BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 231 - 247, 01.05.2012

Öz

Bu çalışmanın amacı, ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeylerini çeşitli değişkenlere göre incelemek ve öğrencileri fen öğrenmeye motive eden faktörleri belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu, Aydın ili merkez ilçede bulunan üç ilköğretim okulunda öğrenim görmekte olan 663 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği ile Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri yüksek bulunmuştur. Öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık göstermezken, sınıf düzeyi, haftalık fen ve teknoloji dersi çalışma süresi ve evdeki kitap sayısı değişkenlerine göre anlamlı farklılıklar göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin fen öğrenmeye yönelik motivasyon düzeyleri ile fen ve teknoloji dersinden aldıkları son yazılı notu arasında orta düzeyde, pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu saptanmıştır.

Kaynakça

  • Adelman, H.S., & Taylor, L. (1986). Summary of the survey of fundamental concerns confronting the LD field. Journal of Learning Disabilities, 19, 390-393.
  • Altun, S., & Erden, M. (2006). Öğrenmede motive edici stratejiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yeditepe Üniversitesi. Edu. 2(1): 1-16.
  • Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. İlköğretim Online, 8(2), 567-586, [Online]: indirilmiştir. adresinden 01.09.2010 tarihinde
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Bıkmaz, F. (2001). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarını etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, O., & Aydoğdu, M. (2009). A comparative analysis of the effect of dunn and dunn learning styles model and traditional teaching method on 6th grade students’ achievement levels and attitudes in science education lesson. Elementary Education, URL:http://ilkogretim-online.org.tr. 741-754, [Online]: Retrieved on 10.09.2010
  • Brophy, J. (1998). Motivating students to learn. Madison, WI: McGraw Hill.
  • Chen, A. (2001). A theoretical conceptualization for motivation research in physical education: An integrated perspective. Quest 53, pp. 35–58. View Record in Scopus, Cited By in Scopus (31)
  • Çakır, Ö. S., Şahin, T., & Şahin, B. (2000). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersine ilişkin bazı değişkenlerin öğrencilerin duyuşsal özelliklerini açıklama gücü. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 43-49.
  • Çavaş, P. (2011). Factors affecting the motivation of Turkish primary students for science learning. Science Education International, 22 (1), 31-42.
  • Çeken, R. (2010). Fen ve Teknoloji dersinde balonlu araba etkinliği. İlköğretim Online, 9 (2), 1-5, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. adresinden 10.09.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Çeliköz, N. (2009). Basic factors that affect general academic motivation levels of candidate preschool teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1357– 1365.
  • Çetin, A., & Kırbulut, Z. D. (2006). Kimyaya yönelik bir motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi ve lise öğrencilerinin kimyaya yönelik motivasyonlarının değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182.
  • Dede, Y., & Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2 (1), 19-37.
  • Duit, R. & Treagust, D. (2003). Conceptual change: A powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education, 25(6), 671-688.
  • Düren, A. Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim. 8. Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 338 s.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) ve düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Freedman-Doan, C., Wigfield, A., Eccles, J.S., Blumenfeld, P., Arbreton, A. & Harold, R.D. (2000). What am I best at? Grade and gender differences in children's beliefs about ability improvement. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(4): 379-402.
  • Garcia, T., & Pintrich, P.R. (1992). Critical thinking and its relationship to motivation, learning strategies, and classroom experience. Paper presented at the Annual Meeting of the American Psychological Association, Washington, DC, August.
  • Glynn, S., Aultman, L., & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Glynn, S.M., Taasoobshirazi, G., & Brickman, P. (2009). Science motivation questionnaire: Construct validation with nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 46 (2), 127-146.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-189
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. Middle East Technical University, degree of master, ODTÜ, Ankara.
  • Güvercin, Ö., Tekkaya, C., & Sungur, S. (2010). Öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarının incelenmesi: Karşılaştırmalı bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39:233-243.
  • Henderlong, J., & Lepper, M. R. (1997). Conceptions of intelligence and children’s motivational orientations: A developmental perspective. Paper presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development, Washington, DC.
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P., & Kauchak, D. (2002). Methods for teaching, promoting student learning (6th Ed.). New Jersey: Meririll Prentice Hall.
  • Kan, A., & Akbaş, A. (2006). Kimya öğretiminde başarıyı etkileyen bazı değişkenlerin (tutum, öz yeterlilik, kaygı ve motivasyon) başarıya etkisinin araştırılması. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kongju, M., Sung-Youn, C., & Sung-Won, K. (2009). Exploration of Korean college students’ motivation toward learning science. European Science Education Research Association Conference, 13 August-4 September: Bildiri Özetleri Kitabı, İstanbul.
  • Lee, O., & Brophy, J. (1996). Motivational patterns observed in sixth-grade science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 33(3), 585-610.
  • Lumsden, L. S. (1994). Student motivation to learn (Report No. EDO-EA-94-7). Washington, D.C.: Office of educational research and improvement. (ERIC Document Reproductive. Service No. EDD00036)
  • Martin, A. J. (2001). The student motivationscale: A tool for measuring and enhancing motivation. Australian Journal of Guidance and Counselling, 11, 11-20.
  • Martin, B.L., & Brigss, L.J. (1986). The affective and cognitive domains: Integration for instruction and research. Englewood Cliffs: Educational Technology Publications.
  • MEB (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sınıflar). Ankara.
  • Meece, J. L., Glienke, B. B., & Burg, S. (2006). Gender and motivation. Journal of School Psychology, 44, 351–373.
  • Meredith, J. E., Fortner, R. W., & Mullins, G. W. (1997). Model of affective learning for nonformal science education facilities. Journal of Research in Science Teaching, 34(8), 805-818.
  • Öncü, H. (2000). Motivasyon. (Ed: L. Küçükahmet) Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları. 2006 PISA Veri seti. URL:http://pisa2006.acer.edu.au/index.php [Online] Retrieved on 05.12.2009, at
  • Pintrich, P.R., Marx, R.W., & Boyle, R.A. (1993). Beyond cold conceptual change: The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change. Review of Educational Research, 63(2), 167–199.
  • Pintrich, P.R., & Schunk, D.H. (1996). Motivation in education: Theory, research and application (2nd Ed.). Englewood Cliffs, NJ: Merrill Company.
  • Sert-Çıbık, A. (2009). The effect of the project based learning approach to the attitudes of students towards science lesson. Elementary Education, 8 (1), 36-47, [Online]: Retrieved on 10.09.2010, URL:http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Singh, K., Granville, M., & Dika, S. (2002). Mathematics and science achievement: Effects of motivation, interest, and academic engagement. The Journal of Educational Research, 95(6), 323-332.
  • Spitzer, D. (1996). Motivation: The neglected factor in instructional design. Educational Technology, 36(3), 45-49.
  • Stipek, D. (1988). Motivation to learn: From theory to practice. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Telli, S., Brok, P., & Çakıroğlu, J. (2010). The importance of the teacher–student interpersonal relationships for Turkish students’ attitudes towards science. Research in Science & Technological Education, 28 (3), 237–252.
  • Tseng, C. H., Tuan, H.L., & Chin, C. C. (2009). Investigating the influence of motivational factors on conceptual change in a digital learning context using the dual-situated learning model. International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, H. L, Chin, C. C., & Shieh, S. H. (2005). The development of a questionnaire to measure students’ motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • Uğuroğlu, M.E., & Walberg, H.J. (1979). Motivation and achievement: A quantitative synthesis. American Educational Research Journal, 16(4), 375-389.
  • Walterman, A.S. (2005). When effort is enjoyed: Two studies of intrinsic motivation for personally salient activities. Motivation and Emotion, C. 29, S.3.
  • Wigfield, A., Eccles, J. S. (1994). Children's competence beliefs, achievement values, and general self-esteem: Change across elementary and middle school. Journal of Early Adolescence, 14(2), 107-138.
  • Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68-81.
  • Wolters, C.A., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33, 801-820.
  • Yaman, S., & Öner, F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine bakış açılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 339-346.
  • Yılmaz, H., & Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6 (3), 430-440, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. adresinden 02.11.2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Yiğitoğlu, İ., Çıngıl-Barış, Ç., & Çakıroğlu, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin öğrenci üzerindeki olumlu motivasyonunun öğrenci açısından değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Bildiriler Kitabı, Cilt- II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Zeyer, A., & Wolf, S. (2009). Motivation to learn science and cognitive style. European Science Education Research Association Conference, 13 August- 4 September: Bildiri Özetleri Kitabı, İstanbul.

Determining Factors Effecting On Primary School Students’ Motivation towards Science Learning

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 231 - 247, 01.05.2012

Öz

The purpose of the study is to investigate the level of the motivation of primary school students according to kinds of variables and reveal the factors motivating students to learning. This Turkish version of questionnaire was applied 663 students enrolled at 6th, 7th and 8th grades of 3 different primary schools in Aydın-Turkey. In the study, “Students’ Motivation Toward Science Learning SMTSL ” Questionnaire and Personal Information Inventory were used. It was found that students have quite high levels of motivation towards science learning. While students’ motivation levels show significant differences according to all variables class level, weekly science and technology studying hours, the number of the books at home except gender. Morever, there is positive medium level significant relation between levels of motivation towards science learning and the last exam question got from science and technology

Kaynakça

  • Adelman, H.S., & Taylor, L. (1986). Summary of the survey of fundamental concerns confronting the LD field. Journal of Learning Disabilities, 19, 390-393.
  • Altun, S., & Erden, M. (2006). Öğrenmede motive edici stratejiler ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Yeditepe Üniversitesi. Edu. 2(1): 1-16.
  • Altun, S. (2009). An investigation of teachers’, parents’, and students’ opinions on elementary students’ academic failure. İlköğretim Online, 8(2), 567-586, [Online]: indirilmiştir. adresinden 01.09.2010 tarihinde
  • Aydın, B. (2007). Fen bilgisi dersinde içsel ve dışsal motivasyonun önemi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Yeditepe Üniversitesi, İstanbul.
  • Bıkmaz, F. (2001). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarılarını etkileyen faktörler. Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.
  • Bozkurt, O., & Aydoğdu, M. (2009). A comparative analysis of the effect of dunn and dunn learning styles model and traditional teaching method on 6th grade students’ achievement levels and attitudes in science education lesson. Elementary Education, URL:http://ilkogretim-online.org.tr. 741-754, [Online]: Retrieved on 10.09.2010
  • Brophy, J. (1998). Motivating students to learn. Madison, WI: McGraw Hill.
  • Chen, A. (2001). A theoretical conceptualization for motivation research in physical education: An integrated perspective. Quest 53, pp. 35–58. View Record in Scopus, Cited By in Scopus (31)
  • Çakır, Ö. S., Şahin, T., & Şahin, B. (2000). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersine ilişkin bazı değişkenlerin öğrencilerin duyuşsal özelliklerini açıklama gücü. Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 43-49.
  • Çavaş, P. (2011). Factors affecting the motivation of Turkish primary students for science learning. Science Education International, 22 (1), 31-42.
  • Çeken, R. (2010). Fen ve Teknoloji dersinde balonlu araba etkinliği. İlköğretim Online, 9 (2), 1-5, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. adresinden 10.09.2010 tarihinde indirilmiştir.
  • Çeliköz, N. (2009). Basic factors that affect general academic motivation levels of candidate preschool teachers. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 1357– 1365.
  • Çetin, A., & Kırbulut, Z. D. (2006). Kimyaya yönelik bir motivasyon ölçeğinin geliştirilmesi ve lise öğrencilerinin kimyaya yönelik motivasyonlarının değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi. Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Dede, Y. (2003). ARCS Motivasyon Modeli’nin öğrencilerin matematiğe yönelik motivasyonlarına etkisi. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(14), 173-182.
  • Dede, Y., & Yaman, S. (2008). Fen öğrenmeye yönelik motivasyon ölçeği: Geçerlik ve güvenirlik çalışması. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED), 2 (1), 19-37.
  • Duit, R. & Treagust, D. (2003). Conceptual change: A powerful framework for improving science teaching and learning. International Journal of Science Education, 25(6), 671-688.
