Ortaöğretim öğretmenlerinin görüşlerine göre dalkavukluk ve politik beceri arasındaki ilişkisinin ortaya çıkarılması amaçlayan bu çalışma, ilişkisel tarama modelindedir. Araştırmanın örneklem grubunu, tesadüfi örnekleme yöntemi ile seçilen 175 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu, Dalkavukluk ve Politik Beceri Ölçekleri kullanılmıştır. Betimsel ve kanıtlamasal istatistik teknikleri kullanılmıştır. Öğretmenlerin genel ve boyutlar bazında dalkavukluk davranışı düzeyi düşük, görece en yüksek dalkavukluk davranışı düzeyi yönetici odaklı dalkavukluktur. Öğretmenlerin cinsiyetine, yaşına, medeni durumuna, çalıştığı okul türüne, kıdemine ve okuldaki görev süresine göre dalkavukluk davranışları farklılık göstermemektedir. Öğretmenlerin genel ve boyutlar bazında politik becerileri düzeyleri çok yüksek, görece en yüksek politik becerileri kişilerarası etkidir. Öğretmenlerin cinsiyetine, yaşına, çalıştığı okul türüne, kıdemine ve okuldaki görev süresine göre politik beceri düzeyleri anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Ancak evli öğretmenlerin ilişki ağı kurma, samimi görünme ve genel politik beceri düzeyleri bekar öğretmenlerden daha yüksektir. Genel dalkavukluk ve boyutları arasında yüksek, politik beceri ile boyutları arasında orta ve yüksek düzeylerde pozitif anlamlı ilişkilerin olduğu ancak politik beceri ile dalkavukluk arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı bulunmuştur.
The purpose of this correlational survey study is to examine the relationship between sycophancy and political skill based on the high school teachers’ views. The sample of the study consisted of 175 teachers selected by random sampling method. Personal Information Form, Sycophancy Scale, and Politic Skills Scale were used to collect data. Descriptive and inferential statistical techniques were used in the research. It was found that the teachers’ level of sycophantic behavior was relatively low in overall scale and its dimensions, and they had the highest score in administrator-oriented sycophancy. The teachers’ sycophantic behaviors did not differ depending on their marital status, gender, age, type of school, job experience, and tenure at the school. The teachers' political skill levels in overall scale and its dimensions were relatively very high, and they had the highest score in interpersonal influence. It was found that there was no significant difference in the political skill levels of the teachers depending on their gender, age, type of school, job experience, and tenure at the school. However, the married teachers were found to have higher network ability, apparent sincerity and general political skill levels than the single ones. It was found that there were high levels of positive relationship between general sycophancy and its dimensions, and medium and high levels of positive relationships between political skill and its dimensions, but there was no significant relationship between political skill and sycophancy.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 1 |