BibTex RIS Kaynak Göster

SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENEN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA YAZMA HIZLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİ

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 257 - 277, 01.01.2010

Öz

Bu araştırmada İlköğretim Türkçe Dersi 1-5. Sınıflar Öğretim Programı ile 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren uygulamaya konulan, Ses Temelli Cümle Yöntemi STCY ile ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi Ankara İli Örneği yapılmıştır. Araştırmada; 2005-2006 eğitim öğretim yılında, 116 ilköğretim 1. sınıf öğrencisinin, okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeyleri yönünden sekiz ay süreyle gözlenmiştir. Araştırmada tarama modeli ve gözlem tekniği gibi çeşitli model ve teknikler kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde tablolar oluşturulmuş, t testi kullanılarak elde edilen veriler yorumlanmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre STCY ile ilk okuma yazma öğrenen öğrencilerin okuma yazma hızları ve okuduğunu anlama düzeylerinin genel anlamda seviyelerinin çok üzerinde olduğu tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acat, B., Özsoy, U. (2006) Ses temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma Yazma Öğretiminde karşılaşılan Güçlükler. 5. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan. Gazi Üniversitesi, Ankara. KÖK Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Başaran, M., Karatay, H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi: Milli Eğitim Dergisi. S.168. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bay, Y. (2008). ‘Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)’. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • EARGED. (2005). OECD PİSA-2003 araştırmasının Türkiye ile İlgili sonuçları. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Gray, W. S. (1975). Okuma ve yazma öğretimi. (Nejat Yüzbaşıoğulları, Çev.). Ankara: MEB Yayınları.
  • Graham, S., Berninger, V., Weitraub, N. (1998). The relationship between handwriting style and speed and legilipty. Journal of Educational Research, 92, 42-52.
  • Güneş, F. (1997). Okuma yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Güneş, F. (2006). İlkokuma yazma öğretiminde yenilikler. Çoluk çocuk dergisi. 57, Şubat, Ankara.
  • Harris, A.J., SİPAY, E.R. (1990). How to ıncrease reading ağabeylit. a guide to developmenttal and remedial methods. New York: Longman.
  • MEB (1997). İlköğretim okulu türkçe eğitimi yazı programının kabulü. MEB Tebliğler Dergisi. Sayı:2482 Cilt:60 Kasım 1997, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2005). İlköğretim (1 – 5. Sınıflar) Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • ONTARİO (2003). Early reading strategies:the report on expert panel on early reading in ontario. Ministry of Education. Retrieved September 20, 2008, from http://www.edu.gov.on.ca/eng/document/reports/reading/effective.html
  • Şahin, A., Akyol, H. (2006). İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Çözümleme ve Bireşim Yöntemlerinin Uygulamalı Olarak Karşılaştırılması. 5. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan. Gazi Üniversitesi, Ankara. KÖK Yayıncılık.
  • Şahinel, M. G., Karasu, M. (2007). Türkçe 1-5. Sınıflar Öğretim Programı İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. 6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şenol, M. (1999). Okuma yazma öğretiminin tasviri bibliyografyası, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türk Dil Kurumu (1998). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.

Reading and Writing Speeds and Comprehension Levels of First Grade Schoolers with Phoneme Based Sentence Method

Yıl 2010, Cilt: 11 Sayı: 1, 257 - 277, 01.01.2010

Öz

5. and teaching early reading and writing with the Phoneme Based Sentence Method PBSM that has been applied basically in Ankara since the 2005-2006 academic year is presented. In the research; in the 2005-2006 academic year, 116 Primary Education Grade 1 students were observed for eight months in terms of their reading and writing speeds and their comprehension skills. In this research, a variety of technique such as scanning model and observation techniques and models have been used. In the processes of interpretation of data; form charts have been created and the datas, which were acquired by using variety of statistical techniques such as t test have been interpretated.According to the results of the research the reading and writing speeds and the comprehension skills of the students learning early reading and writing with PBSM were determined to be higher than their grades in general terms

Kaynakça

  • Acat, B., Özsoy, U. (2006) Ses temelli Cümle Yöntemiyle İlkokuma Yazma Öğretiminde karşılaşılan Güçlükler. 5. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan. Gazi Üniversitesi, Ankara. KÖK Yayıncılık.
  • Akyol, H. (2001). Türkçe ilkokuma yazma öğretimi. Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Başaran, M., Karatay, H. (2005). Eğik El Yazısı Öğretimi: Milli Eğitim Dergisi. S.168. İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • Bay, Y. (2008). ‘Ses temelli cümle yöntemiyle ilk okuma yazma öğretiminin değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)’. Yayımlanmamış doktora tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • EARGED. (2005). OECD PİSA-2003 araştırmasının Türkiye ile İlgili sonuçları. Ankara: Millî Eğitim Basımevi.
  • Gray, W. S. (1975). Okuma ve yazma öğretimi. (Nejat Yüzbaşıoğulları, Çev.). Ankara: MEB Yayınları.
  • Graham, S., Berninger, V., Weitraub, N. (1998). The relationship between handwriting style and speed and legilipty. Journal of Educational Research, 92, 42-52.
  • Güneş, F. (1997). Okuma yazma öğretimi ve beyin teknolojisi. Ankara: Ocak Yayınları.
  • Güneş, F. (2006). İlkokuma yazma öğretiminde yenilikler. Çoluk çocuk dergisi. 57, Şubat, Ankara.
  • Harris, A.J., SİPAY, E.R. (1990). How to ıncrease reading ağabeylit. a guide to developmenttal and remedial methods. New York: Longman.
  • MEB (1997). İlköğretim okulu türkçe eğitimi yazı programının kabulü. MEB Tebliğler Dergisi. Sayı:2482 Cilt:60 Kasım 1997, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEB (2005). İlköğretim (1 – 5. Sınıflar) Türkçe Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu. Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi.
  • ONTARİO (2003). Early reading strategies:the report on expert panel on early reading in ontario. Ministry of Education. Retrieved September 20, 2008, from http://www.edu.gov.on.ca/eng/document/reports/reading/effective.html
  • Şahin, A., Akyol, H. (2006). İlkokuma Yazma Öğretiminde Kullanılan Çözümleme ve Bireşim Yöntemlerinin Uygulamalı Olarak Karşılaştırılması. 5. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, 14-16 Nisan. Gazi Üniversitesi, Ankara. KÖK Yayıncılık.
  • Şahinel, M. G., Karasu, M. (2007). Türkçe 1-5. Sınıflar Öğretim Programı İlkokuma Yazma Öğretimine İlişkin Öğretmen Görüşleri. 6. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Eğitimi Sempozyumu, 27-29 Nisan, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şenol, M. (1999). Okuma yazma öğretiminin tasviri bibliyografyası, Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Türk Dil Kurumu (1998). Türkçe sözlük. Ankara: TDK Yayınları.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Yalçın Bay Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bay, Y. (2010). SES TEMELLİ CÜMLE YÖNTEMİYLE İLK OKUMA YAZMA ÖĞRENEN İLKÖĞRETİM BİRİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİN OKUMA YAZMA HIZLARI VE OKUDUĞUNU ANLAMA DÜZEYLERİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(1), 257-277.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124