The
current study comprises the views of the pre-service English language teachers
on the process of coursebook evaluation and creating supplementary activities
for the coursebook written for the fifth graders at middle schools in Turkey.
The participants included seniors in the Department of Foreign Language
Education at a state university in Turkey. A qualitative approach was adopted
and semi-structured interviews were used. The data were subject to content
analysis. The results indicated that the participants valued the coursebook
evaluation activity due to the contribution of this activity to their
professional development, which encouraged them to use previous knowledge and
skills. Moreover, the participants also noted that creating supplementary
materials helped improve especially their self-confidence.
Pre-service English teachers coursebook evaluation supplementary materials
Bu
çalışma, hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin,Türkiye’de Ortaokul 5. sınıf
öğrencileri tarafından kullanılan ders kitabını değerlendirme süreci ve bu kitap için tamamlayıcı materyal hazırlama
uygulaması hakkındaki görüşlerini içermektedir. Çalışmanın katılımcılarını, bir
devlet üniversitesinde Yabancı Diller Eğitimi bölümündeki son sınıf öğrencileri
oluşturmaktadır. Çalışmada, veri toplama yöntemi olarak nitel yaklaşım uygulanmış
ve yarı yapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Elde edilen veriler, içerik
analizi yöntemiyle incelenmiştir. Yapılan değerlendirmeler, ders kitabı
değerlendirme etkinliği, katılımcılar tarafından mesleki gelişimlerine sahip
oldukları bilgi ve becerileri kullanma fırsatını sağlamasından dolayı oldukça
faydalı bulunmuştur. Ayrıca, tamamlayıcı materyal hazırlamayla ilgili olarak
katılımcılar bu etkinliğin özellikle öz güvenlerini geliştirmede etkili
olduğunu belirtmişlerdir.
Hizmet öncesi İngilizce öğretmenleri ders kitabı değerlendirme tamamlayıcı materyal
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Derleme Makale |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Mayıs 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |