Bu araştırmanın iki temel amacı vardır. Birincisi biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar kullanımı öz-yeterlik algılarını belirlemek için geçerli ve güvenilir bir ölçme aracı hazırlamak, ikincisi ise; biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar kullanımı öz-yeterlik algılarını öğretmenlerin kişisel özellikleri açısından incelemektir. Araştırma betimsel nitelikte hazırlanmış bir alan araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu 126 biyoloji öğretmeni oluşturmuştur. Araştırma verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından "Laboratuvar Kullanımı Öz-Yeterlik Algı Ölçeği" geliştirilmiştir. Araştırma sonunda geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan Laboratuvar Kullanımı Öz-Yeterlik Algı Ölçeğinin hazırlanmasının yanında, biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar kullanımı öz-yeterlik algı düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Diğer taraftan biyoloji öğretmenlerinin laboratuvar kullanımı öz-yeterlik algı düzeyleri ile cinsiyetleri ve kıdemleri arasında anlamlı bir fark bulunurken, bu farkın bayan öğretmenler ve 10 yılın altında kıdeme sahip öğretmenler lehine olduğu saptanmıştır.
This study is prepared for two basic aims: first one is to prepare a valid and reliable scale which determines laboratory selfefficacy perceptions of biology teachers and the second is to examine biology teachers’ laboratory self-efficacy perceptions from the personal characteristics points of view. The participants of this study are 126 biology teachers. In this study, to collect the data the Laboratory Self-Efficacy Scale was developed by the researcher. Frequency, arithmetic mean, t-test, factor analysis is used in evaluation of the data. At the end of the study, it was found out that laboratory self-efficacy perceptions of biology teachers are on intermediate level. In addition to this, two statically significant differences were determined between professional experience levels and laboratory self-efficacy perceptions of teachers, and between professional experience levels and laboratory self-efficacy perceptions of teachers. These differences were in favor of female teachers and teachers with less than 10 years experience
Biology instruction self-efficacy and laboratory self-efficacy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 3 |