Bu çalışmada Suudi Arabistan Türk Okullarında görev yapan okul öncesi öğretmenlerinin yurt dışı öğretmenlik görevine dair görüşleri incelenmiştir. Katılımcılarını 2019-2020 Eğitim Öğretim yılında Suudi Arabistan’da görev yapan sekiz okul öncesi öğretmeninin oluşturduğu araştırma, nitel araştırma yaklaşımı ile yapılmış ve veriler betimsel yolla analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda katılımcıların yeni bir kültürü tanımak, yeni bir dil öğrenmek ve kendilerini mesleki anlamda geliştirmek istedikleri için yurt dışında öğretmenlik yapmak istedikleri, Türkiye ve Suudi Arabistan’daki öğrenciler arasında en çok sosyal ve bilişsel becerilerinde farklılık olduğunu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte öğretmenlerin öğrencilere en çok Türkçe öğretmeye çalıştıkları, milli değerler ve sosyal beceriler üzerinde durdukları belirlenmiştir. Yine, katılımcıların görev esnasında yaşadığı çeşitli sıkıntılarla birlikte özellikle bayan öğretmenlerin ilk göreve başladıkları zaman düzen kurup uyum sağlarken daha çok zorlandıkları ulaşılan diğer sonuçlardır
Purpose: Purpose of this study is to research opinions of pre-school teachers working at Turkish Schools in Saudi Arabia about
making teaching duties in a foreign country.
Design/Methodology/Approach: This study, the participants of which were eight pre-school teachers in Saudi Arabia in the
2019-2020 education year, was conducted in the qualitative research approach and data were analyzed through the
descriptive method.
Findings: In result part, it was seen that the participants wanted to work in a different country to learn a new culture, a new
language and to improve themselves in their professions and they thought that students showed differences in social and
cognitive abilities. Besides, it was also mentioned that the participants tried to teach students Turkish the most, they put
stress on national values and social abilities. Again, it was mentioned that participants had various difficulties during their
duties and especially female teachers had struggles to settle down and adapt.
Highlights: In the study, it was determined that teachers found the content and quality of the orientation seminar held
before assignment insufficient, they had difficulties in benefiting from health services, and the substitution of family
members due to country conditions created an economic difficulty.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Şubat 2022 |
Kabul Tarihi | 23 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |