BibTex RIS Kaynak Göster

WEBQUEST ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 299 - 315, 01.05.2012

Öz

Bu araştırmanın amacı, WebQuest öğretim ortamı kullanılarak oluşturulan öğrenme ortamının 7.sınıf öğrencilerinin matematik dersi akademik başarı ve tutum düzeylerinde bir etkiye sahip olup olmadığını belirlemektir. Araştırma Ankara’da bulunan bir İlköğretim Okulunda 7. sınıflarında öğrenim gören N=51 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada öntest-sontest kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Çalışmanın başlangıcında her iki gruba “Akademik başarı testi ”, “Tutum ölçeği” ön test olarak uygulanmıştır. 25 öğrenciden oluşan deney grubu öğrencileri ile haftada 4 ders saati olmak üzere toplam 3 haftalık süreçte WebQuest ile Silindir konusunun öğretimi yapılmıştır. 26 öğrenciden oluşan kontrol grubuyla ise yenilenen ilköğretim programına göre geleneksel öğretim yöntemleri ile öğretim yapılmıştır. Sonrasında “Akademik başarı testi ”, “Tutum ölçeği” son test olarak her iki gruba da uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde yüzde, frekans, aritmetik ortalama, standart sapma, tek faktör üzerinde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA repeated measures testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubunun deney öncesi ve deney sonrası öntest ve sontest toplam Akademik başarı testi puanları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır. Deneysel işlem sonrası deney grubunda bulunan öğrencilerin tutum düzeyleri olumlu yönde yüksek çıkmıştır. Sosyal etkileşimin ve grup çalışmasının öğrenenlerin duyuşsal tepkilerini olumlu yönde etkilediği saptanmıştır. Kontrol grubu öğrencilerinin ise tutum düzeylerinde düşme görülmüştür. Bu sonuçlar doğrultusunda WebQuest öğretim ortamının öğrencilerin tutum düzeylerini yükseltmede bir faktör olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (2007). The Use of WebQuest to Enhance the Mathematical Problem- Posing Skills in Pre-Service Teachers. The International Journal for Technology in Mathematics Education, 14(1), 31- 39.
  • Akçay, A. (2009). Webquest (web macerası) öğretim ortamının Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkan, C., Deryakulu, D. ve Şimşek, N. (1995). Öğretim Teknolojilerine Giriş “disiplin süreç ürün”. Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Besinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karsı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları 1990–1.
  • Brucklacher, B. & Gimbert, B. (1999). Role playing software and WebQuests: What's possible with cooperative learning and computers. Computers in the schools, 15(2),37-48.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A Technique for Internet Based Learning. Distance Educator, 1(2), 10-13.
  • Gürol, M. ve Tezci, E. (2001). Teknolojik Öğrenme Çevrelerinin Tasarımı: Oluşturmacı Bir Yaklaşım. BTIE 2001 Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferans ve Sergisi, Ankara
  • Kelly, R. (2000). Working with WebQuests. Teaching Exceptional Children, Cilt:32, Sayı:6, s. 4-13.
  • Kılıç, R. (2007). Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamının Matematik Dersindeki Tutum ve Erişiye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köroglu, H. ve Yesildere, S. (2002). lkögretim II. Kademede Matematik Konularının Ögretiminde Oyunlar ve Senaryolar. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi. Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi.
  • Kurtuluş, A., Tepe, A., Yılmaz, S., Karakoç, Ö. ve Okur, G. (2006). İlköğretim Matematik Sınıflarında Webquest Uygulamaları. 6 th İnternational Educational Technology Conference. Eastern Mediterranean Universty, Famagutsa, North Cyprus.
  • Lacina, J. (2007). Inquiry-Based Learning and Technology: Designing and Exploring WebQuests. Childhood Education, 83(4), 251-252.
  • March, T. (1998). Homepage. WebQuest for Learning. Retrieved June 7, 2000 from the World Wide Web:http://www.ozline.com/webquests/intro.html adresinden 4 Temmuz 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Matthews, M. R. (2002). Constructivism and science education: A further appraisal. Journal of Science Education and Technology, 11 (2), 121-134.
  • MEB (2007). Eğitimde Hedef ve Stratejiler, 23.02.2011’de MEB sayfasından alınmıştır. Web üzerinde : http://www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/4.htm
  • MEB (2010). İlköğretim Okulu Matematik Programı 6-7-8. sınıf, İstanbul: MEB Basımevi.
  • Osborne, Randall E. (2000). A Model for Student Success: Critical Thinking and “At Risk” Students, The Journal of Scholarship of Teaching and Learning, Vol 1 (1), 41-47
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. 7. Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Özerbaş, M. A. (2007). Yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,5 (4), 609-635.
  • Peterson C., Caverly D. C. and MacDonald L. (2003) Developing academic literacy through webquests, Journal of Developmental Education, 26(3):38-39.
  • Sanford, J. (2010). The WebQuest: Constructing Creative Learning, The Journal of Continuing Education in Nursing, 41(10), 473-479
  • Summervile, J. (2000) WebQuest: An aspect of technology integration for training preservice teachers, Techtrends, 4 (2), 31.
  • Summerville, J. (2000). WebQuest. TechTrends, 44(2), 31-35.
  • Şaban, A. (2002) Öğrenme Öğretme Süreci. Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tabanlı, S.G. (2008). Bilişim Teknolojilerinin Temelleri Dersinin Öğretiminde Yapılandırmacılık Uygulaması: Webquest Tekniğine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Torrance, E. P. (1984). Teaching gifted and creative learners. In Davis, G. Ve Rimm, S. (1989). Education of the Gifted and Talented. 2nd ed. Englewood Cliffs, New Jersey; Prentice Hall Inc.
  • Vidoni, K., & MAddux, C. (2002). WebQuests: Can they be used to improve critical thinking skills in students? Computers in Schools. 19(1-2), 101-17.
  • Yoder, M.B., (1999). The Student WebQuest: a productive and thought- provoking use of the Internet. Learning and Learning with Technology, 26(7), 6-9.
  • Zheng, R., Stucky, B., McAlck, M., Menchana, M. & Stoddart, S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49(4), 41-49.

