Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Cyberloafing Behavior of Prospective Teachers According to Different Variables

Yıl 2020, , 1321 - 1332, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3898

Öz

The aim of this study is to determine whether the cyberloafing scores of the prospective teachers differ in terms of different variables. Prospective teachers’ cyberloafing scores were investigated according to demographic characteristics (gender, department), satisfaction level from the department and preferred ranking of the department, internet use behaviors (frequency of daily internet usage, internet use skill levels). In line with this purpose, “Cyberloafing Scale” which was developed by Akbulut, Dursun, Dönmez and Şahin (2016) and questionnaire developed by the researchers were administered. The survey research which is one of the quantitative research method was used to collect data. The study was conducted during the spring term of 2018-2019 academic year. The sampling consists of 207 prospective teachers studying in various departments in the faculty of education in a state university. According to the findings, there were not significant differences in prospective teachers’ cyberloafing total scores in terms of gender and satisfaction from department. However, there were significant differences in terms of the department prospective teachers study, their daily internet usage time and internet use skill levels. Furthermore, there was no significant relationship between prospective teachers’ preferred ranking of the department and cyberloafing total scores.

Kaynakça

  • Akbulut, Y., Dönmez, O., & Dursun,O. O. (2017). Cyberloafing and social desirability bias among students and employees. Computers in Human Behavior, 72, 87-95.
  • Akbulut, Y., Dursun, O. O., Dönmez, O., & Sahin, Y. L. (2016). In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings. Computers in Human Behavior, 55, 616-625.
  • Akca, A. (2013). Okul Yöneticilerinin İş Dışı İnternet Kullanım (Siber Aylaklık) Davranışlarının İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Askew, K., Buckner, J. E., Taing, M. U., Ilie, A., Bauer, J. A., & Coovert, M. D. (2014). Explaining cyberloafing: The role of the theory of planned behavior. Computers in Human Behavior, 36, 510-519.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin Internet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Awwad, F., Ayesh, A. & Awwad, S. (2013). Are Laptops Distracting Educational Tools in Classrooms. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 103, 154 – 160.
  • Babadağ, M. (2018). İşe Yabancılaşmanın Sanal Kaytarma Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 207-239.
  • Bağrıacık- Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma Bir Çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 113-134.
  • Baturay, M. H. & Toker, S. (2015). An investigation of the impact of demographics on cyberloafing from an educational setting angle. Computers in Human Behavior, 50, 358-366.
  • Blanchard, A.L. & Henle, C.A. (2008). Correlates of different forms of cyberloafing: The role of norms and external locus of control. Computers in Human Behavior, 24, 1067-1084.
  • Brubaker, A. T. (2006). Faculty perceptions of the impact of student laptop use ın a wireless Internet environment on the classroom learning environment and teaching (Unpublishd MS Thesis). University of North Carolina, Chapel Hill, North Carolina.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları
  • Çok, R. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Çeşitli Akademik Değişkenlerin Siber Aylaklık Davranışlarını Yordama Durumlarının İncelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Çok, R. & Kutlu, M. (2018). Üniversite öğrencilerin ders esnasında ders dışı internet kullanım davranışları ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Dursun, Ö. Ö., Dönmez, O. & Akbulut, Y. (2018). Predictors of Cyberloafing among Preservice Information Technology Teachers. Contemporary Educational Technology, 9 (1), 22-41.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Ergün, E. & Altun, A. (2012). Öğrenci gözüyle siber aylaklık ve nedenleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2 (1), 36-53.
  • Ertmer, P., Addison, P., Lane, M., Ross, E. & Woods, D. (1999) Examining Teachers' Beliefs about the Role of Technology in the Elementary Classroom. Journal of Research on Computing in Education, 32(1), 54-72.
  • Fried, C. B. (2008). In-class laptop use and its effects on student learning. Computers & Education, 50(3), 906-914.
