Araştırma, sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkındaki görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2022–2023 eğitim-öğretim yılı Denizli ili merkez ilçeleri Pamukkale ve Merkezefendi’de görev yapan sınıf öğretmenleriyle gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya katılan sınıf öğretmenleri basit rastgele örnekleme yoluyla seçilmiştir. Araştırmada 393 sınıf öğretmeninden elde edilen veriler kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Okul Dışı Öğrenme Düzenleme Ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.
Araştırmadan elde edilen verilerin sonuçlarına bakıldığında sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını düzenlemeye ilişkin genel olarak ortalamalarına bakıldığında “yüksek” düzeyde olduğu görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamlarını düzenlemeye yönelik alt boyutlarına bakıldığında bilgi, uygulama, değerlendirme ve genel toplamda “yüksek” iken planlamada “orta” düzeyde görülmektedir. Sınıf öğretmenlerinin okul dışı öğrenme ortamları hakkında görüşlerinin alt boyutlarına göre cinsiyet, medeni durum açısından farklılık görülmemektedir. Ancak kıdem, okuttuğu sınıf seviyesi ile okul dışı öğrenme ortamlarıyla ilgili eğitim alma durumlarına göre farklılık göstermektedir.
The aim of the present study is to reveal the views of classroom teachers about out-of-school learning environments. The study was conducted with classroom teachers working in Pamukkale and Merkezefendi, the central districts of Denizli province, in the 2022-2023 academic year. The classroom teachers to be involved in the study were determined through simple random sampling method. The data obtained from 393 classroom teachers were analysed in the study. The data collection tool used in the study consisted of two parts as "Personal Information" and "Out of School Learning Regulation Scale".
The findings reached as a result of the data analysis revealed that the classroom teachers were at a "high" level looking at the overall means for organizing out-of-school learning environments. When the classroom teachers’ mean values in the sub-dimensions of Out-of-School Learning Regulation Scale were examined, they were observed to be at “high” level in the sub-dimensions of information, application, evaluation, and overall scale and at "medium" level in the planning subdimension. Considering the classroom teachers’ responses to Out-of-School Learning Regulation Scale and its sub-dimensions, no difference was found according to gender and marital status. However, there was a difference according to the variables of teaching experience, grade level taught by the teachers and receiving training on out-of-school learning environments.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sınıf Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 25 Sayı: 1 |