  • Düren, A. Z. (2000). 2000’li Yıllarda Yönetim. 8. Baskı, Alfa Basım Yayım Dağıtım, İstanbul, 338 s.
  • Engin-Demir, C. (2009). Factors influencing the academic achievement of the Turkish urban poor. International Journal of Educational Development, 29, 17–29.
  • Ertem, H. (2006). Ortaöğretim öğrencilerinin kimya derslerine yönelik güdülenme tür (içsel ve dışsal) ve düzeylerinin bazı değişkenler açısından incelenmesi. Yüksek lisans tezi. Balıkesir Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Freedman-Doan, C., Wigfield, A., Eccles, J.S., Blumenfeld, P., Arbreton, A. & Harold, R.D. (2000). What am I best at? Grade and gender differences in children's beliefs about ability improvement. Journal of Applied Developmental Psychology, 21(4): 379-402.
  • Garcia, T., & Pintrich, P.R. (1992). Critical thinking and its relationship to motivation, learning strategies, and classroom experience. Paper presented at the Annual Meeting of the American Psychological Association, Washington, DC, August.
  • Glynn, S., Aultman, L., & Owens, A. (2005). Motivation of learn in general education programs. Journal of General Education, 54(2), 150-170.
  • Glynn, S.M., Taasoobshirazi, G., & Brickman, P. (2009). Science motivation questionnaire: Construct validation with nonscience majors. Journal of Research in Science Teaching, 46 (2), 127-146.
  • Gürdal, A. (1992). İlköğretim okullarında fen bilgisinin önemi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 8, 185-189
  • Güvercin, Ö. (2008). Investigating elementary students’ motivation towards science learning: A cross age study. Middle East Technical University, degree of master, ODTÜ, Ankara.
  • Güvercin, Ö., Tekkaya, C., & Sungur, S. (2010). Öğrencilerin fen öğrenimine yönelik motivasyonlarının incelenmesi: Karşılaştırmalı bir çalışma. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 39:233-243.
  • Henderlong, J., & Lepper, M. R. (1997). Conceptions of intelligence and children’s motivational orientations: A developmental perspective. Paper presented at the biennial meeting of the Society for Research in Child Development, Washington, DC.
  • Jacobsen, D. A., Eggen, P., & Kauchak, D. (2002). Methods for teaching, promoting student learning (6th Ed.). New Jersey: Meririll Prentice Hall.
  • Kan, A., & Akbaş, A. (2006). Kimya öğretiminde başarıyı etkileyen bazı değişkenlerin (tutum, öz yeterlilik, kaygı ve motivasyon) başarıya etkisinin araştırılması. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Bildiriler Kitabı, Cilt-II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Kongju, M., Sung-Youn, C., & Sung-Won, K. (2009). Exploration of Korean college students’ motivation toward learning science. European Science Education Research Association Conference, 13 August-4 September: Bildiri Özetleri Kitabı, İstanbul.
  • Lee, O., & Brophy, J. (1996). Motivational patterns observed in sixth-grade science classrooms. Journal of Research in Science Teaching, 33(3), 585-610.
  • Lumsden, L. S. (1994). Student motivation to learn (Report No. EDO-EA-94-7). Washington, D.C.: Office of educational research and improvement. (ERIC Document Reproductive. Service No. EDD00036)
  • Martin, A. J. (2001). The student motivationscale: A tool for measuring and enhancing motivation. Australian Journal of Guidance and Counselling, 11, 11-20.
  • Martin, B.L., & Brigss, L.J. (1986). The affective and cognitive domains: Integration for instruction and research. Englewood Cliffs: Educational Technology Publications.
  • MEB (2005). İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (4.-5. Sınıflar). Ankara.
  • Meece, J. L., Glienke, B. B., & Burg, S. (2006). Gender and motivation. Journal of School Psychology, 44, 351–373.
  • Meredith, J. E., Fortner, R. W., & Mullins, G. W. (1997). Model of affective learning for nonformal science education facilities. Journal of Research in Science Teaching, 34(8), 805-818.
