Çalışmada öğrencilerin biyoloji dersine yönelik tutumlarını ölçmek için Likert tipi geçerli ve güvenilir bir tutum ölçeği geliştirme amaçlanmıştır. Ölçeği geliştirme aşamasında mevcut ölçekler incelenmiş, uzman görüşlerine başvurulmuş ve tutum maddeleri belirlenerek taslak ölçek oluşturulmuştur. Taslak ölçek 168 öğrenciye uygulanarak geçerlik ve güvenirlik çalışmaları yapılmıştır. Ölçeğin kapsam geçerliliği uzman görüşleri alınarak sağlanmıştır. Yapı geçerliliği için faktör analizi yapılmıştır. Ölçekte 23 olumlu, 13 olumsuz olmak üzere 36 madde vardır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin değeri 0,91, Bartlett’s Testi değeri ise 5415,115 bulunmuştur. Ölçeğin Cronbach’s alpha güvenirlik katsayısı 0.941’dir.
The purpose of this study was to develop a likert-style reliable and valid biology attitude scale. Before developing the biology attitude scale, the current scales had been carefully scrutinized, the views of experts taken, and the first draft of scale prepared by choosing statements. The validity and reliability studies of the scale were carried out by applying the first draft on 168 students as a pilot study. The content validity of the scale was confirmed by the panel of judges. The factor analysis of the scale provided the construction validity of the scale. There are 36 statements as positive and negative statements. The value of Kaiser-Meyer-Olkin is 0.91, Barlet’s value is 5415.115 and Cronbach alpha coefficient is 0.941 for the reliability
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2 |