Bu çalışmanın amacı, tartışmacı söylev etkinliklerine dayalı yürütülen fen derslerinin ilköğretim öğrencilerinin tartışmaya olan eğilimleri üzerine etkisini araştırmaktır. Tartışmacı söyleve dayalı yürütülen fen dersleri bir dönem boyunca 23 7. sınıf ve 24 8. sınıf öğrencisiyle gerçekleştirildi. Öğrencilerin tartışmacı eğilimlerindeki değişimi ölçmek için 20 maddelik Likert tip anket olan Tartışmacı Anketi tüm öğrencilere ön ve son test olarak uygulandı. Çalışmanın sonunda rasgele seçilen 37 öğrenciyle bireysel mülakatlar yürütüldü. Tartışmacı Anketinden elde edilen verilerin istatistiksel analiz sonuçları hem 7. sınıf hem de 8. sınıf öğrencilerinin tartışmaya olan eğilimlerinde anlamlı bir artışın meydana geldiğini gösterdi. Elde edilen bu istatistiksel olarak anlamlı gelişme mülakatlar vasıtasıyla elde edilen nitel veriler tarafından da desteklendi.
The aim of this study was to investigate the effects of science courses founded on argumentative discourse activities on elementary school students’ tendencies to approach argumentative situations. A semester-long argumentative discourse integrated science courses were carried out with 7th Grade students n=23 , and 8th Grade students n=24 . To measure change in the students’ tendencies to approach argumentative situations, a 20-item Likert-type Argumentativeness Scale AS was administered to all the students as pretest and posttest, and 37 randomly selected students were individually interviewed at the end of the study. The results of statistical analysis of the AS indicated that both 7th and 8th Grade students’ argumentativeness significantly increased from prior to the end of this study. This significant increase was further supported by evidence from the qualitative data gathered through the interviews
Science education argumentation social-constructivist approach
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 9 Sayı: 1 |