  • Öncü, H. (2000). Motivasyon. (Ed: L. Küçükahmet) Sınıf yönetimi. Ankara: Nobel Yayınları. 2006 PISA Veri seti. URL:http://pisa2006.acer.edu.au/index.php [Online] Retrieved on 05.12.2009, at
  • Pintrich, P.R., Marx, R.W., & Boyle, R.A. (1993). Beyond cold conceptual change: The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change. Review of Educational Research, 63(2), 167–199.
  • Pintrich, P.R., & Schunk, D.H. (1996). Motivation in education: Theory, research and application (2nd Ed.). Englewood Cliffs, NJ: Merrill Company.
  • Sert-Çıbık, A. (2009). The effect of the project based learning approach to the attitudes of students towards science lesson. Elementary Education, 8 (1), 36-47, [Online]: Retrieved on 10.09.2010, URL:http://ilkogretim-online.org.tr.
  • Singh, K., Granville, M., & Dika, S. (2002). Mathematics and science achievement: Effects of motivation, interest, and academic engagement. The Journal of Educational Research, 95(6), 323-332.
  • Spitzer, D. (1996). Motivation: The neglected factor in instructional design. Educational Technology, 36(3), 45-49.
  • Stipek, D. (1988). Motivation to learn: From theory to practice. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
  • Telli, S., Brok, P., & Çakıroğlu, J. (2010). The importance of the teacher–student interpersonal relationships for Turkish students’ attitudes towards science. Research in Science & Technological Education, 28 (3), 237–252.
  • Tseng, C. H., Tuan, H.L., & Chin, C. C. (2009). Investigating the influence of motivational factors on conceptual change in a digital learning context using the dual-situated learning model. International Journal of Science Education, 1-23.
  • Tuan, H. L, Chin, C. C., & Shieh, S. H. (2005). The development of a questionnaire to measure students’ motivation towards science learning. International Journal of Science Education, 27(6), 639-654.
  • Uğuroğlu, M.E., & Walberg, H.J. (1979). Motivation and achievement: A quantitative synthesis. American Educational Research Journal, 16(4), 375-389.
  • Walterman, A.S. (2005). When effort is enjoyed: Two studies of intrinsic motivation for personally salient activities. Motivation and Emotion, C. 29, S.3.
  • Wigfield, A., Eccles, J. S. (1994). Children's competence beliefs, achievement values, and general self-esteem: Change across elementary and middle school. Journal of Early Adolescence, 14(2), 107-138.
  • Wigfield, A., & Eccles, J. S. (2000). Expectancy-value theory of achievement motivation. Contemporary Educational Psychology, 25, 68-81.
  • Wolters, C.A., & Rosenthal, H. (2000). The relation between students’ motivational beliefs and their use of motivational regulation strategies. International Journal of Educational Research, 33, 801-820.
  • Yaman, S., & Öner, F. (2006). İlköğretim öğrencilerinin fen bilgisi dersine bakış açılarını belirlemeye yönelik bir araştırma. Kastamonu Eğitim Dergisi, 14 (1), 339-346.
  • Yılmaz, H., & Çavaş, P. H. (2007). Fen öğrenimine yönelik motivasyon ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. İlköğretim Online, 6 (3), 430-440, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr. adresinden 02.11.2008 tarihinde indirilmiştir.
  • Yiğitoğlu, İ., Çıngıl-Barış, Ç., & Çakıroğlu, Ö. (2006). Fen bilgisi öğretmenlerinin öğrenci üzerindeki olumlu motivasyonunun öğrenci açısından değerlendirilmesi. VII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi: Bildiriler Kitabı, Cilt- II, Gazi Üniversitesi, Ankara.
  • Zeyer, A., & Wolf, S. (2009). Motivation to learn science and cognitive style. European Science Education Research Association Conference, 13 August- 4 September: Bildiri Özetleri Kitabı, İstanbul.
Toplam 56 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nilgün Yenice Bu kişi benim

Gözde Saydam Bu kişi benim

Sibel Telli

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Yenice, N., Saydam, G., & Telli, S. (2012). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRENMEYE YÖNELİK MOTİVASYONLARINI ETKİLEYEN FAKTÖRLERİN BELİRLENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 231-247.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124