Bu çalışmada, formasyon eğitimine devam eden aday öğretmenlerin öğretmenliğe yönelik tutumları ile akademik motivasyon düzeylerinin ilişkili olup olmadığının ve bu ilişkinin cinsiyete, mezun olunan bölüme ve lise türüne göre değişip değişmediğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu araştırmada yöntem olarak betimsel araştırma modeli uygulanmıştır. Akademik Motivasyon Ölçeği ile Öğretmenlik Tutum Ölçeği bu çalışma için gerekli verileri toplamak üzere uygulanmıştır. Bu araştırmaya, lisans eğitimini tamamlayan ve öğretmen olmak amacıyla bir üniversitede pedagojik formasyon eğitimi alan 73 kadın ve 121 erkek toplam 194 aday öğretmen katılmıştır. Bu araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda içe yansıtılmış dışsal motivasyon ile öğretmenliğe ilişkin tutumun sevgi boyutu arasında ve içsel motivasyon ile tutumun uyum boyutu arasında önemli düzeyde ilişki olduğu; cinsiyete ve mezun olunan bölüme ve lise türüne göre öğretmen adaylarının öğretmenliğe ilişkin tutumlarının ve akademik motivasyonunun farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bu sonuca ilişkin öneri olarak, cinsiyete ve bölüme göre farklı ya da olumsuz tutum ve düşük düzeyde motivasyon sergileyen öğretmen adaylarına öğretmenlik eğitimi sürecinde öğretmenliğe ilişkin tutumlarını ve akademik motivasyon düzeyini geliştirecek çalışmalar yapılabilir.
Akademik Güdülenme Aday Öğretmenler Öğretmenliğe İlişkin Tutum
Bu araştırmanın yapılmasında ve makalenin hazırlanmasında kurumlardan destek alınmamıştır.
Bu araştırmanın yapılmasında ve makalenin hazırlanmasında kişilerden destek alınmamıştır.
This research was carried out in order to examine whether there is meaningful relationship between the academic motivation and teaching attitudes of preservice teachers. In addition, this research aims to investigate whether this relationship has differences with regard to their gender, undergraduate department, graduated high school. Descriptive researh method was applied as study method of this research. Academic Motivation Scale and Teaching Attitude Scale was conducted for collecting necessary data. Participants of this research were 194 preservice teachers (73 female and 121 male), who have been attending teacher training program at a university after graduating from an undergraduate degree to be a certificated teacher. As finding of this research, there is meaningful relationship between introjection of extrinsic academic motivation and ambition subdimension of teaching attitudes and between intrinsic motivation and adjustment subdimension of teaching attitude regarding preservice teachers and there are some significant differences regarding academic motivation and teaching attitudes with regard to their gender, undergraduate department, graduated high school type. As suggestion concerning these results, suitable activities which can increase the academic motivation and provide positive attitudes regarding teaching can be implemented during undergraduate education for preservice teachers, who have meaningfully low level of attitudes and insufficient academic motivation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 24 Sayı: 1 |