  • Genç, Z. & Tozkoparan, B. S. (2017).Siber aylaklık nedenleri ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 53-61.
  • Gezgin, M. D., Arslantaş, T. & Şumuer, E. (2018). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 408-424.
  • Gökçearslan, Ş. Kuşkaya-Mumcu, F., Haşlaman, T. & Demiraslan-Çevik, Y. (2016). Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students. Computers in Human Behavior, 63, 639-649.
  • Hammer, R., Ronen, M. Sharon, A., Lankry, T., Huberman, Y. & Zamtsow, V. (2010). Mobile culture in college lectures: Instructors’ and students’ perspectives. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 6, 293-304.
  • Hayıt, T. & Dönmez, O. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Profilleriyle Bilişsel kapılma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(16), 146-150.
  • Jia, H., Jia, R. & Karau, S. (2013). Cyberloafing and Personality: The Impact of the Big Five Traits and Workplace Situational Factors. Journal of Leadership & Organizational Studies, 20(3), 358-365.
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Siber aylaklık davranışları ile öz-düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara.
  • Karaoğlan-Yılmaz, F. G., Yılmaz, R., Öztürk, H. T. & Sezer, B. (2015). Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication Technologies into teaching and learning environments. Computers in Human Behavior, 45, 290-298.
  • Kerse, G., Soyalın, M. & Karabey, C. N. (2016). Kiş̧i-Örgüt Uyumu, Nötrleştirme ve Algılanan Yönetici Desteğinin Sanal Kaytarmaya Etkisi: Ampirik Bir Çalışma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(4), 100-113.
  • Lim, V. K. G. (2002). The IT way of loafing on the job: cyberloafing, neutralizing and organizational justice. Journal of Organizational Behavior, 23, 675–694.
  • Lim, V. K. G. & Chen, D. J. Q (2012). Cyberloafing at the workplace: gain or drain on work? Behaviour & Information Technology, 31(4), 343-353, DOI: 10.1080/01449290903353054
  • Lim, V. K. G. & Teo, T. S. H. (2005). Prevalence, Perceived Seriousness, Justification and Regulation of Cyberloafing in Singapore An Exploratory Study. Information and Management, 42, 1081-1093.
  • Lim, V. K. G., Teo, T. S. H., & Loo, G. L. (2002). How do I loaf here?: let me count the ways. Communications of the ACM, 45, 66–70.
  • Mastrangelo, P. M., Everton, W., & Jolton, J. A. (2006). Personal use of work computers: Distraction versus destruction. CyberPsychology & Behavior, 9(6), 730-741.
  • Mitra, A., Steffensmeier, T., Lenzmeier, S. & Massoni, A. (1999). Changes in Attitudes Toward Computers and Use of Computers by University Faculty. Journal of Research on Computing in Education, 32(1). 189-202. 10.1080/08886504.1999.10782623.
  • O’Neill, T., Hambley, L. A. & Chatellier, G. S. (2014). Cyberslacking, engagement, and personality in distributed work environments. Computers in Human Behavior, 40, 152-160.
  • Örücü, E. & Yıldız, H. (2014). İşyerinde Kişisel İnternet ve Teknoloji Kullanımı: Sanal Kaytarma. Ege Akademik Bakış, 14(1), 99-114.
  • Özdem, G. & Demir A.(2015). Okul Yöneticilerinde Sanal Kaytarma Davranışı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1029-1042.
  • Schraw, G. & Lehman, S. (2001). Situational interest: A review of the literature and directions for future research. Educational Psychology Review, 13(1), 23–52.
  • Şenel, S., Günaydın, S. Sarıtaş, T.M. & Çiğdem, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Seviyelerini Yordayan Faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 95-105.
  • Tan, Ö. & Demir, M. (2018). İşgörenlerin kişilik özelliklerinin sanal kaytarma davranışı üzerindeki etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(1), 40-56.
  • Tanrıverdi, Ö. & Karaca, F. (2018). Ergenlerin Demografik Özelliklerine Göre Bilişsel Kapılma ve Siber Aylaklık Etkinlik Düzeylerinin İncelenmesi. Addicta: The Turkish Journal On Addictions, 5(2), 285-315.
  • Ugrin, J. C., Pearson, J. M. & Odom, M. D. (2008). Profiling Cyber-Slackers in the Workplace: Demographic, Cultural, and Workplace Factors, Journal of Internet Commerce, 6(3), 75-89.
  • Varol, F. & Yıldırım, E. (2019). Cyberloafing in Higher Education: Reasons and Suggestions from Students’ Perspectives. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 129-142.
  • Weaver, B.E. & Nilson, L.B. (2005). Laptops in class: what are they good for? What can you do with them? New Directions for Teaching and Learning, 101, 3-13.
  • Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma bir Çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 113-134.

Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık Davranışlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2020, , 1321 - 1332, 20.05.2020
https://doi.org/10.24106/kefdergi.3898

Öz

Bu araştırma bir devlet üniversitesinin farklı bölümlerinde öğrenim görmekte olan öğretmen adaylarının siber aylaklık puanlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesini amaçlamaktadır. Bu bağlamda öğretmen adaylarının siber aylaklık puanlarının demografik özellikler (cinsiyet, bölüm), öğrenim gördükleri bölümden memnuniyetleri ve bölümü tercih sıralamaları ile internet kulanım davranışları (gün içinde internet kullanım sıklığı ve internet kullanma becerileri) açısından farklılaşıp farklılaşmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaç doğrultusunda Akbulut, Dursun, Dönmez ve Şahin (2016) tarafından geliştirilen “Öğrenme Etkinlikleri Sırasında Bilgi ve İletişim Teknolojileri Kullanımı Ölçeği” ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Araştırma nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılarak yürütülmüştür. Katılımcılar 2018-2019 eğitim öğretim yılı bahar döneminde bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde farklı bölümlerde öğrenim görmekte olan 207 öğretmen adayından oluşmaktadır. Araştırmanın bulgularına göre, öğretmen adaylarının siber aylaklık toplam puanlarında cinsiyet ve bölümden memnuniyet değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık olmadığı sonucuna varılmıştır. Ancak, öğrenim görmekte oldukları bölüm, günlük internet kullanma süreleri ve internet kullanma becerileri açısından anlamlı farklılık olduğu belirlenmiştir. Bunun yanısıra öğretmen adaylarının bölüm tercih sıralamaları ile siber aylaklık toplam puanları arasında anlamlı bir ilişki olmadığı görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbulut, Y., Dönmez, O., & Dursun,O. O. (2017). Cyberloafing and social desirability bias among students and employees. Computers in Human Behavior, 72, 87-95.
  • Akbulut, Y., Dursun, O. O., Dönmez, O., & Sahin, Y. L. (2016). In search of a measure to investigate cyberloafing in educational settings. Computers in Human Behavior, 55, 616-625.
  • Akca, A. (2013). Okul Yöneticilerinin İş Dışı İnternet Kullanım (Siber Aylaklık) Davranışlarının İncelenmesi (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Yıldız Teknik Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İstanbul.
  • Askew, K., Buckner, J. E., Taing, M. U., Ilie, A., Bauer, J. A., & Coovert, M. D. (2014). Explaining cyberloafing: The role of the theory of planned behavior. Computers in Human Behavior, 36, 510-519.
  • Akkoyunlu, B. (2002). Öğretmenlerin Internet Kullanımı ve Bu Konudaki Öğretmen Görüşleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 1-8.
  • Awwad, F., Ayesh, A. & Awwad, S. (2013). Are Laptops Distracting Educational Tools in Classrooms. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 103, 154 – 160.
  • Babadağ, M. (2018). İşe Yabancılaşmanın Sanal Kaytarma Üzerindeki Etkisi. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 21(39), 207-239.
  • Bağrıacık- Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma Bir Çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(2), 113-134.
  • Baturay, M. H. & Toker, S. (2015). An investigation of the impact of demographics on cyberloafing from an educational setting angle. Computers in Human Behavior, 50, 358-366.
  • Blanchard, A.L. & Henle, C.A. (2008). Correlates of different forms of cyberloafing: The role of norms and external locus of control. Computers in Human Behavior, 24, 1067-1084.
