Bu çalışma Türkiye’de öğretmenlik uygulaması dersine yönelik 2015-2020 yılları arasında yapılan araştırmalar kapsamında bir içerik analizi yapılarak derinlemesine incelemeyi amaçlamaktadır. Farklı veri tabanlarından ulaşılan çalışmalar, “Makale Sınıflama Formu” kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Sistematik olarak yapılan tarama sonucunda 2015-2020 yılları arasında yayınlanan 24 makale, 10 yüksek lisans ve 4 doktora tezi olmak üzere toplam 38 çalışmaya ulaşılmıştır. Elde edilen bulgular ışığında bu alanda odaklanan çalışmaların en çok 2020 yılında yapıldığı ve 2017 senesinde bu alanda yapılan herhangi bir çalışma olmadığı görülmüştür. İncelenen araştırmaların önemli bir çoğunluğunun örnekleme yöntemini raporlaştırmamıştır. Ayrıca, incelenen araştırmaların örnekleminde kullanılan çalışma grubunun özelliklerine bakıldığında ise en çok öğretmen adaylarının görüşlerinin alındığı görülmektedir. Öte yandan, branşlar dikkate alındığında, yapılan çalışmaların büyük çoğunluğu farklı branşlarla birlikte yapılan çalışmalar olmakla birlikte, en fazla Okul öncesi, Sınıf ve İngilizce öğretmenliği öğretmeni adayları ile çalışmaların yürütüldüğü anlaşılmıştır. İncelenen araştırmaların büyük çoğunluğunda geçerlik güvenirlik çalışmaları rapor edilmiştir. Bunun yanında, 2015-2020 yılları arası Türkiye’de yapılan çalışmalar incelendiğinde öğretmenlik uygulaması dersinde ortaya çıkan sorunlar ve çözüm önerilerinin, değişen eğitim programının uygulanması; öğretmen adayı, uygulama okulu, uygulama öğretim elemanı, uygulama öğretmenleri, kılavuz ve dersin uygulandığı zamana ilişkin sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri olduğu görülmüştür. Bu çalışmalarda, uygulanma okullarındaki uygulama öğretmenleri ve üniversitelerde görev yapmakta olan uygulama öğretim elemanları arasındaki iletişimin kurulması, uygulama ders saatlerinin artırılması ve paydaşlara hizmet içi eğitim verilmesi gibi çözüm önerilerinin olduğu belirlenmiştir.
This study aims to explore the scope of research conducted between the years 2015-2020 for the teaching practice course in Turkey. The studies gathered through various databases were examined through content analysis using the "Article Classification Form". Based on a systematic classification of publications between the years 2015-2020, a total of 38 studies which include 24 articles, 10 MA theses and 4 dissertations were reached. Concerning the obtained findings, it was found that the studies were mostly conducted in 2020 and there were no studies conducted or published in 2017. The sampling method of the majority of the investigated studies has not been reported. In addition, when looking at the characteristics of the study group used in the sample of the research examined, it is seen that the opinions of the teacher candidates were mostly taken. On the other hand, considering the branches, it was uncovered that the participants of the studies which were mostly pre-service teachers studying in pre-school, classroom teacher education and English language teaching programs. It is also found that validity and reliability estimations have been reported in the majority of the studies. Besides, when the studies on teaching practice courses were examined concerning the problems and suggested solutions it is found that, the problems were mostly related to the implementation of educational program, cooperating school, university supervisors and cooperating teachers. As for suggestions to the problems, it is found that most studies offer establishing close communication between the cooperating teachers and the university supervisors, increasing the practice hours for pre-service teachers and providing in-service training to all stakeholders.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 1 |