Bu araştırmanın
amacı öğretmenlerin sınıf yönetimi stillerini belirlemek için geliştirilen
Sınıf Yönetimi Stilleri Ölçeği’nin (SYSÖ) Türkçeye uyarlanmasını yapmaktır. Uygun
örnekleme yöntemi ile belirlenen Millî Eğitim Bakanlığında farklı kurumlarda ve
branşlarda olan toplam 306 öğretmen katılmıştır. Araştırma kapsamında ölçme
aracı Türkçeye çevrilerek psikometrik özellikleri incelenmiştir. Ölçme aracının
yapı geçerliliği Açımlayıcı Faktör Analizi (AFA) ve Doğrulayıcı Faktör Analizi (DFA)
ile gerçekleştirilmiştir. Faktör analizi öncesinde, analiz için gerekli olan
eksik, hatalı değerler, normallik varsayımları test edilmiştir. Elde edilen
bulgulara göre DFA ile test edilen 12 maddelik ve dört boyutlu ölçeğin yeterli
uyum iyiliği indekslerine sahip olduğu görülmüştür. Madde analizleri yapılan
ölçeğin maddelerinin yeterli ayırt edicilik gücüne sahip olduğu belirlenmiştir.
SYSÖ alt boyutları arasındaki ilişkiler için Pearson Korelasyon Katsayısı,
ölçeğin iç tutarlılık katsayısının belirlenmesinde ise Cronbach Alpha katsayısı
kullanılmıştır. Ölçeğin iç tutarlılık düzeylerinin alt boyutlar ve genel
düzeyde kabul edilebilir aralıklarda olduğu tespit edilmiştir.
Sınıf yönetimi Sınıf yönetimi stilleri Sınıf yönetim stilleri ölçeği Doğrulayıcı faktör analizi Ölçek uyarlama
The aim of this study is to adapt Inventory of Classroom Management Style (ICMS), a scale used to determine classroom management style of teachers, into Turkish. 306 teachers, who currently work under Ministry of National Education in Turkey, have participated in the study where appropriate sampling was used. Within the scope of the study, the aforesaid inventory was translated into Turkish and psychometric aspects were investigated. Construct validity of the inventory was determined by Exploratory Factor Analysis (EFA) and Confirmatory Factor Analysis (CFA). Any incomplete or inaccurate values as well as normality assumptions required for analysis were tested prior to conducting factor analysis. Based on the findings, it was found that the inventory, containing12 items and four dimensions, had sufficient goodness of fit indices. Item analysis was performed for the items of the scale and it was found out that the items were capable for sufficient distinctiveness. Pearson correlation coefficient was used for correlations between sub-dimensions of ICMS whereas Cronbach’s alpha was used to determine internal consistency (i.e. reliability) of the scale. Internal consistency levels of the scale were found to be within the acceptable limits in terms of sub-dimensions and general level.
Classroom management styles of classroom management scale of classroom management styles confirmatory factor analysis scale adaptation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Diğer ID | 1657 |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 |