Bu araştırmanın amacı; müfettişlerin, öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksiklikleri konusundaki algılarını ve çözüm önerilerini belirlemektir. Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksiklikleri altı boyutta incelenmiş ve her bir boyut bir kategori olarak değerlendirilmiştir. Öğretmenlerin sınıf yönetimi konusundaki eksikliklerinin müfettişler tarafından nasıl değerlendirildiğini ortaya koymak amacıyla Türkiye’nin farklı şehirlerinden rastgele seçilen 20 ilköğretim müfettişi ile görüşme yapılmıştır. Görüşme sonucunda elde edilen verilere frekans, kategori ve ilişki analizi yapılmıştır. Müfettişlerin sınıf yönetimindeki öğretmen eksiklikleri hususunda getirdikleri çözüm önerilerine frekans analizi yapılmıştır. Öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksiklikleri; “ sınıf hakimiyeti, öğrenme-öğretme süreci, iletişim, konu alanı ve alan eğitimi bilgisi, sınıfın fiziksel durumu ve diğer” başlıkları altında incelenmiştir. Görüşme metninde tekrarlanan cümlelerin tekrarlanma sıklığı frekans analizi belirlenmiştir. Belirlenen bu alt başlıklar daha önce yukarıda belirtilen 6 kategoriye uygun şekilde yerleştirilmiştir. Görüşme metni verilerine yapılan frekans ve kategori analizine bağlı olarak müfettişlerin öğretmenlerin sınıf yönetimindeki eksikliklerini hangi kategoriyle ne derece ilişkilendirdikleri ilişki analizi belirlenmiştir.
The aim of this survey is to determine the perception and solution suggestions of instructors about teacher’s deficiencies of classroom management. The deficiencies of teachers about classroom management are investigated in six categories and each dimension is evaluated as one category. İn order to demonstrate how the deficiencies of teachers about classroom management were evaluated by the inspectors. 20 inspectors selected randomly from different cities of Turkey were interwieved. The frequency, category and correlation analysis werw applied to the findings obtained by means of these interviews. Frequency analysis was applied to the solution suggestions of instructors about the classroom management deficiencies of teachers. Depending on the frequency and category analysis applied to the interview text data, it is determined that to which category and how much the inspectors related correlation analysis teachers’ deficiencies in classroom management and with which category is determined. Inspectors tell that teachers mostly have deficiencies about teaching-learning period. The deficiencies about teachers’ classroom management domination are among the subjects inspectors mentioned mostly
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 10 Sayı: 2 |