkin kullanımına yönelik bazı önerilere yer verilmiştir.
bilgisayar öğrenci algıları öğrenci görüşleri kullanım amaçları
This study aimed to explore middle and high school students’ perceptions and opinions about tablet computers in education. The study group consisted of 200 middle and high school students who study in Ankara, Mersin ve Diyarbakır during spring 2011-2012. The data was collected with the survey that was developed by the researcher and consists of open-ended and close-ended questions. The data was analyzed with quantitative percentages, frequencies, and means and qualitative descriptive analysis methods. It was found that students used tablets mostly in school to watch videos related to the course content and majority of the participants had positive perceptions about tablets. On the other hand, students would like to have less restrictions and more resources on tablets such as animations, videos, games and textbooks. Based on the results, suggestions were made about effective use of tablets in teaching-learning processes
Tablet computer student perceptions student opinions intended use
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 16 Sayı: 1 |