Bu araştırmanın amacı 9. sınıf coğrafya dersinde yapılandırmacı anlayışa göre hazırlanmış bilgisayar destekli öğrenme ortamlarının, öğrenci başarısı ve derse yönelik tutumlarına olan etkisini incelemektir. Araştırmanın modeli deneysel, nicel ve nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı karma modeldir. Ölçek geliştirme aşamasında örneklem olarak bilgisayar destekli öğretim yapan özel okullardan toplam 200 öğrenci katılmıştır. 10.sınıf öğrencilerine başarı testi ve bilgisayar destekli coğrafya öğretimine yönelik tutum ölçeği uygulanmıştır. Örneklem türü ise kartopu örneklem olarak belirlenmiştir. Çalışma 2007–2008 öğretim yılında İzmir Bornova Anadolu Lisesinde toplam 5 hafta 10 saat süre ile yürütülmüştür. Araştırmanın deneysel aşamasına 30 deney grubunda, 30 kontrol grubunda olmak üzere toplam 60 öğrenci katılmıştır. Araştırmada betimsel istatistik tekniği kullanılmıştır. Ölçeğin Cronbach Alpha Güvenirlik Derecesi 0,94 olarak bulunmuştur. Çalışmada 53 soruluk başarı testi kullanılmıştır. Ön test ve son test başarı ile tutum puanları arasında anlamlı fark olması P
Bilgisayar destekli coğrafya öğretimi yapılandırmacı öğrenme öğrenci başarısı ve tutumu deneysel model
Purpose of this study 9 In geography class, the effects of computer-aided learning environment, on student achievement and attitudes is to examine. Experimental research, methods is a mixed model. 200 who attended private schools 10th grade students with achievement test and attitude scale for computer-assisted instruction applied geography.. Application size of the study during the academic year 2007-2008 in Izmir Bornova Anatolian High School, conducted a total of 5 weeks with 10 hours. 30 to the experimental phase of the research in the experimental group, 30 in the control group had a total of 60 students participated. Descriptive statistical techniques used in research. Cronbach alpha was found to be 0.94 degree. 53-question test was used to study success. Pre-test and post-test achievement scores and attitudes to be significantly different between P
Computer aided geography teaching constructivist learning student success and attitude experimental model
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 3 |