Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examining The Stem Centres in Turkey and Stem Centre Model Proposal

Yıl 2019, , 1033 - 1045, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2537

Öz

In this research, it has been aimed to develop a STEM center model by
examining the situation analysis of STEM centers in Tukey.
The general scanning method is used from the scanning methods. In this
study, the data were obtained from the "Semi-structured Interview
Form" and "Structured Observation" notes and
the data were analyzed by descriptive analysis technique. The working
group is consisted of three separate STEM center in Turkey and the teachers
working in these centers.
As a result of the research, it was determined
that the STEM centers examined differ from administrative and structural
aspects and they are structured on the basis of public services and teaching. There is also no framework legislation that sets out the working
procedures and principles of STEM education centers.
The common
points of the STEM education centers examined during the research process are
also limited.
It is proposed to establish a legislation by
determining the criteria governing the establishment and operation of STEM
centers in the direction of the data obtained from the research.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., & Ertepınar, H. (Eds.). (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu “Günün modası mı yoksa gereksinim mi?”. İstanbul Ay-dın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., and Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation. Education and Science, 39(171), 74-85. Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu. Erişim Tarihi: 25.12.2017, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5018.pdf.
  • Karahan, E. (2017). STEM Eğitim Merkezleri. S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Stem+A+E Eğitimi (ss. 93-113). Ankara: Pe-gem Akademi
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. MEB (2016). STEM Eğitimi Raporu. Erişim Tarihi: 12.11.2017, http://yegitek.meb.gov.tr/STEM_Egitimi_Raporu.pdf.
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) educa-tion in the elementary grades. (Doctoral dissertation). Retrieved from Proquest. (3625770).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., Koyunkaya, M. Y., Güler, F., ve Güzey, S. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) eğitimi tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1787-1800.

Türkiye’deki STEM Merkezlerinin İncelenmesi ve STEM Merkezi Model Önerisi

Yıl 2019, , 1033 - 1045, 15.05.2019
https://doi.org/10.24106/kefdergi.2537

Öz

Bu araştırmada
Türkiye’de STEM eğitimi veren merkezlerin durum analizlerinin incelenerek STEM
merkezi modeli geliştirilmesi amaçlanmıştır. Tarama modellerinden genel tarama
modeli kullanılan bu araştırmada veriler, “Yarı yapılandırılmış Görüşme Formu”
ve “Yapılandırılmış Gözlem” notlarından elde edilmiş; betimsel analiz tekniği
ile analiz edilmiştir. Çalışma grubu, Türkiye’deki üç ayrı STEM merkezi ve bu
merkezlerde görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Araştırma sonucunda
incelenen STEM merkezlerinin idari ve yapısal açıdan faklılık
gösterdiği, kamu hizmetleri ve öğretim çerçevesinde yapılandırıldıkları tespit
edilmiştir. Ayrıca STEM eğitim merkezlerinin çalışma usul ve esaslarını belirleyen
bir çerçeve mevzuatta yoktur. Araştırma sürecinde incelenen STEM eğitim
merkezlerinin ortak noktaları da kısıtlıdır. Araştırmadan elde edilen veriler
doğrultusunda STEM merkezlerinin kurulması ve çalışmasını düzenleyen
kriterlerin belirlenerek bir mevzuatın oluşturulması önerilmektedir.

Kaynakça

  • Akgündüz, D., & Ertepınar, H. (Eds.). (2015). STEM eğitimi Türkiye raporu “Günün modası mı yoksa gereksinim mi?”. İstanbul Ay-dın Üniversitesi STEM Merkezi ve Eğitim Fakültesi
  • Corlu, M. S., Capraro, R. M., and Capraro, M. M. (2014). Introducing STEM education: Implications for educating our teachers in the age of innovation. Education and Science, 39(171), 74-85. Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu. Erişim Tarihi: 25.12.2017, http://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.5018.pdf.
  • Karahan, E. (2017). STEM Eğitim Merkezleri. S. Çepni (Ed.), Kuramdan Uygulamaya Stem+A+E Eğitimi (ss. 93-113). Ankara: Pe-gem Akademi
  • Karasar, N. (2008). Bilimsel araştırma yöntemi (18. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. MEB (2016). STEM Eğitimi Raporu. Erişim Tarihi: 12.11.2017, http://yegitek.meb.gov.tr/STEM_Egitimi_Raporu.pdf.
  • Thomas, T. A. (2014). Elementary teachers’ receptivity to ıntegrated science, technology, engineering, and mathematics (STEM) educa-tion in the elementary grades. (Doctoral dissertation). Retrieved from Proquest. (3625770).
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2000). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (2.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yılmaz, H., Koyunkaya, M. Y., Güler, F., ve Güzey, S. (2017). Fen, teknoloji, mühendislik, matematik (STEM) eğitimi tutum ölçeğinin Türkçe’ye uyarlanması. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(5), 1787-1800.
Toplam 7 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Derleme Makale
Yazarlar

Mehmet Akif Bircan Bu kişi benim 0000-0003-2442-0600

Çetin Köksal Bu kişi benim 0000-0001-5415-1929

Ahmet Turan Cımbız Bu kişi benim 0000-0002-4604-9294

Yayımlanma Tarihi 15 Mayıs 2019
Kabul Tarihi 14 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Bircan, M. A., Köksal, Ç., & Cımbız, A. T. (2019). Türkiye’deki STEM Merkezlerinin İncelenmesi ve STEM Merkezi Model Önerisi. Kastamonu Education Journal, 27(3), 1033-1045. https://doi.org/10.24106/kefdergi.2537