  • Brubaker, A. T. (2006). Faculty perceptions of the impact of student laptop use ın a wireless Internet environment on the classroom learning environment and teaching (Unpublishd MS Thesis). University of North Carolina, Chapel Hill, North Carolina.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Yayınları
  • Çok, R. (2018). Üniversite Öğrencilerinde Çeşitli Akademik Değişkenlerin Siber Aylaklık Davranışlarını Yordama Durumlarının İncelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). İnönü Üniversitesi, Malatya.
  • Çok, R. & Kutlu, M. (2018). Üniversite öğrencilerin ders esnasında ders dışı internet kullanım davranışları ile akademik güdülenme düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. The Journal of International Lingual, Social and Educational Sciences, 4(1), 1-21.
  • Dursun, Ö. Ö., Dönmez, O. & Akbulut, Y. (2018). Predictors of Cyberloafing among Preservice Information Technology Teachers. Contemporary Educational Technology, 9 (1), 22-41.
  • Fraenkel, J. R., & Wallen, N. E. (2006). How to design and evaluate research in education (6th ed.). New York, NY: McGraw-Hill.
  • Ergün, E. & Altun, A. (2012). Öğrenci gözüyle siber aylaklık ve nedenleri. Eğitim Teknolojisi Kuram ve Uygulama, 2 (1), 36-53.
  • Ertmer, P., Addison, P., Lane, M., Ross, E. & Woods, D. (1999) Examining Teachers' Beliefs about the Role of Technology in the Elementary Classroom. Journal of Research on Computing in Education, 32(1), 54-72.
  • Fried, C. B. (2008). In-class laptop use and its effects on student learning. Computers & Education, 50(3), 906-914.
  • Genç, Z. & Tozkoparan, B. S. (2017).Siber aylaklık nedenleri ölçeği: Bir ölçek geliştirme çalışması. Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 53-61.
  • Gezgin, M. D., Arslantaş, T. & Şumuer, E. (2018). Mesleki ve Teknik Lise Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Farklı değişkenlere göre incelenmesi. Ege Eğitim Dergisi, 19(2), 408-424.
  • Gökçearslan, Ş. Kuşkaya-Mumcu, F., Haşlaman, T. & Demiraslan-Çevik, Y. (2016). Modelling smartphone addiction: The role of smartphone usage, self regulation, general self-efficacy and cyberloafing in university students. Computers in Human Behavior, 63, 639-649.
  • Hammer, R., Ronen, M. Sharon, A., Lankry, T., Huberman, Y. & Zamtsow, V. (2010). Mobile culture in college lectures: Instructors’ and students’ perspectives. Interdisciplinary Journal of E-Learning and Learning Objects, 6, 293-304.
  • Hayıt, T. & Dönmez, O. (2016). Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Profilleriyle Bilişsel kapılma düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(16), 146-150.
  • Jia, H., Jia, R. & Karau, S. (2013). Cyberloafing and Personality: The Impact of the Big Five Traits and Workplace Situational Factors. Journal of Leadership & Organizational Studies, 20(3), 358-365.
  • Kalaycı, E. (2010). Üniversite Öğrencilerinin Siber aylaklık davranışları ile öz-düzenleme stratejileri arasındaki ilişkinin incelenmesi (Yayınlanmış Yüksek Lisans Tezi). Hacettepe Üniversitesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü, Ankara.
  • Karaoğlan-Yılmaz, F. G., Yılmaz, R., Öztürk, H. T. & Sezer, B. (2015). Cyberloafing as a barrier to the successful integration of information and communication Technologies into teaching and learning environments. Computers in Human Behavior, 45, 290-298.
  • Kerse, G., Soyalın, M. & Karabey, C. N. (2016). Kiş̧i-Örgüt Uyumu, Nötrleştirme ve Algılanan Yönetici Desteğinin Sanal Kaytarmaya Etkisi: Ampirik Bir Çalışma. Aksaray Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 8(4), 100-113.
  • Lim, V. K. G. (2002). The IT way of loafing on the job: cyberloafing, neutralizing and organizational justice. Journal of Organizational Behavior, 23, 675–694.
  • Lim, V. K. G. & Chen, D. J. Q (2012). Cyberloafing at the workplace: gain or drain on work? Behaviour & Information Technology, 31(4), 343-353, DOI: 10.1080/01449290903353054
  • Lim, V. K. G. & Teo, T. S. H. (2005). Prevalence, Perceived Seriousness, Justification and Regulation of Cyberloafing in Singapore An Exploratory Study. Information and Management, 42, 1081-1093.
  • Lim, V. K. G., Teo, T. S. H., & Loo, G. L. (2002). How do I loaf here?: let me count the ways. Communications of the ACM, 45, 66–70.
  • Mastrangelo, P. M., Everton, W., & Jolton, J. A. (2006). Personal use of work computers: Distraction versus destruction. CyberPsychology & Behavior, 9(6), 730-741.
  • Mitra, A., Steffensmeier, T., Lenzmeier, S. & Massoni, A. (1999). Changes in Attitudes Toward Computers and Use of Computers by University Faculty. Journal of Research on Computing in Education, 32(1). 189-202. 10.1080/08886504.1999.10782623.
  • O’Neill, T., Hambley, L. A. & Chatellier, G. S. (2014). Cyberslacking, engagement, and personality in distributed work environments. Computers in Human Behavior, 40, 152-160.
  • Örücü, E. & Yıldız, H. (2014). İşyerinde Kişisel İnternet ve Teknoloji Kullanımı: Sanal Kaytarma. Ege Akademik Bakış, 14(1), 99-114.
  • Özdem, G. & Demir A.(2015). Okul Yöneticilerinde Sanal Kaytarma Davranışı. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 11(3), 1029-1042.
  • Schraw, G. & Lehman, S. (2001). Situational interest: A review of the literature and directions for future research. Educational Psychology Review, 13(1), 23–52.
  • Şenel, S., Günaydın, S. Sarıtaş, T.M. & Çiğdem, H. (2018). Üniversite Öğrencilerinin Siber Aylaklık Seviyelerini Yordayan Faktörler. Kastamonu Eğitim Dergisi, 27(1), 95-105.
  • Tan, Ö. & Demir, M. (2018). İşgörenlerin kişilik özelliklerinin sanal kaytarma davranışı üzerindeki etkisi. International Journal of Social Sciences and Education Research, 4(1), 40-56.
  • Tanrıverdi, Ö. & Karaca, F. (2018). Ergenlerin Demografik Özelliklerine Göre Bilişsel Kapılma ve Siber Aylaklık Etkinlik Düzeylerinin İncelenmesi. Addicta: The Turkish Journal On Addictions, 5(2), 285-315.
  • Ugrin, J. C., Pearson, J. M. & Odom, M. D. (2008). Profiling Cyber-Slackers in the Workplace: Demographic, Cultural, and Workplace Factors, Journal of Internet Commerce, 6(3), 75-89.
  • Varol, F. & Yıldırım, E. (2019). Cyberloafing in Higher Education: Reasons and Suggestions from Students’ Perspectives. Technology, Knowledge and Learning, 24(1), 129-142.
  • Weaver, B.E. & Nilson, L.B. (2005). Laptops in class: what are they good for? What can you do with them? New Directions for Teaching and Learning, 101, 3-13.
  • Yılmaz, A. (2017). Lisansüstü Öğrencilerinin Siber Aylaklık Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi: Karma bir Çalışma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 18 (2), 113-134.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Research Article
Yazarlar

Berrin Doğusoy Bu kişi benim

Meryem Sevinç Bu kişi benim

Hilal Ergün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Mayıs 2020
Kabul Tarihi 26 Ekim 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Doğusoy, B., Sevinç, M., & Ergün, H. (2020). Öğretmen Adaylarının Siber Aylaklık Davranışlarının Farklı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Kastamonu Education Journal, 28(3), 1321-1332. https://doi.org/10.24106/kefdergi.3898

10037