BibTex RIS Kaynak Göster

OPTİK KONUSUNUN 9. SINIF MÜFREDATINA ALINMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 01.01.2007

Öz

Bu çalışmanın amacı, Optik konusunun 11. sınıflardan 9.sınıflara alınmasının öğrenci başarısına etkisi ve konularını anlama düzeylerini belirlemektir. Çalışmada 2005-2006 öğretim yılında Kırşehir ili merkezdeki ortaöğretimde görev yapan fizik öğretmelerin görüş ve düşüncelerine başvurulmuştur. Ayrıca 63 kişilik öğrenci gurubuna optik konusu ile ilgili 20 soruluk bir başarı testi uygulanmıştır. Özetle başarı testinden elde edilen sonuçlar ve öğretmenlerin görüşleri, öğrencilerin konuları anlamada güçlük çektikleri, öğrencilerin başarılarında önemli ölçüde düşüş olduğu gözlenmiştir. Aynı zamanda konuların kapsamlı işlenmesi için ders saatinin de yeterli olmadığını ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Erdem A., Üstüner R., I. . Sancar
  • M., (2000) Fen-Fizik
  • e itimi konusundaki görü ler IV: Ulusal Fen Bilimleri E itim Kongresi Bildiriler H.T.Ü E itim Fakültesi Beytepe, Ankara: Milli E itim Basımevi.
  • Aycan ., Yumu ak A., ( 2003) Lise Fizik Müfredatındaki
  • Konuların Anla ılma Düzeyleri Üzerine Bir Ara tırma Milli E itim dergisi Sayı159, Yaz IV: Ulusal Fen Bilimleri
  • E itimi Sempozyumu. Ankara: Milli E itim Basımevi.
  • Arıkan R., (2002) Ara tırma Teknikleri Ankara.: Gazi Kitabevi
  • Kara M., Kanlı U., Ya basan R., .(2003). Lise 3. Sınıf Ö rencilerinin I ık ve Optik ile lgili Anlamakta Güçlük Çektikleri Kavramların Tespiti ve Sebepleri, Milli E itim Dergisi, Sayı 158, Bahar
  • Akdeniz A. R.., Çepni S. ve Azar A. (2000). Fizik ö retmen adaylarının laboratuar kullanım becerilerinin geli tirmek için bir yakla ım. III: Ulusal Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. Ankara: Milli E itim Basımevi.

THE EFFECTS OF THE CHANGE IN THE OPTIC CURRICULUM, ADDED INTO 9th GRADE CLASSES, ON THE STUDENTS’ SUCCESS

Yıl 2007, Cilt: 8 Sayı: 1, 0 - 0, 01.01.2007

Öz

The aim of this study is to define the negative effect of the change in the optics curriculum which was added into 9th grade classes instead of 11thgrade classes and the understanding level of the target students. This study includes the feedbacks of the physics teachers working in secondary schools in Kır ehir city-center, besides a 63 students group is asked to answer the evaluation test consisting 20 questions on the optics subject. Briefly, through the students and teachers feedbacks it is revealed that the students have difficultly in understanding the subject and there is an obvious decrease in the level of students’ success. It is also stressed in the study that the number of the lessons in a week isn’t enough to cover the subject, using the experiment and observation methods

Kaynakça

  • Erdem A., Üstüner R., I. . Sancar
  • M., (2000) Fen-Fizik
  • e itimi konusundaki görü ler IV: Ulusal Fen Bilimleri E itim Kongresi Bildiriler H.T.Ü E itim Fakültesi Beytepe, Ankara: Milli E itim Basımevi.
  • Aycan ., Yumu ak A., ( 2003) Lise Fizik Müfredatındaki
  • Konuların Anla ılma Düzeyleri Üzerine Bir Ara tırma Milli E itim dergisi Sayı159, Yaz IV: Ulusal Fen Bilimleri
  • E itimi Sempozyumu. Ankara: Milli E itim Basımevi.
  • Arıkan R., (2002) Ara tırma Teknikleri Ankara.: Gazi Kitabevi
  • Kara M., Kanlı U., Ya basan R., .(2003). Lise 3. Sınıf Ö rencilerinin I ık ve Optik ile lgili Anlamakta Güçlük Çektikleri Kavramların Tespiti ve Sebepleri, Milli E itim Dergisi, Sayı 158, Bahar
  • Akdeniz A. R.., Çepni S. ve Azar A. (2000). Fizik ö retmen adaylarının laboratuar kullanım becerilerinin geli tirmek için bir yakla ım. III: Ulusal Fen Bilimleri E itimi Sempozyumu. Ankara: Milli E itim Basımevi.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sebahaddin Alptekin Bu kişi benim

Ali Yılmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 8 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alptekin, S., & Yılmaz, A. (2007). OPTİK KONUSUNUN 9. SINIF MÜFREDATINA ALINMASININ ÖĞRENCİ BAŞARISINA ETKİSİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 8(1).

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124