Impact of WebQuest Learning Environment on Academic Achievement and Attitudes of Students

Yıl 2012, Cilt: 13 Sayı: 2, 299 - 315, 01.05.2012

Öz

Aim of this study is to find out whether a learning environment created by using WebQuest method has any effect on seventh-grader students’ academic achievement on Mathematics and their level of attitude. The study was conducted on N=51 seventh grader students at a Primary School in Ankara. This study employed experimental design with pre and posttest control group. At the beginning of the study, “the Scale for academic achievement” and “The Attitude scale” were applied as pretest. The subject of cylinder in Geometry course was taught by using WebQuest to 25 students in the experimental group four hours a week in total three weeks, and the control group of 26 students was taught the same subject through traditional instruction methods according to the revised curriculum. After teaching to experimental and control groups, the “academic achievement test” and “attitude scale” were administered as posttest to both groups. Two-factor ANOVA test was used for repeated measures in solution of sub-problems of the research on percentage, frequency, arithmetic mean, standard deviation, and single factor. No meaningful difference was found out in cumulative grades of pretest and posttest academic achievement tests of the experimental and control group before and after the experiment. The attitude levels of students in the experimental group were found as positively higher after the experimental procedure. It was found out that social interaction and group works have positive impacts on affective reactions of learners. Yet, decrease in attitude levels of students in the control group was observed. In line with these results, we have concluded that WebQuest teaching method is a factor in rising up attitude levels of students

