Bu araştırmada eğitim örgütlerinin sağlıklı şekilde işleyişinin gerçekleşmesinde hayati önem taşıyan iletişim sürecinde yöneticilerin etkililiğinin öğretmen algıları açısından değerlendirilmesi amaçlanılmıştır. Araştırma tarama modelinde olup betimsel bir çalışmadır. Araştırma grubunu, 2007- 2008 öğretim yılında MEB merkezi hizmet içi eğitim faaliyetine katılan, 250 öğretmen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Özmen ve Yörük 2007 tarafından geliştirilen, Yöneticinin İlgisi, İletişim Yöntemi, Çevreyle Bütünleşme ve Öğretime Odaklaşma olmak üzere dört faktörden oluşan ölçek kullanılmıştır. Verilerin analizinde, yüzde, frekans, aritmetik ortalama, t-testi ve “Kruskal Wallis H testi” kullanılmıştır. Yöneticilerin iletişim sürecindeki etkililiklerine ilişkin öğretmen algıları, en yüksek ortalamaya “Yöneticinin ilgisi” boyutunda sahiptir. Bu boyutu “İletişim yöntemi”, “Çevreyle bütünleşme” ve “Öğretime odaklanma” boyutları izlemektedir. Araştırmada öğretmen algılarında cinsiyet değişkenine göre bayan öğretmenlerin lehine anlamlı fark saptanmıştır.
The aim of this study is to examine the perceptions of teachers about the effectiveness of school administrators in communication process. The study was designed in the form of a survey study and during the study descriptive method was used. The subjects of this study were 250 teachers who participated in centralized inservice training program organized by Ministry of National Education MoNE in 2007-2008 academic year. During the study the data were collected by means of the scale developed by Özmen ve Yörük 2007 and the scale has four factors as the administrators’ interest, communication method, integration with environment and focusing on teaching. To analyze the data collected, frequency, percentage, mean values were calculated and t- test and “Kruskal Wallis H tests were used. The findings of the study indicated that teachers’ perceptions about the effectiveness of school administrators in communication process have the highest mean score in the administrators’ interest dimension and communication method, integration with environment and focusing on teaching dimensions follow this dimension. The findings also indicated that teachers perceptions show significant difference in favour of female teachers when genders of teachers are concerned
Teachers’ perceptions administrators effective communication process
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 |