Purpose: The aim of this study was to investigate the effect of the enriched guidebook about "Let's Get to Know the Matter" unit on students’ conceptual understanding in the multigrade classroom.
Design/Methodology/Approach: The action research method was used in this study. This method focuses on the teacher solving the problem by developing strategies for the solution of the problem (Çepni, 2010). The sample group of the study is consisted of 3rd (six students) and 4th (eight students) grade students in a multigrade classroom and their teacher in Çat district of Erzurum province. Structured grid, interview questions and researcher's diary were used for data collection.
Findings: It can be observed that the enriched guided material significantly effects conceptual understanding of the students at third grade (z = 2,201, p <.05) and fourth grade (z = 2,380, p <.05) in the multigrade classrooms. It has been said that the active learning techniques and educational games used in the guidebook provide attention and facilitate learning by keeping students active.
Highlights: When the current literature is examined, it is seen that the number of studies focus on science teaching in multigrade classroom in our country is quite insufficient (Saraçoğlu, Böyük, & Tanık, 2012; Uçar, 1997). The research was carried out to fill this gap in the literature.
Bu çalışmada amaç; “Maddeyi Tanıyalım” ünitesi kapsamında geliştirilen öğrenci kılavuzunun birleştirilmiş sınıflarda öğrenim gören öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerine etkisini araştırmaktır. Çalışma kapsamında aksiyon araştırmasından yararlanılmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Erzurum ili Çat ilçesinde bulunan bir ilkokulun birleştirilmiş sınıfta öğrenim gören 3. (altı öğrenci) ve 4. sınıf (sekiz öğrenci) öğrencileri ile bu öğrencilerin sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; yapılandırılmış grid, mülakat soruları ve araştırmacı günlüğünden yararlanılmıştır. Çalışmada “Maddeyi Tanıyalım” ünitesinden 3. ve 4. sınıf seviyesinde ortak konu başlıkları olan “Maddeyi Niteleyen Özellikler” ve “Maddenin Halleri” konu başlıkları seçilmiştir. Araştırmacı sorgulayıcı öğretim stratejisine uygun öğrenme ortamı dahilinde öğrencilerin hazırlanan etkinlikleri takip etmelerini kolaylaştıran kılavuzlarla ders işlenmiştir. Hazırlanan kılavuzlar çalışma yaprakları ve eğitsel oyunları içermektedir. Çalışma yaprağı içerisinde aktif öğretim tekniklerinden; vızıltı 22, hızlı tur ve kartopudan yararlanılmıştır. Çalışma yaprağının dikkat çekme bölümünde hızlı tur ve vızıltı 22, etkin uğraşı bölümünde öğrencilerin işbirliği içerisinde çalışmalarına katkıda bulunacak deneylere yer verilmiştir. Çalışma yaprağının son bölümünde ise kartopu tekniğinden yararlanılmıştır. Süreçte “Nesi var?”, “Monopoly” ve “Tombala” gibi eğitsel oyunlardan faydalanılmıştır. Geliştirilen kılavuzun birleştirilmiş sınıflarda üçüncü (z = 2,201, p<.05) ve dördüncü sınıf (z = 2,380, p<.05) seviyesinde öğrenim gören öğrencilerin kavramsal anlamaları üzerinde anlamlı etkide bulunduğu sonucuna ulaşılmıştır. Birleştirilmiş sınıflarda öğretimin kalitesini artırmaya yönelik uygulamalı çalışma sayısının artırılması yönünde öneride bulunulmuştur.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 3 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |