BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET İÇİ EĞİTİME KATILAN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM TEKNİKLERİNE İLİŞKİN BİLGİLERİNDEKİ DEĞİŞİMİN TESBİTİ: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 45 - 57, 01.01.2008

Öz

Bu araştırmanın amacı; hizmet içi eğitime katılan ve Fen Bilgisi dersini okutan öğretmenlerin, uygulamalı seminer etkinliği başlamadan önceki öğretim yöntem ve teknikleri hakkındaki bilgileri ile etkinliğin sonundaki bilgileri arasında, önemli bir farklılık olup olmadığının ortaya konmasıdır. Tekirdağ merkez ilçede görevli 43 öğretmene, seminer öncesinde, öğretim yöntem ve teknikleri ile ilgili 10 adet açık uçlu soru sorulmuş ön test , daha sonra seminer bitiminde aynı sorular sorularak son test öğretmenlerin bilgilerinde kıdemlerine göre değişiklik olup olmadığı araştırılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler içerik analiziyle değerlendirilmiştir.

Kaynakça

  • Aytaç, T., (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar. Milli Eğitim, 147, 66-69.
  • Budak, Y., (1998). Eğitimde toplam kalite yönetimi açısından öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları ve programlarına bir yaklaşım. Milli Eğitim, 140, 35-38.
  • Erdem,A., Uzal, G., Ersoy, Y., (2006), Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları: Gelişmeleri Sürekli İzlemeleri ve Gerekli Yenilikleri Edinmeleri, Araştırma Raporu, TFV Yayını, Tekirdağ.
  • Erişen, Y., (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programları geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme süreci. Milli Eğitim, 140, 39-43.
  • Gökdere, M., Çepni, S., 2004, Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma: Bilim Sanat Merkezi Örneklemi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2, 1-14
  • Kaya, A., Küçük, M., Çepni, S. Fizik Laboratuarlarına Yönelik Hazırlanan Bir Hizmet İçi Eğitim Programının Değerlendirilmesi, F%C4%B0Z%C4%B0K%20LABORATUARLARINA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20HAZIRLANAN%20B %C4%B0R%20H%C4%B0ZMET%20%C4%B0%C3%87%C4%B0%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20P ROGRAMININ%20DE%C4%9EERLEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0.pdf
  • Saban, A., (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim, 145, 25-30.
  • OECD., (1982). In Service Education and Training of Teachers. Paris.
  • Sılvester, H., (1997). Inset projects and evaluation. In-Service Teacher Development: International Perspectives. London.
  • Uçar, İpek, (2006), ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı I, 34-53
  • Uşun, S., Cömert, D., (2003), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 125-138
  • Yıldırım, Z., Demir, K., (2003), Burdur İl Merkezindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Alanları ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri İle Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Bu Öğretmenler İle İlgili Gözlemleri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4: 134-145
  • Yıldırım, Şimşek, (2000), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Kitapevi, Ankara
  • http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=hizmet+i%C3%A7i+e%C4%9Fitim%2C+tutum+&btnG=Ara&meta

The Knowledges About the Methods And Technics of Teaching Relating to Teachers Who Attended to the in Service Education : Sample of Tekirdağ

Yıl 2008, Cilt: 9 Sayı: 1, 45 - 57, 01.01.2008

Öz

The aim of this researching is to expose that if there is any important difference between the knowledges about the methods and technics of teaching belong to the teachers attended to the in service education and are responsable of teaching knowledge of science lesson before and after the activity of applied seminar. It has been asked 10 open ended questions to the 43 teachers who are on duty in the city center of Tekirdağ, about their methods and technics before the seminar preliminary test , and then it has been asked the same questions at the end of the seminar final test and finally it has been researched that if the knowledges of teachers changed according to their seniorities. The data which has been obtained from the researching was evaluated with the analysis of content. At the end of the evaluation of the data; it has been identified that the teachers had used mostly the technics of question-answer, straight expression and experiment. As a result, it can be declared that the teachers who have the greater seniority professionaly have less perception according to juniors relating to the methods and technics of teaching. Furthermore, it has been observed that the knowledges of the teachers relating to the methods and technics of education has been increased considerably

Kaynakça

  • Aytaç, T., (2000). Hizmet içi eğitim kavramı ve uygulamada karşılaşılan sorunlar. Milli Eğitim, 147, 66-69.
  • Budak, Y., (1998). Eğitimde toplam kalite yönetimi açısından öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim ihtiyaçları ve programlarına bir yaklaşım. Milli Eğitim, 140, 35-38.
  • Erdem,A., Uzal, G., Ersoy, Y., (2006), Fen Bilgisi/Fizik Öğretmenlerinin Eğitim Sorunları: Gelişmeleri Sürekli İzlemeleri ve Gerekli Yenilikleri Edinmeleri, Araştırma Raporu, TFV Yayını, Tekirdağ.
  • Erişen, Y., (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programları geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme süreci. Milli Eğitim, 140, 39-43.
  • Gökdere, M., Çepni, S., 2004, Üstün Yetenekli Öğrencilerin Fen Öğretmenlerinin Hizmet İçi İhtiyaçlarının Değerlendirilmesine Yönelik Bir Çalışma: Bilim Sanat Merkezi Örneklemi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı2, 1-14
  • Kaya, A., Küçük, M., Çepni, S. Fizik Laboratuarlarına Yönelik Hazırlanan Bir Hizmet İçi Eğitim Programının Değerlendirilmesi, F%C4%B0Z%C4%B0K%20LABORATUARLARINA%20Y%C3%96NEL%C4%B0K%20HAZIRLANAN%20B %C4%B0R%20H%C4%B0ZMET%20%C4%B0%C3%87%C4%B0%20E%C4%9E%C4%B0T%C4%B0M%20P ROGRAMININ%20DE%C4%9EERLEND%C4%B0R%C4%B0LMES%C4%B0.pdf
  • Saban, A., (2000). Hizmet içi eğitimde yeni yaklaşımlar. Milli Eğitim, 145, 25-30.
  • OECD., (1982). In Service Education and Training of Teachers. Paris.
  • Sılvester, H., (1997). Inset projects and evaluation. In-Service Teacher Development: International Perspectives. London.
  • Uçar, İpek, (2006), ilköğretim okullarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin MEB hizmet içi eğitim uygulamalarına ilişkin görüşleri, Yüzüncü Yıl Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 3, Sayı I, 34-53
  • Uşun, S., Cömert, D., (2003), Okul Öncesi Öğretmenlerinin Hizmet İçi Eğitim Gereksinimlerinin Belirlenmesi, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 23, 125-138
  • Yıldırım, Z., Demir, K., (2003), Burdur İl Merkezindeki İlköğretim Okullarında Görev Yapan Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Alanları ve Yeterliliklerine İlişkin Görüşleri İle Fen Bilgisi Eğitimi Öğrencilerinin Bu Öğretmenler İle İlgili Gözlemleri, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 4: 134-145
  • Yıldırım, Şimşek, (2000), Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Seçkin Kitapevi, Ankara
  • http://www.google.com.tr/search?hl=tr&q=hizmet+i%C3%A7i+e%C4%9Fitim%2C+tutum+&btnG=Ara&meta
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Fatma Önen Bu kişi benim

Mehpare Saka Bu kişi benim

Aytekin Erdem Bu kişi benim

Gürcan Uzal Bu kişi benim

Ayla Gürdal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Önen, F., Saka, M., Erdem, A., Uzal, G., vd. (2008). HİZMET İÇİ EĞİTİME KATILAN FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN ÖĞRETİM TEKNİKLERİNE İLİŞKİN BİLGİLERİNDEKİ DEĞİŞİMİN TESBİTİ: TEKİRDAĞ ÖRNEĞİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(1), 45-57.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124