BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMENİN BEDEN DİLİ

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 199 - 207, 01.01.2005

Öz

Varlıklarla iletişim kurma becerisine sahip olan insan bu amaçla farklı araçlardan yararlanır. Onun, iletişim kurmada kullandığı araçlardan biri de beden dilidir. Öğretmenlik mesleği, iletişim becerilerinin, özellikle de beden dilinin etkin kullanımını gerektiren bir nitelik taşır. Beden dilini kullanabilme, bir iletişim süreci olan eğitimin başarıyla sonuçlanması açısından çok önemlidir. Bu çalışmanın amacı, öğretmenin beden dilini kullanabilme yeterliği ile ilgili temel yönelimleri, yapılan önemli yanlışlıkları belirlemek ve öğretmenlerin dikkatlerini bu konuya çekerek uygun önlemler önerebilmektir. Bu amacı gerçekleştirmek üzere kuramsal bir çalışma yürütülmüştür. Çalışmanın sonunda öğretmenlerin, mesleki başarılar elde edebilmek için beden dili kullanımının niteliğine, beden dilinden etkin yararlanma kurallarına, yapılan önemli yanlışlıklara ilişkin veriler elde edilmiş ve öğretmenlerin bu dili etkili olarak kullanabilme yollarına ilişkin öneriler sunulmuştur.

Kaynakça

  • Alkan, C., 2000, Bilimsel, Ulusal ve Evrensel Boyutlu Öğretmenlik Mesleği, Türkiye Almanya ve Kıbrıs’ ta Öğretmen Yetiştirme. Ankara: CBT Yayınları.
  • Baltaş, Z. ve Baltaş, A., 2000, Beden Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Celep, C., 2002, Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çalışkan, N., 2003, Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Dağlı, A. ve Öner M., 2002, İlköğretim Okullarının Okuyan Öğrencilerin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Sınıf İçi İletişim Davranışlarına İlişkin Algıları, Çağdş Eğitim, 292, 23-30.
  • Dökmen, Ü., 1998, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ertuğrul, H., 2002, Öğretmenlikte Yeni Teknikler, İstanbul: Timas Yayınları.
  • Führ, C., 1996, Deutsche Bildungsweser Seit 1945, Köln: Nettesheim Druck GmbH.CO. KG.
  • Heidemann,, R., 1983, Körpersprache vor der Klasse. Ein Praxisnahes Trainingsprogramm zum Lehrerverhalten, Heidelberg: Qelle und Meyer.
  • http: www rostecker ph de /dowlads/rpheft/ rpheft 1 htm
  • Judi, J., 1999, Bedenin Dili, (Çev.: Murat Sağlam), İstanbul: Alfa Basın Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Molcho, S., 2000, Beden Dili, (Çev: E. Tulin Batır), İstanbul: Gün Yayıncılık.
  • Özdemir, S., ve Yalın, H.İ., 2000, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Schober,O., 1999, Beden Dili, (Çev: Süeda Özbent), İstanbul: Arıon Yayınevi.
  • Selçuk, Z., 2000, Okul Deneyimi ve Uygulama, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şerifizgören, A., 2000, Dikkat Vücudumuz Konuşuyor. Ankara: Academy Plus Yayınevi.
  • Sönmez, V., 1992, Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinlikleri, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara, II, 8, 32-39.

THE TEACHER’S BODY LANGUAGE IN EDUCATIONAL PROCESS

Yıl 2005, Cilt: 6 Sayı: 1, 199 - 207, 01.01.2005

Öz

Having the ability of communicating with different creatures, man utilizes various means to realize his aim. One of the means he uses is the body language. Teaching profession requires the effective use of communicative skills, particularly the use of body language. The ability of using the body language is crucial for the successful outcome of the education, which is itself a process of communication. The aim of this study is to determine the basic tendency of the teachers and point out some erroneous attitudes with related to the use of the body language and suggest appropriate measures by attracting their attention to this issue. An institutional study was carried out to realize this aim. At the end of the study, considerable data was obtained with related to the quality of the body language use in terms of professional achievement, the rules of effective use of the body language and common errors made by the teachers. Suggestions were made on the ways to use the body language effectively.

Kaynakça

  • Alkan, C., 2000, Bilimsel, Ulusal ve Evrensel Boyutlu Öğretmenlik Mesleği, Türkiye Almanya ve Kıbrıs’ ta Öğretmen Yetiştirme. Ankara: CBT Yayınları.
  • Baltaş, Z. ve Baltaş, A., 2000, Beden Dili, İstanbul: Remzi Kitapevi.
  • Celep, C., 2002, Sınıf Yönetimi ve Disiplini. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Çalışkan, N., 2003, Sınıf Öğretmenlerinin Sözel Olmayan İletişim Davranışlarının Değerlendirilmesi, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Erzurum.
  • Dağlı, A. ve Öner M., 2002, İlköğretim Okullarının Okuyan Öğrencilerin Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Sınıf İçi İletişim Davranışlarına İlişkin Algıları, Çağdş Eğitim, 292, 23-30.
  • Dökmen, Ü., 1998, İletişim Çatışmaları ve Empati, Sistem Yayıncılık, İstanbul.
  • Ertuğrul, H., 2002, Öğretmenlikte Yeni Teknikler, İstanbul: Timas Yayınları.
  • Führ, C., 1996, Deutsche Bildungsweser Seit 1945, Köln: Nettesheim Druck GmbH.CO. KG.
  • Heidemann,, R., 1983, Körpersprache vor der Klasse. Ein Praxisnahes Trainingsprogramm zum Lehrerverhalten, Heidelberg: Qelle und Meyer.
  • http: www rostecker ph de /dowlads/rpheft/ rpheft 1 htm
  • Judi, J., 1999, Bedenin Dili, (Çev.: Murat Sağlam), İstanbul: Alfa Basın Yayın Dağıtım Ltd. Şti.
  • Molcho, S., 2000, Beden Dili, (Çev: E. Tulin Batır), İstanbul: Gün Yayıncılık.
  • Özdemir, S., ve Yalın, H.İ., 2000, Öğretmenlik Mesleğine Giriş, Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Schober,O., 1999, Beden Dili, (Çev: Süeda Özbent), İstanbul: Arıon Yayınevi.
  • Selçuk, Z., 2000, Okul Deneyimi ve Uygulama, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
  • Şerifizgören, A., 2000, Dikkat Vücudumuz Konuşuyor. Ankara: Academy Plus Yayınevi.
  • Sönmez, V., 1992, Öğretmenlerin Sınıf İçi Etkinlikleri, H.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi, Ankara, II, 8, 32-39.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Nihat Çalışkan Bu kişi benim

Rüştü Yeşil Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2005
Yayımlandığı Sayı Yıl 2005 Cilt: 6 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çalışkan, N., & Yeşil, R. (2005). EĞİTİM SÜRECİNDE ÖĞRETMENİN BEDEN DİLİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(1), 199-207.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124