Kaynakça

  • Abu-Elwan, R. (2007). The Use of WebQuest to Enhance the Mathematical Problem- Posing Skills in Pre-Service Teachers. The International Journal for Technology in Mathematics Education, 14(1), 31- 39.
  • Akçay, A. (2009). Webquest (web macerası) öğretim ortamının Türkçe dersindeki akademik başarı ve tutuma etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Alkan, C., Deryakulu, D. ve Şimşek, N. (1995). Öğretim Teknolojilerine Giriş “disiplin süreç ürün”. Ankara.
  • Baykul, Y. (1990). İlkokul Besinci Sınıftan Lise ve Dengi Okulların Son Sınıflarına Kadar Matematik ve Fen Derslerine Karsı Tutumda Görülen Değişmeler ve Öğrenci Seçme Sınavındaki Başarı ile İlişkili Olduğu Düşünülen Bazı Faktörler. Ankara: ÖSYM Yayınları 1990–1.
  • Brucklacher, B. & Gimbert, B. (1999). Role playing software and WebQuests: What's possible with cooperative learning and computers. Computers in the schools, 15(2),37-48.
  • Dodge, B. (1995). WebQuests: A Technique for Internet Based Learning. Distance Educator, 1(2), 10-13.
  • Gürol, M. ve Tezci, E. (2001). Teknolojik Öğrenme Çevrelerinin Tasarımı: Oluşturmacı Bir Yaklaşım. BTIE 2001 Bilişim Teknolojileri Işığında Eğitim Konferans ve Sergisi, Ankara
  • Kelly, R. (2000). Working with WebQuests. Teaching Exceptional Children, Cilt:32, Sayı:6, s. 4-13.
  • Kılıç, R. (2007). Webquest Destekli İşbirlikli Öğrenme Ortamının Matematik Dersindeki Tutum ve Erişiye Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Köroglu, H. ve Yesildere, S. (2002). lkögretim II. Kademede Matematik Konularının Ögretiminde Oyunlar ve Senaryolar. V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Egitimi Kongresi. Ankara: ODTÜ Kültür ve Kongre Merkezi.
  • Kurtuluş, A., Tepe, A., Yılmaz, S., Karakoç, Ö. ve Okur, G. (2006). İlköğretim Matematik Sınıflarında Webquest Uygulamaları. 6 th İnternational Educational Technology Conference. Eastern Mediterranean Universty, Famagutsa, North Cyprus.
  • Lacina, J. (2007). Inquiry-Based Learning and Technology: Designing and Exploring WebQuests. Childhood Education, 83(4), 251-252.
  • March, T. (1998). Homepage. WebQuest for Learning. Retrieved June 7, 2000 from the World Wide Web:http://www.ozline.com/webquests/intro.html adresinden 4 Temmuz 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Matthews, M. R. (2002). Constructivism and science education: A further appraisal. Journal of Science Education and Technology, 11 (2), 121-134.
  • MEB (2007). Eğitimde Hedef ve Stratejiler, 23.02.2011’de MEB sayfasından alınmıştır. Web üzerinde : http://www.meb.gov.tr/Stats/Apk2002/4.htm
  • MEB (2010). İlköğretim Okulu Matematik Programı 6-7-8. sınıf, İstanbul: MEB Basımevi.
  • Osborne, Randall E. (2000). A Model for Student Success: Critical Thinking and “At Risk” Students, The Journal of Scholarship of Teaching and Learning, Vol 1 (1), 41-47
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve Öğretme. 7. Baskı. PegemA Yayıncılık. Ankara.
  • Özerbaş, M. A. (2007). Yapılandırmacı öğrenme ortamının öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığına etkisi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi,5 (4), 609-635.
  • Peterson C., Caverly D. C. and MacDonald L. (2003) Developing academic literacy through webquests, Journal of Developmental Education, 26(3):38-39.
  • Sanford, J. (2010). The WebQuest: Constructing Creative Learning, The Journal of Continuing Education in Nursing, 41(10), 473-479
  • Summervile, J. (2000) WebQuest: An aspect of technology integration for training preservice teachers, Techtrends, 4 (2), 31.
  • Summerville, J. (2000). WebQuest. TechTrends, 44(2), 31-35.
  • Şaban, A. (2002) Öğrenme Öğretme Süreci. Yeni Teori ve Yaklaşımlar. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Tabanlı, S.G. (2008). Bilişim Teknolojilerinin Temelleri Dersinin Öğretiminde Yapılandırmacılık Uygulaması: Webquest Tekniğine İlişkin Öğrenci Görüşleri, Yüksek Lisans Tezi, İzmir, Ege Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Torrance, E. P. (1984). Teaching gifted and creative learners. In Davis, G. Ve Rimm, S. (1989). Education of the Gifted and Talented. 2nd ed. Englewood Cliffs, New Jersey; Prentice Hall Inc.
  • Vidoni, K., & MAddux, C. (2002). WebQuests: Can they be used to improve critical thinking skills in students? Computers in Schools. 19(1-2), 101-17.
  • Yoder, M.B., (1999). The Student WebQuest: a productive and thought- provoking use of the Internet. Learning and Learning with Technology, 26(7), 6-9.
  • Zheng, R., Stucky, B., McAlck, M., Menchana, M. & Stoddart, S. (2005). WebQuest learning as perceived by higher-education learners. TechTrends, 49(4), 41-49.
Toplam 29 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Mehmet Arif Özerbaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 13 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Özerbaş, M. A. (2012). WEBQUEST ÖĞRENME ORTAMININ ÖĞRENCİLERİN AKADEMİK BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 13(2), 299-315.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124