Kaynaştırma uygulamalarının başarılı olabilmesi için sınıf/branş öğretmenlerinin eğitimde güncel yaklaşımlardan yararlanması önemli görülmektedir. Birlikte öğretim; tüm öğrencilerin üst düzeyde fayda görmesini amaçlayan ve derslerin birden fazla öğretmen ile sürdürülmesi ilkesine dayanan öğretimsel bir yöntemdir. Bu anlamda ülkemizde birlikte öğretimden, kapsayıcı eğitim ortamlarının oluşmasında uygulamaya koyulabilecek yeni bir yönelim olarak bahsedebiliriz. Birlikte öğretim, özel gereksinimli olan ve normal gelişim gösteren öğrencilere yönelik olarak uygulanan bir yöntemdir. Bu çalışmanın amacı; özel gereksinimli olan ve normal gelişim gösteren öğrencilerin eğitiminde kullanılan birlikte öğretim yaklaşımını tanıtmak, uygulama hazırlıkları, uygulama alt modelleri, yarar ve sınırlılıkları hakkında açıklamalarda bulunmaktır. Ayrıca bu açıklamalara dayanılarak uygulamacı ve araştırmacılara öneriler sunmaktır.
ekiple öğretim birlikte öğretim kaynaştırma özel eğitim kapsayıcı eğitim
Tüm Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi ekibine teşekkür eder, iyi çalışmalar dileriz.
In order for mainstreaming practices to be successful, it is considered important that classroom/branch teachers benefit from current approaches in education. Co-teaching; it is an instructional method that aims to ensure that all students benefit at the highest level and is based on the principle of continuing the lessons with more than one teacher. In this regard, we can talk about co-teaching as a new orientation that can be put into practice in the creation of inclusive education environments in our country. Co-teaching is a method applied to students with special needs and normal development. The aim of this study; to introduce the co-teaching approach used in the education of students with special needs and normal development, to make explanations about application preparations, application sub-models, benefits and limitations. It is also to offer suggestions to practitioners and researchers based on these explanations.
co-teaching team-teaching inclusive special education inclusive education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 23 Sayı: 3 |