The purpose of this study is to examine the effect of teacher candidates' habits of library use on lifelong learning tendencies. This survey, conducted in the screening model, was conducted with the participation of a total of 692 teacher candidates. “Lifelong Learning Trends Scale” developed by Coşkun Diker (2009) used information form prepared by researchers to determine the library habits of prospective teachers. In the analysis of obtained data, Kruskal Wallis H-test was used to determine whether the scores of prospective teachers' lifelong learning tendency scale were significantly different according to library habits. Mann-Whitney U-test was used between the two groups to determine statistically significant differences among the Kruskal Wallis H-test results. According to the results obtained, the life-long learning tendencies of the teacher candidates; the frequency of using the library, the number of books they read, and the factors that prevent them from using the library. In the direction of these results, it can be suggested that applications for lifelong learning tendency and high level of library habits in all learning stages can be suggested.
Lifelong Learning Tendency Library Habits Teacher Candidates
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının kütüphane kullanma alışkanlıklarının yaşam boyu öğrenme eğilimleri üzerindeki etkisinin incelemesidir. Tarama modelinde gerçekleştirilen bu araştırma toplam 692 öğretmen adayının katılımıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, Coşkun Diker (2009) tarafından geliştirilen “Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimleri Ölçeği” ile öğretmen adaylarının kütüphane alışkanlıklarını belirlemek amacıyla araştırmacılar tarafından hazırlanmış bilgi formu kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde öğretmen adaylarının Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Ölçeği’nden elde edilen puanların kütüphane alışkanlıklarına göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediğini belirlemek için Kruskal Wallis H-testi kullanılmıştır. Aynı zamanda Kruskal Wallis H-testi sonucunda elde edilen anlamlı farklılıkların istatistiksel açıdan hangi gruplar arasında olduğunu belirlemek amacıyla ikili gruplar arasında Mann Whitney U-testinden yararlanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmen adaylarının yaşam boyu öğrenme eğilimlerinin; kütüphaneyi kullanma sıklığına, okudukları kitap sayısına, kütüphaneyi kullanmayı engelleyen faktörlere göre değişim gösterdiği tespit edilmiştir. Elde edilen bu sonuçlar doğrultusunda yaşam boyu öğrenme eğilimi ile kütüphane alışkanlıklarının tüm öğrenim kademelerinde yüksek düzeye getirilebilmesine yönelik uygulamalar yapılması önerilebilir.
Yaşam Boyu Öğrenme Eğilimi Kütüphane Alışkanlıkları Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Mayıs 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |