BibTex RIS Kaynak Göster

ANADOLU OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSELERİNDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİME İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 247 - 265, 01.05.2010

Öz

Bu araştırmada, Mesleki ve Teknik Eğitimi Güçlendirme Projesi kapsamında tüm meslek liselerinde uygulamaya konulan yeterliliğe dayalı modüler öğretim programlarının amaçlarına uygun bir biçimde uygulanabilirliği. otelcilik ve turizm meslek liselerindeki uygulamalar bazında değerlendirilmiştir. Araştırma. öğretmenler üzerinde anket tekniği kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Öğretmenler üzerinde gerçekleştirilen araştırmanın evrenini otelcilik ve turizm meslek liselerinde görev yapan turizm meslek dersleri öğretmenlerinden oluşmaktadır.

Kaynakça

  • Altın, R. (2008). Mesleki Eğitim Sisteminde Yeni Eğilimler ve Modüler Sistem. Ankara: Mesut matbaacılık.
  • Görkem, O. (2004). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Yemek Pişirme Teknikleri ve Uygulaması Eğitiminin Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Hacıoğlu, N.; M. Kaşlı; S. Şahin; N. Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Hazar, A. (2002). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi ile Anadolu Aşçılık Meslek Lisesi Öğretmeni Yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Öğretmen İhtiyaçları Açısından Geliştirilmesi. Turizm Eğitimi Konferans, workshop 67-74
  • Heraty, N.; Morley, M. (1998). Training and Development in the Irish Context: Responding to the Competitiveness Agenda, Journal of European Industrial Training, 22, 190–204.
  • İçöz, O. (1994). Türkiye’de Turizm Eğitimi Veren Yüksek Okulların Temel Sorunları ve Öğrencilerin Okul Sonrası Mesleki Yaşam Uyumu Konusunda Bir Değerlendirme. Dört Yıllık Turizm Yüksekokullarında Eğitim-Öğretim Sorunları ve Çözüm Yolları, Hafta Sonu Semineri I, 23-25 Eylül. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.
  • Keep, E.; Mayhew, K. (1997). Vocational Education and Training and Economic Performance, paper presented at the Cranfield ESRC Seminar Series, Cranfield School of Management. UK.
  • Kruger, A.B.; Lindhal, M. (2001). Education for Growth, Why and Whom? Journal of Economic Literature, vol. XXXIX, 1101-1136
  • MEGEP. (2006). Öğretim Programları ve Modüller Öğretim Uygulama Kılavuzu. MEB, Ankara
  • MEGEP (2008). Konaklama ve Seyahat Hizmetleri, Yiyecek İçecek Hizmetleri ve Eğlence Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programları. Ankara.
  • Middleton, J.; Ziderman, A. (1997) Overview: World Bank policy research on vocational education and training, International Journal of Manpower, 18, 6–23.
  • Özdemir, G. (2007). Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi’nde Toplam Kalite Yönetimi ve Bir İşletme Uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri Anabilim Dalı.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında Modüler Öğretim Sisteminin Bilişim Teknolojileri Alanında Uygulaması ve Öğretmen, Öğrenci Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sung J. (1998). Changing Vocatıonal Educatıon and Traınıng, An international Comparative Perspective; Edited by Ian Finlay, Stuart Niven and Stephanie Young London and New York
  • Swigant, T. (1995). Upsizing the Individual in the Downsized Organisation. London: Century Business Books.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşpınar, M. (1997). Modüler Öğretim Yönteminin Öğretim Yöntemleri Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Elazığ Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Yaşar, N. (2007). Orta Öğretimde Modüler Eğitimin Matbaa Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Matbaa Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Zornitski, J. (1991). Innovative Employer Practices in Response to Labor and Skill Shortages, IRRA 43rd Annual Proceedings.

Evaluation Of Teacher’ Ideas On Modular Education Used At Anatolian Hotel And Tourism Vocational High Schools

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 2, 247 - 265, 01.05.2010

Öz

In this study, the applicability in compliance to its goals, of the proficiency based modular curriculums that has been put into practice throughout all vocational high schools according to the Strengthening Vocational and Technical Education Project, has been evaluated regarding the execution in hospitality and tourism vocational high schools. The research was conducted using surveys applied to teachers. The population of the surveys on the teachers consists of tourism vocational course teachers in hospitality and tourism vocational high schools. Results reveal that there exists problems with modular curriculums and their applications. Teachers think that definitions, content and aims in the prepared curriculum was adequate to provide the required proficiency levels. In conclusion, some suggestions as to rid the modular education system of its current defects were presented

