Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effect Of Basketball Courses Through Three Different Methods On The Cognitive, Affective and Psychomotor Development Levels Of The Faculty Of Sport Sciences

Yıl 2020, , 1079 - 1091, 20.03.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.693491

Öz

In this study, it is aimed to reveal the effect of sport education model, exercise method and paired study method on cognitive, affective and psychomotor development levels of students in undergraduate level basketball course within 12 weeks. The population of the study was the students of Gazi University Faculty of Sport Sciences in the fall and spring semesters of 2018-2019 academic year, and the sample was formed 26 female and 23 male (N = 49) students who were studying in Physical Education Teacher, Coaching Education, Sports Management and Recreation Departments. As a result of the 14-week basketball training applied to the groups, no significant difference was observed in the cognitive and affective data (p> 0.05), while a significant increase was observed in the psychomotor area in all three groups (p <0.05). According to these results, it can be said that the effect of the paired study method on psychomotor development area is higher than the sports education model.

Kaynakça

  • Çelen, A. (2012). Spor eğitimi modeli ile işlenen voleybol derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Z. (2011). Basketbol öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin öğrenme alanları üzerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, B. (2017). Basketbol ünitesinde taktik oyun yaklaşımının lise öğrencilerinin bilişsel duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Harmandar, İ. H. (2004). Beden eğitimi ve spor’ da özel öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2007), Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Koyuncuoğlu, K. (2015). Spor eğitimi modeli ile işlenen jimnastik derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuru, C. & Savaş, S. (2008), Temel basketbol teknik-taktik ve örnek çalışmalar, Ankara: Ata.
  • MEB (2006). İlköğretim Genel Müdürlüğü, İlköğretim Beden Eğitimi (1–8. Sınıflar) Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Melograno, Vincent, J. (1997). Designing the physical education curriculum. Champaign: Human Kinetics.
  • Metzler, M. W. (2005). Instructional models for physical education. United States of America: Holcomb Hathaway, Inc.
  • Mirzeoğlu, D. (2000). Voleybol dersindeki davranışların öğreniminde yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin erişi düzeyine etkisi, Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Orbeyi, S. ve Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Öncü, E., Gürbüz, B. & Tunçkol, H. M. (2015). “The Psychometric Properties of the Basketball Attitude Scale” ERPA International Congress on Education, 162, 4-7 June, Athens, Greece.
  • Özmen, Ö. (1999). Çağdaş sporda eğitim üçgeni. Ankara: Bağırgan.
  • Pehlivan, Z. & Alkan, G. (2010). Beden eğitimi dersinde işbirlikli öğretim yönteminin duyuşsal özellik ve motor beceri erişi düzeyine etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (1), 157.
  • Sert, N. (2008). İlköğretim programlarında oluşturmacılık. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (2), 291-316.
  • Siedentop, D., Hastie, P. A., & Van der Mars, H. (2011). Complete guide to sport education (2nd ed.) pp. 5-20. USA: Versa.
  • Sural, V., & Savaş, S. (2016) Farklı öğretim yöntemleriyle işlenen basketbol dersinin öğrencilerin psikomotor erişi düzeylerine etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 345-360.
  • Tamer, K. (1987). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, No: 101 s. 2.
  • Tamer, K. & Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan.
  • Türkiye Basketbol Federasyonu, (2017). 1. Kademe antrenör kursu uygulama sınavı. <http://www.tbf.org.tr/tbf/kurullar/egitim-kurulu/egitim-kurulu-faaliyetleri/lists/egitim-kurulu-faaliyetleri/1-kademe-e-antren%C3%B6r-kurslar%C4%B1> sayfasından erişilmiştir.
  • Ulaş, M. (2014) Temel basketbol eğitiminde eğitsel oyun ile öğretimin 10-12 yaş grubu çocukların bilişsel ve psikomotor gelişim düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yöndem, Z. D. & Taylı, A. (2010). Bilişsel gelişim ve dil Gelişimi. Alim Kaya (Ed.), eğitim psikolojisi Ankara: Pegem

Spor Bilimleri Fakültesinde Üç Farklı Yöntem İle İşlenen Basketbol Derslerinin Öğrencilerin Bilişsel Duyuşsal ve Psikomotor Gelişim Düzeylerine Etkisi

Yıl 2020, , 1079 - 1091, 20.03.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.693491

Öz

Bu araştırmada, 12 haftalık süre içinde lisans düzeyi basketbol dersi içerisinde spor eğitim modeli, alıştırma yöntemi ve eşli çalışma yönteminin, öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor gelişim düzeyleri üzerine etkisinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2018-2019 öğretim yılı güz ve bahar dönemlerinde Gazi Üniversitesi Spor Bilimleri Fakültesinde öğrenim gören öğrenciler, örneklemini ise Beden Eğitimi Öğretmenliği, Antrenörlük Eğitimi, Spor Yöneticiliği ve Rekreasyon Bölümlerinde öğrenim gören 26 kadın, 23 erkek olmak üzere (N=49) öğrenci oluşturmuştur. Gruplara uygulanan 14 haftalık basketbol eğitimi sonucunda bilişsel ve duyuşsal alana ait verilerde herhangi bir anlamlı farklılık gözlenmezken(p>0,05), psikomotor alanda her üç grupta da önemli düzeyde artış gözlenmiştir (p<0,05). Bu sonuçlara göre eşli çalışma yönteminin psikomotor gelişim alanına etkisinin spor eğitim modeline göre daha yüksek olduğu söylenebilir.

Kaynakça

  • Çelen, A. (2012). Spor eğitimi modeli ile işlenen voleybol derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çelik, Z. (2011). Basketbol öğretiminde farklı öğretim yöntemlerinin öğrencilerin öğrenme alanları üzerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Güneş, B. (2017). Basketbol ünitesinde taktik oyun yaklaşımının lise öğrencilerinin bilişsel duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Harmandar, İ. H. (2004). Beden eğitimi ve spor’ da özel öğretim yöntemleri. Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2007), Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Koyuncuoğlu, K. (2015). Spor eğitimi modeli ile işlenen jimnastik derslerinin öğrencilerin bilişsel, duyuşsal ve psikomotor erişi düzeylerine etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Kuru, C. & Savaş, S. (2008), Temel basketbol teknik-taktik ve örnek çalışmalar, Ankara: Ata.
  • MEB (2006). İlköğretim Genel Müdürlüğü, İlköğretim Beden Eğitimi (1–8. Sınıflar) Dersi Öğretim Programı, Ankara.
  • Melograno, Vincent, J. (1997). Designing the physical education curriculum. Champaign: Human Kinetics.
  • Metzler, M. W. (2005). Instructional models for physical education. United States of America: Holcomb Hathaway, Inc.
  • Mirzeoğlu, D. (2000). Voleybol dersindeki davranışların öğreniminde yapılandırmacı öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin erişi düzeyine etkisi, Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Orbeyi, S. ve Güven, B. (2008). Yeni ilköğretim matematik dersi öğretim programının değerlendirme öğesine ilişkin öğretmen görüşleri. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4(1), 133-147.
  • Öncü, E., Gürbüz, B. & Tunçkol, H. M. (2015). “The Psychometric Properties of the Basketball Attitude Scale” ERPA International Congress on Education, 162, 4-7 June, Athens, Greece.
  • Özmen, Ö. (1999). Çağdaş sporda eğitim üçgeni. Ankara: Bağırgan.
  • Pehlivan, Z. & Alkan, G. (2010). Beden eğitimi dersinde işbirlikli öğretim yönteminin duyuşsal özellik ve motor beceri erişi düzeyine etkisi. e-Journal of New World Sciences Academy, 5 (1), 157.
  • Sert, N. (2008). İlköğretim programlarında oluşturmacılık. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 4 (2), 291-316.
  • Siedentop, D., Hastie, P. A., & Van der Mars, H. (2011). Complete guide to sport education (2nd ed.) pp. 5-20. USA: Versa.
  • Sural, V., & Savaş, S. (2016) Farklı öğretim yöntemleriyle işlenen basketbol dersinin öğrencilerin psikomotor erişi düzeylerine etkisi, Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(1), 345-360.
  • Tamer, K. (1987). Beden eğitimi ve oyun öğretimi. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi, No: 101 s. 2.
  • Tamer, K. & Pulur, A. (2001). Beden eğitimi ve sporda öğretim yöntemleri. Ankara: Kozan.
  • Türkiye Basketbol Federasyonu, (2017). 1. Kademe antrenör kursu uygulama sınavı. <http://www.tbf.org.tr/tbf/kurullar/egitim-kurulu/egitim-kurulu-faaliyetleri/lists/egitim-kurulu-faaliyetleri/1-kademe-e-antren%C3%B6r-kurslar%C4%B1> sayfasından erişilmiştir.
  • Ulaş, M. (2014) Temel basketbol eğitiminde eğitsel oyun ile öğretimin 10-12 yaş grubu çocukların bilişsel ve psikomotor gelişim düzeylerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yöndem, Z. D. & Taylı, A. (2010). Bilişsel gelişim ve dil Gelişimi. Alim Kaya (Ed.), eğitim psikolojisi Ankara: Pegem
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Atakan Güçoğlu 0000-0002-2968-8721

Seyfi Savas 0000-0002-0780-7697

Yayımlanma Tarihi 20 Mart 2020
Kabul Tarihi 16 Mart 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Güçoğlu, A., & Savas, S. (2020). Spor Bilimleri Fakültesinde Üç Farklı Yöntem İle İşlenen Basketbol Derslerinin Öğrencilerin Bilişsel Duyuşsal ve Psikomotor Gelişim Düzeylerine Etkisi. Kastamonu Education Journal, 28(2), 1079-1091. https://doi.org/10.24106/kefdergi.693491

10037