Bu çalışmada, üniversite temel kimya laboratuvarlarında öğrenme döngüsü yöntemiyle verilen laboratuvar eğitiminin öğrencilerin kavramsal değişimi; fen, kimya ve laboratuvara karşı tutum ve algılamaları üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini 40 üniversite 1. sınıf kimya öğrencisi oluşturmuştur. Araştırmanın tasarımı için öntest sontest kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Örneklem, deney ve kontrol grubu olmak üzere rasgele iki gruba ayrılmış ve deney grubuna öğrenme döngüsü yöntemiyle, kontrol grubuna geleneksel doğrulama yöntemiyle eğitim verilmiştir. Her iki grupta yapılan deneylerde aynı kavram ve prensiplere odaklanılmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analizi için t-testi ve kovaryans analizi kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrenme döngüsü yönteminin öğrencilerde kavramsal değişim meydana getirmede geleneksel doğrulama yönteminden daha etkili olduğunu göstermiştir. Ancak, öğrenme döngüsü ve doğrulama yöntemiyle eğitim gören öğrencilerin fen, kimya ve laboratuvara karşı tutum ve algılamaları arasında anlamlı bir fark bulunmamıştır.
Laboratuvar Eğitimi Öğrenme Döngüsü Kavramsal Değişim Tutum Fen Eğitimi
The purpose of this study was to investigate the effects of learning cycle method in university general chemistry laboratory on students’ conceptual change; attitude toward science, chemistry and laboratory; and perceptions of science. The sample of the study consisted of 40 freshman students. A pretest posttest control group design was used. The subjects were divided into experimental and control group randomly. The experimental group was taught through the learning cycle method while the control group was taught through the verification method. Both groups were exposed to the same concepts and principles in the experiments. The collected data were analyzed by using t-test and covariance analysis. The results showed that the learning cycle method was significantly more effective in promoting students’ conceptual change than the verification method. However, there was no significant difference between both groups in terms of students’ attitude toward science, chemistry and laboratory, and their perceptions of science
Laboratory Instruction Learning Cycle Conceptual Change Attitude Science Education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Cilt: 11 Sayı: 1 |