Kaynakça

  • Altın, R. (2008). Mesleki Eğitim Sisteminde Yeni Eğilimler ve Modüler Sistem. Ankara: Mesut matbaacılık.
  • Görkem, O. (2004). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Liselerinde Yemek Pişirme Teknikleri ve Uygulaması Eğitiminin Sorunlarını Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Turizm İşletmeciliği Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Hacıoğlu, N.; M. Kaşlı; S. Şahin; N. Tetik (2008). Türkiye’de Turizm Eğitimi, Ankara: Detay Yayıncılık
  • Hazar, A. (2002). Anadolu Otelcilik ve Turizm Meslek Lisesi ile Anadolu Aşçılık Meslek Lisesi Öğretmeni Yetiştiren Eğitim Fakültelerinin Öğretmen İhtiyaçları Açısından Geliştirilmesi. Turizm Eğitimi Konferans, workshop 67-74
  • Heraty, N.; Morley, M. (1998). Training and Development in the Irish Context: Responding to the Competitiveness Agenda, Journal of European Industrial Training, 22, 190–204.
  • İçöz, O. (1994). Türkiye’de Turizm Eğitimi Veren Yüksek Okulların Temel Sorunları ve Öğrencilerin Okul Sonrası Mesleki Yaşam Uyumu Konusunda Bir Değerlendirme. Dört Yıllık Turizm Yüksekokullarında Eğitim-Öğretim Sorunları ve Çözüm Yolları, Hafta Sonu Semineri I, 23-25 Eylül. Nevşehir: Erciyes Üniversitesi Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik Yüksekokulu.
  • Keep, E.; Mayhew, K. (1997). Vocational Education and Training and Economic Performance, paper presented at the Cranfield ESRC Seminar Series, Cranfield School of Management. UK.
  • Kruger, A.B.; Lindhal, M. (2001). Education for Growth, Why and Whom? Journal of Economic Literature, vol. XXXIX, 1101-1136
  • MEGEP. (2006). Öğretim Programları ve Modüller Öğretim Uygulama Kılavuzu. MEB, Ankara
  • MEGEP (2008). Konaklama ve Seyahat Hizmetleri, Yiyecek İçecek Hizmetleri ve Eğlence Hizmetleri Alanı Çerçeve Öğretim Programları. Ankara.
  • Middleton, J.; Ziderman, A. (1997) Overview: World Bank policy research on vocational education and training, International Journal of Manpower, 18, 6–23.
  • Özdemir, G. (2007). Mesleki Eğitimi Güçlendirme Projesi’nde Toplam Kalite Yönetimi ve Bir İşletme Uygulaması. Yayımlanmamış Yüksek lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ekonometri Anabilim Dalı.
  • Sert, Ö. (2007). Mesleki ve Teknik Ortaöğretim Kurumlarında Modüler Öğretim Sisteminin Bilişim Teknolojileri Alanında Uygulaması ve Öğretmen, Öğrenci Açısından Değerlendirilmesi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü, Elektronik-Bilgisayar Eğitimi Anabilim Dalı
  • Sezgin, O. M. (2001). Genel Turizm ve Turizm Mevzuatı. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2005). Eğitim Felsefesi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sung J. (1998). Changing Vocatıonal Educatıon and Traınıng, An international Comparative Perspective; Edited by Ian Finlay, Stuart Niven and Stephanie Young London and New York
  • Swigant, T. (1995). Upsizing the Individual in the Downsized Organisation. London: Century Business Books.
  • Tan, Ş. ve Erdoğan, A. (2004). Öğretimi Planlama ve Değerlendirme. Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Taşpınar, M. (1997). Modüler Öğretim Yönteminin Öğretim Yöntemleri Dersinde Öğrenci Başarısına Etkisi. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Elazığ Fırat Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Yaşar, N. (2007). Orta Öğretimde Modüler Eğitimin Matbaa Eğitimi Açısından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Matbaa Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Zornitski, J. (1991). Innovative Employer Practices in Response to Labor and Skill Shortages, IRRA 43rd Annual Proceedings.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Cihan Seçilmiş Bu kişi benim

Kurban Ünlüönen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Seçilmiş, C., & Ünlüönen, K. (2010). ANADOLU OTELCİLİK VE TURİZM MESLEK LİSELERİNDE UYGULANAN MODÜLER ÖĞRETİME İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(2), 247-265.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124