The purpose of the
current study is to find out the metaphoric perceptions of teachers of
vocational education on modular teaching program. The study was designed
according to the case study on the basis of qualitative approach. The study group was 90 vocational course
teachers. The data collection tool used in the study was a questionnaire form
prepared by the researchers. At the end of the study, a total number of 75
metaphors were developed regarding the modular teaching program. The most often
used metaphor was “guide” and was followed by puzzle, lantern, life, guidebook,
wheel, car and compass. The most metaphor was collected in the “modular
structure” category. The vast majority of metaphors have positive expressions
about the modular curriculum. It can be said that the vocational course
teachers have knowledge, experience and a positive perception about the modular
teaching program.
Araştırmanın amacı, modüler öğretim programına ilişkin
meslek dersi öğretmenlerinin metaforik algılarını belirlemektir. Araştırma,
nitel yaklaşım temelinde durum çalışmasına göre desenlenmiştir. Araştırmanın
çalışma grubu, 90 meslek dersi öğretmenidir. Veriler, anket formuyla toplanmış
ve içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiştir. Sonuçta, modüler öğretim
programına ilişkin toplam 75 metafor geliştirmiştir. En fazla tekrarlanan “kılavuz” metaforu olmuştur. Kılavuz metaforunu
puzzle, fener, hayat, rehber, direksiyon, araç ve pusula metaforları
izlemiştir. Metaforlar, benzetme yönlerine göre kategorilere ayrılmıştır. En
fazla metafor, modüler yapı kategorisinde toplanmıştır. Metaforların büyük
çoğunluğu modüler öğretim programına ilişkin olumlu ifadeler içermektedir.
Meslek dersi öğretmenlerinin modüler öğretim programına ilişkin bilgi, tecrübe
ve olumlu bir algıya sahip oldukları söylenebilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |