Spor kavramı, literatürde farklı amaçlar için yapılan fiziksel aktiviteler olarak tanımlanmakla birlikte karşı tarafa üstün gelmek ve güç sahibi olmak şeklinde tanımlanabilir. Günümüzde spor, insan hayatı üzerinde etki alanını giderek arttırmakla birlikte toplumdaki yeri ve önemi açısından her geçen gün daha da önemli hale gelmektedir. Bireysel anlamda spor yapan insanlar, fiziksel ve zihinsel yetenekler bakımından gelişim göstermektedir. Toplumsal yönü itibariyle de bireyler arası sosyal bağları güçlendirdiği ve bireyi sosyalleştirdiği bilinmektedir. Bu çalışma, liselerde sportif faaliyetlere katılan bireylerin yaşam becerilerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla Sporun Yaşam Becerilerine Etkisi Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmada tarama yönteminden yararlanılmıştır. Araştırma evrenini İstanbul ili Bakırköy ilçesine bağlı liselerde eğitim gören 417 öğrenci oluşturmaktadır. Sporun genç bireylerde; takım çalışması, hedef belirleme, inisiyatif alma, başkalarına saygı gösterme, zaman yönetimi, bilişsel beceriler, duygusal beceriler, iletişim becerileri, sosyal beceriler, liderlik, problem çözme ve karar verme gibi birçok yaşam becerisini geliştirdiğine dair bulgular elde edilmiştir. Elde edilen bulgular literatür ışığında tartışılmış ve yeni araştırmalar için önerilere yer verilmiştir.
Purpose: Sport is defined as regular physical activities for different purposes and it is a concept, which is aimed at satisfying
the subconscious emotions of human beings, such as integrating a set of physical, psychological and mental efforts, and
socializing. Nowadays, sports are becoming more and more important in terms of their place and importance in the society as
well as increasing their influence on human life. Individual athletes develop in terms of physical and mental abilities. It is known
that it strengthens social ties among individuals and socializes the individual in terms of its social aspect. This study was
conducted to examine the life skills of individuals participating in sports activities in high schools in terms of various variables.
Design/Methodology/Approach: In this study, the Effect of Sport Scale on Life Skills was used. Screening method was used in
the research. The research population consists of 417 students studying in high schools in Bakırköy district of Istanbul.
Findings: Sports in young people; it has been found that it has developed many life skills such as teamwork, goal setting, taking
initiative, respecting other peoples, time management, cognitive skills, emotional skills, communication skills, social skills,
leadership, problem solving and decision making.
Highlights: The findings are discussed with previous studies and suggestions for new research are included.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Ocak 2021 |
Kabul Tarihi | 19 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |