Bu çalışmanın amacı Suzuki Keman Öğretmen Eğitimi Sistemini
derinlemesine inceleyerek, ülkemizdeki çalgı eğitimi ve öğretmen yetiştirme
sistemlerine katkı sağlamaktır. Verilerin toplanmasında kapsamlı literatür
tarama yöntemi kullanılmıştır. Veriler, sistem yaklaşımına göre oluşturulmuş ve
nitel betimsel analiz ile sistem girdileri- süreç- çıktı- dönüt aşamaları
halinde gruplanmıştır. Buna göre Suzuki Öğretmen yetiştirme sisteminin kuramsal
ve uygulamaya dönük bilgi veren; gözlem ve denetimli öğretmenlik gibi
uygulamalarıyla zengin etkileşim ve geribildirim imkânı sunduğu görülmektedir.
Sistemin birçok soyut ve somut çıktısı bulunmaktadır. Sınavlarda öğretmen
adaylarının güçlü ve geliştirilmesi gereken yanları ile ilgili geribildirim ve
önerilerde bulunulmaktadır. Bu bilgiler ışığında Türkiye’deki çalgı öğretim
sistemleri değerlendirilerek önerilerde bulunulmuştur.
The purpose of this study is to contribute to musical instrumental education and teacher training systems in our country, by examining the Suzuki Violin Teacher Training System in depth. A comprehensive literature search method was used to collect the data. The data are grouped into system inputs - process output - feedback steps with qualitative content analysis based on the system approach. The Suzuki’s system provides theoretical and practical information; observing and supervised teaching applications and rich feedback opportunities. The system has many intangible and concrete outputs. During the exams, feedback and suggestions are given about the strengths and needs of the teacher candidates. Suggestions have been made by evaluating the instrument education systems in Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Mart 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |